رشته های تخصصی و بایدها

تخصصی شدن دروس حوزه علمیه ، در عصری که فوران اطلاعات و گسترش ارتباطات ، جهانی شدن یک انسان را ممکن ساخته ، بایستگی انکار ناپذیری است.
دیگر زمان آن گذشته که پیامبری باشی برای یک قوم بزرگ و یا پادشاهی باشی بر ملکی سترگ تا نام و یادت جهانی شود.
امروز یک طلبه می تواند در گوشه حجره خود با مخاطبانش در سرتاسر کره خاکی ارتباط داشته باشد و به انتشار نامحدود عقاید خود بپردازد.
از این روست که دیگر نمی توان از یک نفر خواست همه چیز را بداند وبگوید، چه این که گفته اند : « همه چیز را همگان دانند» و گفتن نیز خود هنری است مجزای دانستن.

در گستره شبکه های ارتباطی امروز، دانستن روش و دانایی متمرکز بهتر از پرآگاهی و زبان بسته بودن است.
طلبه این زمانی، یا باید زبان گویا و شیوای میراث علمی گذشته باشد یا تولید کننده دانش کاربردی زمان حال.
نیازهای پراکنده و شاخه‌شاخه شده ملیون ها ذهن به هم پیوسته جامعه جهانی ، اکنون در پی دریافت پاسخ های کوتاه ، به روز ، کارآمد و موثق است.   
برای مطالعه متن کامل کلیک کنید...

مستند تخت جمشید (2)


سفر نامه شیراز (4)


چشم های سبز

چند وقتیه که صندوقچه دوران جوانتری رو باز کردم و اتفاقا در پوشه شماره 8 از زونکن شماره 5 ، دستنوشته ها و چرکنویس ها رو می خونم!
دلنوشته هایی که برای دوران بی وبلاگی منه!
حالا بی مناسبت یا با مناسبت (!؟) می خوام هر از چندی بعضی هاشو وبلاگی کنم (یه چیزی تو مایه آفتابی) !

تقدیم به جگرگوشه‏ای که بهاری از دست دادمش...

عید اومد  حرمت پاییز و برام نگه نداشتین 
عصمت چشمای سبز و  پشت دستای غریبه کاشتین
چه گناهی بد تر از این که شب سیاهِ‏بخت و بدون تابش مهتاب گذاشتین  
منِ بی‏تجربه‏تر ساده‏دلِ عاشق دنیا رو برای باخت سر قمار گماشتین
بعد از اون لحظه پراشکِ‏ندارِ بی‏مروت   
                                               بُهت اومد اشکام و بلعید
پیش از اون فریاد واجب که باید سر می کشیدم (!)
                                               بُغض گرفت صدام و بلعید!
  کسی از من که نپرسید: (( تو شکایتی نداری؟)) !
    


مستند تخت جمشید (1)

((سفرنامه شیراز 3))

همون طور که قول داده بودم ، برنامه صوتی و تصویری تخت جمشید رو براتون میذارم.
این مستند که در چند قسمت صدا و عکس تهیه شده کمی کار برده مثلا ویرایش صدا کلی وقت می خواد و...
اگه دوست دارین سر هر قسمت جدید خبرتون کنم پیام بذارین.

وقتی رفتیم تخت جمشید آقای بهمنی از کارشناسای اونجا ، کل سایت رو برامون توضیح دادن که من ضبط کردم و در چند قسمت تقدیم می کنم.

اما یادمون نره که تخت جمشید پر از درس و عبرته.شاید اون قومی که قرآن از اونها خبر داده که دانش زیادی داشتن همین ساکنان تخت جمشید یا پرس پلیس باشن اگه در این زمینه تحقیق کردم بعدا بهتون می گم!

خلاصه معلوم می شه اجداد ایرانیان ، 2500 سال پیش از تمدن بالایی برخوردار بودن . و مشکلات بسیاری رو حل کرده بودن که امروز هم برخی قدرت ها نتونستن حل کنن. قوانین مدنی و مهندسی اجتماعی تخت جمشید بسیار مترقیه و این سوال رو پیش میاره که چه بر سر ملت ما اومده که این قدر بی فرهنگ ، خودبین و خود خواه شدیم و دیگه مثل گذشته نمی تونیم دسته جمعی تمدن ساز باشیم . فرهنگ رشوه و ربا و تقلب و پارتی و دزدی در روز روشن وبال ما ایرانی ها شده.

