• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : نامه سروش به رهبر و پاسخ آن
  • نظرات : 48 خصوصي ، 457 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + جمشيد 

    30سال است که از واقعه 13 آبان و تسخير سفارت امريکا ميگذرد . اين عمل نسنجيده تبعات بعدي ان از قبيل تحريم 30ساله ايران ، جنگ 8ساله ف تورم فعلي و ... را با خود همراه داشت امروزه به عنوان افتخار ملي مطرح ميشود . هدف من حمايت از امپرياليسم و ، غربگرايي و امريکا نيست فقط نشان دادن ابعاد فاجعه بار اين عمل است . حال دو سوال مطرح ميشود :

    1- آيا اين امر امروز براي سياست مداران خود ايران هم قابل قبول است که گروهي غير دولتي ، شبه نظامي که فاقد هرگونه وجاهت قانوني براي ارتكاب به چنين اعمالي است بيايد و به واسطه مثلا مبارزه با تروريسم چنين كاري را با سفارتخانه هاي ايران و ديپلماتهاي ايراني در ساير كشورهاي دنيا انجام دهد ؟( همانطور كه ميدانيد اگر اشتباه نكنم همان سال يا سال بعد از آن بود كه اين اتفاق براي سفارت ايران در لندن ژيش آمد و هنوز هم علارغم دخالت ژليس انگليس در آن ماجرا هنوز ايران از اين واقعه شاكي است .)

    2- ايا امروز هم اگر عده اي بروند و براي مثال بخواهند سفارت انگليس ، روسيه ، فرانسه ، چين و يا هر كدام از اينها را به بهانه جاسوسي ، غارت گري ، استكبار و ... بخواهند تسخير كنند آيا باز هم با اقبال مسئولين و رهبري ومراجع و ... مواجه شده و از آنها به عنوان قهرمانان ملي ياد ميشود و عمل آنها را انقلاب سوم مينامند و ... و يا بلعكس مسئولين تمام تلاش خود را صرف حفاظت از كيات سفارتها و جان ديپلماتهاي كشور مورد نظر ميكنند ؟

    به هر حال اينكه امركا چه جناياتي را در حق ايران انجام داده و چگونه بايد محكوم شود و سياست ما با آنها چگونه بايد باشد خود جاي بحث و اتخاز سياستهاي مناسب را دارد ولي اين موضوع غير قابل انكار است كه اين عمل در هر نقطه اي از دنيا و به هر انگيزه و در هر زماني رخ دهد نه تنها جاي دفاعي ندارد بلکه شديدا محکوم است . فرق هم نميکند چه کس يا گروهي از چه کشور و طرز فکري آن را مرتکب شود . خواه ايران باشد خواه امريکا و ... .

    پاسخ

    همه مي دانند جريان تسخير سفارت آمريکا زير سر موسوي خوئيني‌ها بود وبي اجازه امام ! و در باره ارتباطات نامبرده با بلوک شرق نيز حرف و حديث‌هاي زيادي هست . اين همان عاليجانب خاکستري است که در پشت جريانات اخير پنهان شده و نقشه مي‌کشد. آيا دانشجويان امروز همچون دانشجويان ديروز تحت تاثير نقشه هاي شوم وي هستند؟ آيا اصلا او را مي شناسند؟