ما این جنگ را بردیم!

1- گذشت زمان ، شاید تصمیم داشته باشد از ابهت اتفاق‌های بزرگ بکاهد اما اگر تاریخ نویسانِ با انصافی باشند که گزارش‌های درستی ثبت کنند بی‌تردید ، آیندگان در جریان حماسه آفرینی های بزرگمردان خواهد بود.
 این رسالت بزرگ ، آن‌قدر اهمیت دارد که خدا هم در قران خویش ، آیاتی را بدان اختصاص داده است .  « قَالَ الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو اللَّهِ کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ*البقرة249* «کسانى که به دیدار خداوند یقین داشتند، گفتند:» بسا گروهى اندک که بر گروهى بسیار، به اذن خدا پیروز شدند، و خداوند با شکیبایان است.
وَلَقَدْ نَصَرَکُمْ اللَّهُ بِبَدْرٍ وَأَنْتُمْ أَذِلَّةٌ فَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ* إِذْ تَقُولُ لِلْمُؤْمِنِینَ أَلَنْ یَکْفِیَکُمْ أَنْ یُمِدَّکُمْ رَبُّکُمْ بِثَلَاثَةِ آلَافٍ مِنْ الْمَلَائِکَةِ مُنْزَلِینَ * بَلَى إِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا وَیَأْتُوکُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هَذَا یُمْدِدْکُمْ رَبُّکُمْ بِخَمْسَةِ آلَافٍ مِنْ الْمَلَائِکَةِ مُسَوِّمِینَ*آل عمران 123- 125* و یقیناً خدا شما را در ‏[‏جنگ‏]‏ بدر -با آنکه ناتوان بودید- یارى کرد. پس، از خدا پروا کنید، باشد که سپاس‌گزارى نمایید.آنگاه که به مؤمنان مى گفتى: «آیا شما را بس نیست که پروردگارتان، شما را با سه هزار فرشته فرودآمده، یارى کند؟» آرى، اگر صبر کنید و پرهیزگارى نمایید، و با همین جوش ‏[‏و خروش[ بر شما بتازند، همانگاه پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشته نشاندار یارى خواهد کرد.
 2- این دلاور مردی ها ، داستان ایستادگی در راه خداست که تا جهان باقی است اسطوره قهرمانی نسل های بشر خواهد بود و جوانانی خواهند آمد که بر راست قامتی پدران معنوی شان می بالند و رشادتشان را سر لوحه زندگانی خویش قرار می دهند .
همواره هستند کوته بینان و ترسویانی که هنگام نبرد ، شخصیتی ندارند و هنگام آرامش ، زبان دراز تر از دیگرانند و خود را صاحب انقلاب می دانند. فَإِذَا جَاءَ الْخَوْفُ رَأَیْتَهُمْ یَنْظُرُونَ إِلَیْکَ تَدُورُ أَعْیُنُهُمْ کَالَّذِی یُغْشَى عَلَیْهِ مِنْ الْمَوْتِ فَإِذَا ذَهَبَ الْخَوْفُ سَلَقُوکُمْ بِأَلْسِنَةٍ حِدَادٍ *الاحزاب19* و چون خطر فرا رسد آنان را مى بینى که مانند کسى که مرگ او را فرو گرفته، چشمانشان در حدقه مى چرخد ‏‏[‏و] به سوى تو مى نگرند، و چون ترس برطرف شود شما را با زبان‌هایى تند نیش مى زنند.

همیشه بوده اند دشمنانی که یا سلاح برای کشتن و فساد به دست می گیرند یا زبان برای شایعه و تهاجم « لعن الله من قتلکم بالایدی و الالسن » و بسیارند کسانی که به بدری بودن خویش می بالند اما در نهروان کم می آورند ؛
« با علی در بدر بودن شرط نیست     ای برادر نهروان در پیش روست »
و به گفته شهید باکری :« دسته‌ای به مخالفت با گذشته خویش برمی خیزند و از گذشته خود پشیمان می شوند ، دسته‌ای راه بی‌تفاوتی را برمی گزینند و در زندگی مادی خود غرق می‌شوند و همه چیز را فراموش می کنند» اینان چنان به لذت های دنیا مشغولند که گویا چهره‌های نورانی رزمندگان اسلام راندیده اند !
و اما هستند « مِنْ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا *الاحزاب23* از میان مؤمنان مردانى که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند. برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در ‏[‏همین‏]‏ انتظارند و ‏[‏هرگز عقیده خود را‏]‏ تبدیل نکردند.
3- هشت سال ایستادن در برابر همه دنیا ،  یعنی « لقد برز الاسلام کله الی الکفر کله » ؛ یعنی فرزندان خمینی با دست های خالی در برابر بازیچه جهان استعمار گر غرب ، مقاومت کردند ، یعنی نوجوانان و جوانان برومندی که صد سال راه عارفانه را در لیلۀ القدر عملیات‌ها طی می‌کردند و شراب وصل را با صورتی رنگین از خون شهادت نیوشیدند.
این همان راز بزرگ خداست که : یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ *محمد7* اى کسانى که ایمان آورده اید، اگر خدا را یارى کنید یاریتان مى کند و گام‌هایتان را استوار مى دارد.
لشکر شیطان هرقدر هم پیشرفته باشد با جندالله یارای مقاومت ندارد چرا که « وَإِنَّ جُندَنَا لَهُمْ الْغَالِبُونَ *الصافات173* و سپاه ما هرآینه غالب آیندگانند.  وخدا « َأَنزَلَ جُنُودًا لَمْ تَرَوْهَا وَعَذَّبَ الَّذِینَ کَفَرُوا وَذَلِکَ جَزَاءُ الْکَافِرِینَ » *التوبة26* سپاهیانى فرو فرستاد که آنها را نمى دیدید، و کسانى را که کفر ورزیدند عذاب کرد، و سزاى کافران همین بود.
