اعتراض جمعی از تشکل‌های جوانان استان قم نسبت به آپارتاید هسته‌ای

 

جمعی از سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان قم با انتشار نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به مجامع بین المللی نسبت به آپارتاید هسته‌ای اعتراض کردند.

تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد جوانان قم با تهیه و ارسال نامه سرگشاده‌ای به دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای، دبیر کل سازمان بین المللی، دولت‌های کشورهای غربی، سازمان حقوق بشر و سفرای کشورهای اروپایی در ایران با طرح پرسش‌هایی از بی‌توجهی مجامع بین المللی به فعالیت‌های هسته‌ای کشورهای غیر عضو آژانس اعتراض کردند.

در این نامه همچنین، ایجاد مانع در راه تحقیقات انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایران، آپارتاید علمی نامیده شده و از بی‌ اعتمادی کشورهای غربی نسبت به ایران با وجود اقدامات بیش از حد معمول دولت در راستای اعتماد سازی، اظهار تعجب شده است.

نویسندگان این نامه با یادآوری کشته شدن 290 انسان غیر نظامی در حادثه انفجار هواپیمایی مسافر‌بری ایران به دست نظامیان آمریکایی و خویشتن‌داری ایران آمده است، همه ملت‌ها و قریب به اتفاق دولت‌ها به ایران اعتماد دارند و از حق ایران دفاع می‌کنند اما متأسفانه دولت آمریکا و برخی کشورهای غربی برای جلوگیری از پیشرفت دولت و ملتی آزاد و مستقل از دول زورگو و سلطه‌گر، دولت‌های دیگر را علی‌رغم خواست ملت‌هایشان، با حربه‌های مختلف از جمله فریب، تهدید، تمدید و تطمیع وادار به موضع‌گیری علیه ملت و دولت ایران می‌نمایند.

این تشکل‌ها همچنین با حمایت از طرح پیشهادی رییس جمهور ایران، دکتر محمود احمدی‌نژاد برای بررسی هولوکاست گفته‌اند: بررسی این مسأله توهین به هیچ‌کس یا گروهی نیست اما مطبوعات شما بهترین شخصیت مسلمانان را که از طرف خدا برای هدایت مردم جهان مبعوث شده را مورد اهانت قرار می‌دهند آیا شما این را جرم نمی‌دانید؟

در پایان این نامه با اشاره به اشغال‌گری رژیم صهیونیستی، تأکید شده است: سخنان آقای احمدی‌نژاد در مورد محو اسراییل از نقشه جهان به معنای اقدام جمهوری اسلامی برای نابودی اسراییل نیست بلکه به معنای آگاهی‌دادن به دنیا برای اقدام در جهت رفع اشغال از کشور فلسطین و برگزاری انتخابات و بازگشت فلسینی‌هاست.

جمعیت جوانان منتظر المهدی، مؤسسه انصار ولایت، مؤسسه قرآنی فرهنگی اسلام، خانه چهلدرخت، کانون انصار الشهدا، مؤسسه سیره، جمعیت دوستداران اهل بیت و کانون جوانان توحید، تشکل‌های غیر دولتی هستند که این نامه را تنظیم و امضا کرده‌اند.

گفتنی است این تشکل‌ها با مجوز سازمان ملی جوانان فعالیت می‌کنند.