دانمارک، پاشنه تحریم

انتشار کاریکاتورهای موهن در نشریات اروپایی با هر انگیزه و هدف سیاسی، فرهنگی و راهبردی که صورت گرفته باشد بیش از هر چیز نشان از سقوط اخلاق در غرب دارد که ساحت قدسی پیامبران، دین و اعتقادات خالصانه مردمان را نیز پاس نمی‌دارد.

بی احترامی به آموزه‌ و عناصر دینی، خصوصیت پذیر نیست و هر گاه حوزه‌ای در این راستا، مورد هجوم قرار گیرد گویی تمام قداست‌ها زدوده شده است.

گر چه این بار پیامبر خاتم خدا هدف جهالت‌بار و نا متمدنانه اروپایی‌ها قرار گرفته است اما اعتراض به این پدیده را نباید در جامعه مسلمانان محدود کرد.

جهان شمول ساختن حساسیت به قداست زدایی عده‌ای فریب خورده جاهل می‌تواند فرایندی را رقم بزند که به تصویب قوانین بین المللی و قابل قبول درباره محترم شمردن حقوق و هنجارهای دینی بیانجامد.

اقدامی که با پا فشاری دولت‌ها و گروه‌های مذهبی غیر دولتی چه بسا باعث لغو قوانین محدود کننده مسلمانان در کشورهای اروپایی شده و امکان حضور خانم‌های محجبه مسلمان را در محیط‌های اداری و آموزشی در پی داشته باشد.

اما آنچه که در کوتاه مدت و به سرعت باید مورد توجه قرار گرفته و به هدف بخورد، تنبیه دانمارک است.

راهبردی که نباید مورد غفلت قرار گیرد این است که دولت‌های اسلامی و مسلمانان سراسر جهان با تیز هوشی و زیرکی درسی به دانمارکی‌ها بدهند که هیچ گاه فراموش نشود و عبرتی باشد برای سایر دولتمردان اروپایی و امریکایی .

کشورهای اروپایی که به نظر می‌رسد از صهیونیست‌ها رو دست خورده‌اند از یک سو به اظهار همدردی منافقانه امریکایی‌ها دل خوش می‌سازند و از سوی دیگر تحریم دانمارک را تحریم همه اروپا می‌خوانند. این سیاست برای ناچیز انگاری خشم مسلمانان در دستور کار قرار گرفته اما راه به جایی نخواهد برد زیرا چنانچه مسلمانان تنها دانمارک را هدف قرار داده و آتش خشمشان را بر سر کالاهای دانمارکی فرو ریزند، خسارت مالی و فرصت‌ سوزی اقتصادی دانمارک را تشدید کرده و مجارات تأثیرگذاری را به جای خواهند گذاشت.

پس در مرحله اول بر خلاف گسترش بی‌حرمتی در نشریات اروپایی، سیاست تمرکز گرایی در تنبیه کشور آغازگر اهانت‌ها، راهبرد مناسبی به نظر می‌رسد که هوشمندی فعالان این عرصه و تلاش مضاعف رایزنان سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی را می‌طلبد.

مرحله دوم این راهبرد، تنبیه نگارگر این تصاویر موهن را در تیر رس خود دارد. اقدامی که نباید جلوه دولتی و سیاسی بگیرد.

شناسایی عامل اصلی و طراح این کاریکاتورها و مطالعه جدی و بازشناسی ریشه‌های فکری طراح و سلب امنیت روانی از وی، توهم تکرار چنین حرکت زشتی را از ریشه می‌سوزاند!

ارسال هزاران پیام نفرین و لعنت از سراسر جهان، حال و روز این جاهل را به آنجا می‌کشاند که اخبارش را از تیمارستان مخابره کنند. ان‌شاء‌الله