شاید دستیابی به انرژی هسته ای آغاز راه تازه ای برای بازیافت شخصیت جهانی و مقتدر ما ایرانی هاست ؟


زادروز من!

همین دیروز (17 اردیبهشت ) ساعت 5 بعد از ظهر بود که صدای کودکی، گوش فلک رو کر کرد!!

چند سال پیش تلوزیون داشت کارتون نشون می دادکه من به دنیا اومدم!

میلاد مسعود و مبارک جناب خودم و ورود به جهان خاکی، کره رنج، دنیای امتحان....

یه بار بچه بودم خواب دیدم هممون تو یه اتاق دور یه میز کوتاه که با پارچه سبز پوشیده بود، نشستیم و

هر بار صدایی می یاد که فقط یک نفر معنیش و میفهمه و از اتاق خارج می شه تا اینکه شنیدم اسم من و صدا زدن...

من هم بی اختیار از اتاق خارج شدم ...

....

شاید ولادت انسان و دمیده شدن روح به همین سادگی باشه اما خروج روح و مرگ یک معمای پیچیده است .

شاید یه روز در این باره مفصل حرف بزنم .

چرا تاریخ دقیق تولد رو می دونیم اما تاریخ مرگ رو نه؟

 راستی یادم رفت بگم ! هدیه من امروز یه شلوار قهوه ای سیر و بستنی و کیک بود!

 


برای نیروی انتظامی

 

بسم الله الرحمن الرحیم
جامعه قرآنی، فضایی است که همه افراد احساس امنیت و آرامش کنند و مومنان با اطمینان خاطر در آن به کار و تلاش و زندگی بپردازند.
قرآن کریم ، مظاهر اجتماع سالم را ترسیم کرده و نسبت به مراتب حجاب ، تذکرهای صریح و مشخصی داده است.
این کتاب آسمانی همچنین دستور روشنی برای برخورد با عوامل ناهنجار و ناهمگون اجتماعی صادر کرده و تهدید شدید اللحنی را در باره این تیره از افراد ابراز می‌دارد.
« لَئِنْ لَمْ یَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَةِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا * مَلْعُونِینَ أَیْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِیلًا * سُنَّةَ اللَّهِ فِی الَّذِینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلًا *الاحزاب60_62*
اگر منافقان و کسانى که در دل‌هایشان مرضى هست و شایعه افکنان در مدینه، ‏‏[‏‏از کارشان] باز نایستند، تو را سخت بر آنان مسلط مى کنیم تا جز [‏مدتى] اندک در همسایگى تو نپایند. از رحمت خدا دور گردیده و هر کجا یافته شوند گرفته و سخت کشته خواهند شد. در باره کسانى که پیشتر بوده اند ‏‏[‏‏همین] سنّت خدا ‏‏[‏‏جارى بوده] است؛ و در سنّت خدا هرگز تغییرى نخواهى یافت.
از این رو اقدام به جا و مناسب نیروی محترم انتظامی در برخورد با مظاهر بدحجابی را در راستای مهندسی فرهنگی قرآن دانسته و آن را منافی و ضد کار فرهنگی نمی بینیم.
این عملیات، که در راستای نهی از منکر و امر به معروف، تلقی می‌شود درخور تشکر و قدردانی است و امید است که سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در لباس انتظامی بی آنکه ملامتِ ملامت‌گران ناآگاه در قصد آنان خلل و سستی ایجاد کند به هدف خویش ایمان داشته و  در راه مستقیم ، پایدار باشند .
حجاب برتر، برابر آموزه‌های قرآن کریم ، به مثابه نشانه احترام برانگیزی است که بانوان جامعه اسلامی را از گزند بیماردلان مصون می‌دارد . بنابراین بایسته است که دست‌اندرکاران فرهنگی کشور و رسانه‌ها نیز همگام با نیروی انتظامی ، ضمن آگاهی از جایگاه حجاب در آیین مترقی اسلام، نسبت به ترویج فرهنگ پوشش اسلامی اقدام نمایند.