4- گزارش سازمان ملل در خصوص کمک‌های غرب به برنامه‌های تسلیحاتی عراق، حاکی است :« عراق تسلیحات خود را از 150 شرکت آلمانی، امریکایی و انگلیسی تهیه کرده است. بر اساس گزارش‌ها، دولت عراق از سال 1975 توسط هشتاد کمپانی آلمانی، 24 شرکت آمریکایی و حدود 12 شرکت انگلیسی و چند شرکت سوئیسی، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی، سوئدی، برزیلی و آرژانتینی تجهیزات دریافت کرده است. آلمان بیشترین کمک را به برنامه اتمی با 27 شرکت و آمریکا با 24 شرکت و انگلیس با 11 شرکت انجام داده‌اند.»
کنت تیمرمن، محقق و نویسنده امریکایی می‌گوید: « پیوند ماهواره‌ای در صدر موافقت‌های بلند مدت عراق و آمریکا بود و در مورد تحرکات نیروی هوایی ایران نیز اطلاعات باارزشی در اختیار ارتش عراق قرار می‌گرفت، این اطلاعات را آواکسهای آمریکایی مستقر در ریاض، به کمک پرسنل آمریکایی از منطقه نبرد جمع‌آوری می‌کردند در همین راستا مجتمع پیشرفته و پرهزینه‌ای در بغداد ساخته شد تا اطلاعات مستقیماً از ماهواره دریافت شده و پردازش بهتری از اطلاعات بر روی عکس‌ها صورت پذیرد . در این عکس‌ها به راحتی تصاویر سربازانی که در پادگان‌های ایران در حال آموزش بودند قابل مشاهده بود »
آری لشکر کفر به خیال خود ، یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ *التوبة32* مى خواهند نور خدا را با سخنان خویش خاموش کنند، ولى خداوند نمى گذارد ، تا [این که] نور خود را کامل کند، هر چند کافران را خوش نیاید.
5- انقلاب اسلامی ایران، اتفاق بزرگی بود که همه محاسبه‌ها را به هم ریخته بود اما شیطانیان از درک اعجاز و اراده آسمانی که در پس آن بود عاجز بودند. طه یاسین رمضان - نخست‌وزیر عراق - که کشورش مأمور خاموش کردن نور انقلاب بود، می‌گوید: « این جنگ به خاطر قرارداد 1975 و یا چند صد کیلومتر و نصف اروند نیست. این جنگ برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است.»
رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز به صراحت می‌گوید : «باید هدف استراتژیک امریکا متوقف کردن ایران در گسترش انقلاب اسلامی اصول‌گرای خود به جهان عرب و به ویژه خلیج فارس باشد. حتی اگر در این راه استفاده از نیروی نظام لازم شود.»
امام خمینی «ره» با نفس روح اللهی‌اش و رهبری پیامبر گونه خویش فرمان جهاد داد به دستور قرآن که : « یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضْ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَإِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ مِائَةٌ یَغْلِبُوا أَلْفًا مِنْ الَّذِینَ کَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَفْقَهُونَ *الانفال65* اى پیامبر، مؤمنان را به جهاد برانگیز. اگر از ‏[‏میان‏]‏ شما بیست تن، شکیبا باشند بر دویست تن چیره مى شوند، و اگر از شما یکصد تن باشند بر هزار تن از کافران پیروز مى گردند، چرا که آنان قومى‌اند که نمى فهمند.
پیام یکی از سردمداران غربی به صدام در باره امام خمینی خواندنی است : «در مورد این مرد (امام خمینی) هوشیار باش. هیچ چیزی خطرناک‌تر از جنگلی که آتش گرفته باشد، نیست. زیرا بادهای قوی به آن می‌وزد و آن آتش می‌تواند مرزهای فکری و کشورهای همسایه را نیز فرا گیرد».
6 – جمهوری اسلامی ایران، مسیر تعیین شده خود را آغاز کرد و پیمود و جنگ تحمیلی 8 ساله هم که برای خاموش کردن آن تدارک دیده شده بود جز شعله ورتر کردن آن کاری از پیش نبرد .
انقلاب با تجربه موفق و کارنامه‌ای پیروز در جنگ، درسی به استعمارگران و ابر قدرتان جهان داد که قادر به هضم آن نشدند و تنها برتری خون بر شمشیر را  به نظاره نشستند . دفاع مقدس، آزمون بزرگی بود برای خودی‌ها و غیر خودی‌ها که بار دیگر وعده خدا را امتحان کنند شاید به اطمینان و ایمان برسند و آینده تابناک این نظام مقدس را در نگاه مادی خاکی خود، تیره و تار نبینند که « وَعْدَ اللَّهِ حَقًّا وَمَنْ أَصْدَقُ مِنْ اللَّهِ قِیلًا*النساء122* وعده خدا راست است و چه کسى در سخن، از خدا راستگوتر است؟» و نیز فرصتی بود تا کافران ومنافقان ببینند که « لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْرًا کَانَ مَفْعُولًا لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَیَحْیَا مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ وَإِنَّ اللَّهَ لَسَمِیعٌ عَلِیمٌ *الانفال42* تا خداوند کارى را که انجام شدنى بود به انجام رساند ‏[‏و‏]‏ تا کسى که ‏[‏باید‏]‏ هلاک شود، با دلیلى روشن هلاک گردد، و کسى که ‏[‏باید‏]‏ زنده شود، با دلیلى واضح زنده بماند، و خداست که در حقیقت شنواى داناست.