• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : نامه سروش به رهبر و پاسخ آن
  • نظرات : 48 خصوصي ، 457 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مجيد امام جمعه 

    سلام آقل حامد

    خيلي عجيب نيست كه شكست در جنگ هم بلاخره به گردن

    ديگران افتاد !!! ما در اين چند سال به اين فرا فكني ها عادت كرده ايم . اما جالب است كه اين دفعه به گردن رقباي انتخاباتي بيافتد

    نه گردن آمريكا و انگليس ...

    در ضمن اين عوام الناس به گوش مبارك خود ماجراي آب و برق مجاني و پول نفت راشنيدندبراي همين هم هنوز آنرا با حيرت تكرار مي كنند اين را كه ديگر نمي توانيد منكر شويد حداقل من خودم در بهشت زهرا ( يادش به خير با چه شور و شوقي رفته بوديم !!!)

    حضور داشتم !!! ديدم ! شنيدم ... به راستي شما آن را هم منكر مي شويد ؟؟؟ !!! واقعن كه خيلي عجيبه !!!

    بلاخره نگفتيد كه آيا شخصن آثار سروش را خوانده ايد يا نه ؟ اگر احيانن خوانده ايد حاضرم با شما ( در باره ي آراء آن از هر كجا كه بخواهيد ) مناظره كنم .

    ولي همانقدر بدانيد كه آرا ء ايشان در قبض و بسط شريعت ‍‍، جدايي دين از معرفت ديني ، تحول معرفت ديني همگام با تحول معرفت بشري ، در حقيقت همان گفته ي معروف علامه طباطبايي است كه گفت : تفسير قران هر دو سال يك بار بايد عوض شود .

    صحت آراي ايشان هم در مقوله ي دين و حكومت و جايگاه آن دو در جامعه هم كه در حال حاضر با مشاهده ي دين گريزي جوانان بعد از انقلاب در سطح جامعه ، و فساد در مسئولان و روحانيون در رده هاي بالاتر جامعه ، به خوبي قابل مشاهده است .

    به عنوان مثال به خوبي يادم مي آيد كه مراسم مذهبي زمان شاه توسط خود مردم و با چه شكوهي بر گزار مي شد تا جايي كه با اتحاد و همدلي دو راهپيمايي ميليوني تاسوعا عاشوراي 57 را به راه انداختند و انقلاب را به پيروزي رساندند ولي اكنون دولت با هزار تبليغات و بودجه نمي تواند يك راهپيمايي و همدلي به صورت خود جوش به راه اندازد . البته مگر اينكه اين حضور در صحنه (كه قبلن خيلي به آن پز مي دادند ) به صورت اعتراض به تقلب در انتخابات با وجودصدها خطر و قطع اس ام اس و ديگر كاستي ها ... برگزار شود !!!

    حامد جان !

    به سر انقلاب چه آمده كه همه ي آن ايام الله قدس و 22 بهمن و 13 آبان و ... ( روزهايي كه در خاطره انقلاب نقش بست ) تبديل به فرصتي براي اعتراض به نظامي شده كه خود با همين شعار الله و اكبر آنرا بر سر كار آورده بودند ؟؟؟ در روزهاي پر آشوب تهران در خيابانها بودم و صحنه هايي مي ديدم كه براي من ياد آور همان صحنه هاي خونين سال 57 بود !

    پاسخ

    سلاماز شما که امام جمعه هستيد بعيد است! کدام شکست؟! گرچه ما در دفاع مقدس از کارشکني و ندانم کاري برخي رجال، اهداف بالاترمان نرسيديم اما يک وجب از خاکمان را به دشمن نداديم. اين صدام بود که شکست خورد و پس از هشت سال، به هيچ رسيد. متوجه باشيد که من گرچه منتقد سياست‌ هستم اما در کل جريان نظام را قبول دارم و توقع زيادي هم از يک نظام بشري غير معصوم ندارم. اين ها را مي گويم براي اصلاح نه براي کنار نشستن و نق زذن. چه در گذشته و چه اکنون به جاي تملق يا توهم بايد همه واقعيت ها را ديد و درست تحليل کرد. ظاهرا شما از انقلاب يک پول آب و برق طلب داريد که بايد براي اين قضيه فکري کرد! اما اگر حاشه را کنار بگذاريد و به متن مراجعه کنيد متوجه مي‌شويد که من نوشتجات سروش را خوانده‌ام يا نه. اما در باره موضوع پيشنهادي اجازه بدهيد موضوع وبلاگم را خودم انتخاب کنم ولي از پرداخت عوامانه شما به موضوعات علمي برمي‌آيد مناظره هم سودي نداشته باشد. آخر چگونه مي‌شود سخن علامه طباطبايي را با بافته‌هاي سروش مقايسه کرد؟! علامه اي که از ديدن تمثالش اشک از چشم سرازير مي‌شود. البته من متوجه اشکالات به حق استادان غربي سروش مي شوم اما نه پاسخ‌هاي انسان‌مدارانه آن ها را مي‌پذيرم نه تکرار مقلد گونه و تلاش بيهوده سروش در اسلاميزه کردن مشکلات معرفتي و پاسخ‌هاي‌ آن را.مجيد جان! جهت اطلاع عرض مي‌کنم بر سر انقلاب چيزي نيامده و حضور چهل مليوني در سي سالگي انقلاب سند اين مدعاست. اگر هم اصرار داري بر سر انقلاب بلايي آمده ببين نقش سروش‌ها و مير حسين‌ها و خاتمي ها و ... ديروز و امروز چه بوده‌است. خوب است اين لينک را هم بخواني: http://hamedona.parsiblog.com/-182451.htm