برای همه معلم ها

بسم الله الرحمن الرحیم
آیین آسمانی اسلام با «اقرأ» آغاز شده و معجزه پیامبر خدا نیز کتاب است . کتابی که برای تعلیم انسان نازل گشته و به دوات و قلم در آن سوگند یاد شده است.
از این رو آموزش و پرورش را می‌توان جوهره دین دانست که به دنبال هدایت و سعادت بشریت است و پیامبر و ائمه هدی نیز آموزگاران همه انسان‌ها .
معلم شخصیتی است که در خاک بی ارزش جهل، بذر زرافشان علم می‌کارد و از انسان نادان دون‌پایه ، موجودی آگاه، روشن و بامعرفت می‌سازد.
و بی تردید، شهید بزرگوار انقلاب اسلامی علامه مطهری را باید معلم چند نسل معاصر و آینده دانست که از سرچشمه‌های معرفت قرآن و نهج البلاغه نیوشید و شاگردی بزرگانی چون امام خمینی و علامه طباطبایی (رحمت الله علیهما) را با افتخار و هوشمندی در کارنامه علمی خود داشت. او  فلسفه انسانِ کامل را داستانِ راستانِ فرزندان این مرز و بوم کرد و خون سرخ پیکرش، قطرات شمع فروزانی شد که در مکتب تاریخ، به تابناکی جاودانه گردید.
اکنون در سالگشت شهادت ماندگار این معلم بزرگ که افتخار آیندگان خواهد بود و مایه مباهات امروزیان، فرصت مناسبی است که ضمن تکریم مقام معلم، این قشر فرهیخته و موثر را که بر گردن آحاد جامعه حق دارند، گرامی‌تر بداریم و به فرموده رهبر معظم انقلاب جامعه معلمان کشور را جامعه‌ای دلپذیر، پاکدامن، متعهد، کوشا و صبور بدانیم که  به علت اهمیت و حساسیت این شغل، همچون 27 سال اخیر یکی از اهداف اصلی توطئه دشمنان هستند، اما همچون گذشته، مثل کوه در مقابل امواج فشار و توطئه ایستاده اند.
اما نباید از خاطر دور داشت که هفته معلم تنها فرصت تبریک نیست. بل‌که باید مسئولان محترم در دولت و مجلس، نسبت به رفع مشکلات این قشر محترم و دلسوز و تأثیرگذار ، اهتمام ویژه داشته باشند تا آموزگاران عزیز با آسودگی بیشتری به تربیت و آموزش فرزندانمان بکوشند.


ما گنجیم ، دیر آمدید!

سفرنامه شیراز (2)

وقتی مسئولان و صدا و سیما و مردم در اواخر عمر شهریار به دیدار ایشان اهتمام ورزیدند و سراغی از او گرفتند ، شهریار رو به آنها گفت : « ما گنجیم ، دیر آمدید » !
این جمله شگفت از شاعری ساده زیست و عاشق پیشه که عمری برای ادبیات این مرز و بوم زحمت کشیده بود و تواضعی که از او سراغ داشتیم بسیار پر معنا بود.
او که وقتی به زیارت خواجه شیراز نایل شد کفش از پا درآورد و به احترام در آرام گاه حافظ قدم گذاشت . او که تخلص شهریار را به مدد چند بار تفأل به دیوان حافظ ، هدیه گرفته بود ، اکنون این چنین شهریارانه و گله مندانه می گفت : « ما گنجیم ، دیر آمدید » !
براستی ما گنج های خود را چگونه می‌شناسیم ، آیا غبار غفلت ما و حجاب عزلت آنها پرده بر چشمان ما نیاویخته است ؟
به هر تقدیر ، امسال در یادروز سعدی افتخار آن را داشتم که با جمعی از ادبیان و هنرمندان و نخبگان کشورم ، به حضور شیخ سخن سعدی جهان دیده و پیر غزل حافظ آفاق نوردیده شرف یاب شویم .

( ْْآقای مقیمی میکروفن به دست و ...)

این عکس را در ارگ گرفتیم

در کنار مزار حافظ غنیمت شمردم صحبت گلی را که به باغ در آمده بود و مجال، مهیا برای عطر افشانی !
آری از استاد صائم کاشانی خواستم که روزه سکوت محفل را به گلاب شعرش بشکند و او نیز پذیرفت :
آنچه می شنوید شعر این گنج کاشانی است و گزارش آن زیارت :


