همفکری برای وحدت

 

باز هم سخنان نسنجیده و گزاف یک شخصیت سعودی افکار جهان اسلام را متلاطم ساخت.
چندی پیش در پی اراده حکام سعودی برای اصلاحات و تغییراتی در برخی شئون مملکتی و مذهبی، مقرر شد هیئت علمای طراز اول عربستان شکل بگیرد تا این تنها حنبلی ها نباشند که تصمیات مذهبی را اتخاذ و اعمال نظر کنند.
احتمال حضور نمایندگانی از علمای شیعه در چنین هیئتی، متعصبان و کوته فکران فرقه وهابی را برآشفت تا جایی که امام جماعت مسجدالحرام طی مصاحبه با بی بی سی ، شیعیان را کافر خواند!
این سخن بی ریشه از آن جا نشأت می‌گیرد که با کافر خواندن مسلمانان شیعه، جایی برای طرح مسئله حضور علمای شیعی در چنین هیئتی باقی نماند.
استدلال شیخ عادل بن سالم الکلبانی برای طرح اتهام کفر شیعه نزد بی‌بی‌سی ، ادعای سب اصحاب نبی اکرم صلی الله علیه و آله است در حالی که چنین رفتاری در تاریخ از سوی برخی حکام اموی علیه امیرالمومنین علیه السلام صورت می‌گرفت و فجیع‌تر از آن قتل و شهادت ائمه اهل بیت علیهم السلام است که سرانجام به مسئله غیبت صغری و کبرای حضرت مهدی عج رسید.
فرقه وهابی که امروز به بهانه حضور در سرزمین حرم الهی و نبوی، خود را بلندگوی اسلام و مفتی مسلمانان می‌پندارد چنان قدمت و اعتباری ندارد که بخواهد اثر جاودان و بزرگی داشته باشد اما همین رفتار جاهلانه نیز کمک شایانی به افول و خشک شدن افکار خشونت‌بار وهابیت در جهان خواهد کرد.
دین خدا نه با شمشیر که با معجزه آسمانی و استدلال عقلانی و اخلاق محمدی، فراگیر شد اما رفتار متعصبانه غافلانه و خشن وهابی‌ها نه تنها کسی را جذب نمی‌کند که عقلای جهان را به پرهیز از آن وا می‌دارد.
این گونه سخن گفتن البته دلیل دیگری هم دارد و آن پیروزی اندیشه مسلمانان شیعه در مبارزه با دشمنان اسلام است که برگرفته از حماسه حسینی است .
قیام حسین فرزند علی بن ابیطالب و نوه رسول‌الله علیه دستگاه ظلم یزیدی اموی، میراث ماندگار و نیروبخشی است که تا قیامت تکلیف مسلمانان را در مبارزه با طاغوت، مشخص کرده است.
راهی که دست دوستی دادن به دشمنان صهیونیستی را خیانت می‌داند و قیام و جهاد را سرمشق هر مومن به قیامت و شهادت را آرزوی دین داران که وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمْ الْغَالِبُونَ.
حال قصور عقل یک وهابی در تکفیر ملیون‌ها مسلمان به نفع دشمنان اسلام را به کناری می‌نهیم و عقلای قوم را به هم‌فکری دعوت می‌کنیم.
همفکری برای رفع چهره سیاه تروریسم از اسلام و سخنان خون‌بار وهابیت که گویا گرمای آفتاب فرصت اندیشه در آیات رحمت و عطوفت الهی و اسلامی را از آنان ستانده است.
اندیشه‌های خطرناک و افراطی که به دست اجانب در سرزمین های اسلامی کاشته شده دیری نمی‌پاید که از کاربرد و بهره وری می‌افتد و چون ولد نامشروعی بلای جان آفرینندگانش می‌شود. اتفاقی که در عراق و افغانستان و پاکستان شاهدیم.
بی تردید قدم بعدی آمریکایی ها و انگلیسی ها برای خشکاندن ریشه تروریسم، عربستان خواهد بود. تهاجم به کشورهای اسلامی به نفع هیچ مسلمانی نیست و ناگوار است که حرمین شریفین زیر چکمه صلیبیان باشد.
جهان اسلام هنوز زخمی قدس است و امروز به اتحاد نیازمند تر است تا خون‌ریزی و تکفیر.
چرا بادهای تکفیر و خشونت از صحرای عربی می‌وزد. آیا نباید نسیم مهربانی و عطوفت از جوار بارگاه نبوی به سوی همه موحدان عالم بوزد و آیا نباید متصدیان امر هر چه زود تر به فکر اصلاح باشند و شادمانی دشمنان را گرفته و بهانه به دست آنان ندهند؟
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنفُسَکُمْ لَا یَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمِیعًا فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