دستور قرآن برای مبارزه با بد حجابی

1. دولت نهم ، دولت عدالت و مهروزی است و فرصت خوبی را برای بازگشت به  نسخه شفا بخش قرآن برای حل معضلات اجتماعی فراهم کرده است.
این دوره را باید غنیمت شمرد و طعم شیرین عمل به فرامین آسمانی کتاب خدا را برای نسل های آینده به یادگار گذاشت .
یکی از ناهنجاری های اجتماعی ، رعایت نکردن حجاب در فضاهای عمومی است . بعد اجتماعی حجاب بیش از بعد شخصی آن اهمیت دارد و هر کدام را باید جدا گانه تحلیل و بررسی کرد.
میل نفسانی انسان به مظاهر فساد و نبود تربیت صحیح اسلامی و پیش‌گیری های لازم ، همواره معضلات جبران ناپذیزی را متوجه همه افراد می کند که ضروری است برای شناخت و درمان آن به کتاب قانون اسلام یعنی قرآن مراجعه نمود.
2. قرآن کریم به صراحت دستور برخورد با اراذل و مزاحمان نوامیس مردم را صادر کرده است. این دستور بلافاصله پس از طرح مسئله حجاب ، آمده است:
« لَئِنْ لَمْ یَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَةِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا * مَلْعُونِینَ أَیْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِیلًا * سُنَّةَ اللَّهِ فِی الَّذِینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلًا *الاحزاب60_62*
اگر منافقان و کسانى که در دل‌هایشان مرضى هست و شایعه افکنان در مدینه، ‏‏[‏‏از کارشان] باز نایستند، تو را سخت بر آنان مسلط مى کنیم تا جز [‏مدتى] اندک در همسایگى تو نپایند. از رحمت خدا دور گردیده و هر کجا یافته شوند گرفته و سخت کشته خواهند شد. در باره کسانى که پیشتر بوده اند ‏‏[‏‏همین] سنّت خدا ‏‏[‏‏جارى بوده] است؛ و در سنّت خدا هرگز تغییرى نخواهى یافت.
3. حجاب در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. دین مبین اسلام ، همزمان با صدور دستور العمل مبارزه با افرادی که امنیت و سلامت اجتماعی را برهم می زنند، شرح وظایفی نیز برای بانوان مسلمان در نظر گرفته است . برابر این نگاه، حجاب در جامعه اسلامی، یکسان نیست! به دیگر سخن جدای از فلسفه حجاب ، طیف بانوان در محجب بودن ، گسترده است و همه در این موضوع همگون نیستند. برای بیان فلسفه حجاب در اسلام نیازمند پژوهش فراگیری هستیم اما در یکی از آیات به نکته مهمی در باره رعایت حجاب با چادر برمی خوریم :« ... ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» *الاحزاب59* این براى آن‌که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند ‏‏[‏‏به احتیاط] نزدیک‌تر است، و خدا آمرزنده مهربان است. در این آیه ، حجاب برتر به مثابه یک نشان احترام برانگیز مطرح شده که بانوان با شخصیت را از آزار بیماردلان مصون می‌دارد.
4. زنان جامعه اسلامی را با توجه به سن و شخصیت اجتماعی، می توان به سه دسته تقسیم کرد . این تقسیم بندی از آموزه های انسان‌شناسانه قرآن کریم به دست می‌آید:
گروه الف : سالمندان :
در فرهنگ دست خورده و نامتقارن امروز ما ، پیرزنان چنان به حجاب و چادر و ابسته‌اند که گویی دخترکان دم بختند و دوشیزگان نیز چنان در سطح شهر می چرخند که انگار کودک‌اند!
اما فرهنگ قرآنی حجاب ، چیز دیگری است؛
« وَالْقَوَاعِدُ مِنْ النِّسَاءِ اللَّاتِی لَا یَرْجُونَ نِکَاحًا فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُنَاحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیَابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجَاتٍ بِزِینَةٍ وَأَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ» *النور60 *
و بر زنان از کار افتاده اى که ‏[‏دیگر‏]‏ امید زناشویى ندارند گناهى نیست که پوشش خود را کنار نهند ‏[‏به شرطى که‏]‏ زینتى را آشکار نکنند؛ و عفّت ورزیدن براى آنها بهتر است، و خدا شنواى داناست.
گروه ب : عموم زنان (شهروندان عام) :
بازهم در شهرهایمان مناظری را می‌بینیم که نشان از ناهمگونی تمسخرآمیزی دارد . حجاب که خود عاملی برای پیش‌گیری از ناهنجاری و فساد است گاهی به خاطر تربیت غلط و ناآگاهی، به شیوه زشت و بی‌مفهومی استفاده می شود . این جاست که مانتو و مقنعه یا چادر از نقش اصلی خود خارج می شود و زنان و دخترانی دیده می شوند که گرچه به اصطلاح، محجبه هستند اما به بدحجابی مبتلا شده‌اند . آرایش و زینت با حجاب، تصویر کریهی از یک زن و شخصیت او به نمایش می گذارد که ابتذال آن از بی حجابی بدتر است. این معضل، ریشه‌های بسیاری دارد اما شاید پافشاری بر یک مدل خاص پوشش (چادر) بدون اطلاع‌رسانی از جایگاه آن یکی از مهمترین دلیل ها باشد.
قرآن عزیز اما نگاه دیگری دارد :  « وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوْ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُوْلِی الْإِرْبَةِ مِنْ الرِّجَالِ أَوْ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»  *النور31*
و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [‏از هر نامحرمى]‏ فرو بندند و پاکدامنى ورزند و زیورهاى خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعاً از آن پیداست. و باید روسرى خود را بر گردن خویش ‏[‏فرو‏]‏ اندازند، و زیورهایشان را جز براى شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان ‏[‏همکیش‏]‏ خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که ‏[‏از زن] بى نیازند یا کودکانى که بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نکرده اند، آشکار نکنند؛ و پاهاى خود را ‏‏[به گونه اى به زمین] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته مى دارند معلوم گردد. اى مؤمنان، همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه کنید، امید که رستگار شوید.
گروه ج : بانوان ویژه (شهروندان خاص):
نباید شک کرد که جامعه یکدست نیست . لایه‌های مختلف جامعه بر اساس قدرت ، امکانات، شغل، رفاه ، فرهنگ و حتی جغرافیا متمایز می‌شود. این لایه‌ها از نظر اسلامی تنها از منظر درجه ایمان و سطح معرفت و آگاهی قابل تعریف است . بدین ترتیب مردمان به دو دسته عام و خاص تقسیم می‌شوند . عامه مسلمانان تکالیف معین و عمومی دارند اما طبقه خاص مومنان، موظف به اجرای تکالیف بیشتر و جداگانه‌ای هستند . دولتمردان ، روحانیان ، رجال سیاسی و هر قشر و شخصیتی که در تقسیم بندی سازمان حکومت اسلامی از جایگاه و یا نسبتی بهره‌مندند  بایستی از حرمت ویژه ای در جامعه برخوردار باشد ضمن آنکه تکلیف دشوار‌تری دارند و در صورت تخلف مجازات سنگین تر.
چادر ، حجاب کامل و برتر اسلامی در درجه اول ، مربوط به این طبقه است و علت آن شناخته شدن جهت حفظ احترام است . در واقع ، چادر یک نشان ویژه برای بانوان باشخصیت و محترم است .
این تمایز را در آیات قرآن نسبت به خانواده پیامبر صلی الله علیه وآله و بانوان مؤمنه به آشکاری درک می کنیم :
« یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» *الاحزاب59*
اى پیامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو: «پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گیرند. این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند ‏‏[‏‏به احتیاط] نزدیک‌تر است، و خدا آمرزنده مهربان است.
« وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ » *الاحزاب53*
و چون از زنان ‏[‏پیامبر‏]‏ چیزى خواستید از پشت پرده از آنان بخواهید؛ این براى دلهاى شما و دل‌هاى آنان پاکیزه تر است.
5. نباید از خاطر دور داشت که حجاب ، ارتباط اجتماعی زن و مرد ، مسئله شغل ، نوع کار با در نظر گرفتن جنسیت ، آموزه‌های تربیتی جامعه اسلامی ، امر به معروف و نهی از منکر و ده‌ها موضوع مرتبط با مهندسی فرهنگ جامعه ، نیازمند مطالعه، بازنگری و اصلاح است که این مهم با بازگشت به قرآن میسر خواهد شد . امید است که با اقدامات مدبرانه ، آگاهانه و دلسوزانه دولت و نیروی انتظامی، فرصت مناسبی برای طرح این موضوعات در محافل علمی پیش بیاید .
قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ  *النور30*
به مردان با ایمان بگو: «دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند، که این براى آنان پاکیزه تر است، زیرا خدا به آنچه مى‌کنند آگاه است.»


سفرنامه شیراز (1)

سیه چشمان شیرازی

باورم نمی شد که دوباره قسمت بشه بریم شیراز ، زیارت شاه چراغ و حافظیه و سعدیه
اونم با تعدادی از اساتید اهل فن و جوانان. آخه تازه ایام عید اونجا بودم و هنوز خاطراتش و براتون تعریف نکردم!
خلاصه در یکی از این جلسه های یادمان سعدی که حافظ شناسان داشتن شعر های خودشون و می خوندن !!!!
من صدا ها رو ضبط کردم که تصویر و صدای زیر مربوط می شه به استاد صائم کاشانی :

ببینید و بشنوید!


<      1   2   3   4   5      >