• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : عرفان به هيئت مي رود (3)
  • نظرات : 1 خصوصي ، 16 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    يك مداح يا يك جوان ظاهرالصلاح با قيافه غلط‌انداز مي‌تواند به راحتي عده‌اي خام ناپخته را گرفتار خود كند و ضمن ارضاي حس "خود‌كم‌بيني" و نياز به توجه ديگران ، براي خود گروه و فرقه‌اي نيز راه بياندازد و دور از مسجد و روحانيت تا هرجا كه بخواهد و بتواند پيش‌رود.

    و مگر نه اينکه برخي با لباس مقدس روحانيت و در مکان آسماني مسجد چنين کردند؟ حال که چه؟ بايد ترک مسجد گفت؟يا بايد آنها را اصلاح کرد؟

    علائم اين حركت‌ها را مي‌توان با كمي دقت دريافت. در اين‌گونه محافل، مردم گرد علم و عالم نيستند بل‌كه مريد يك‌شخص هستند كه از سواد و معرفت تهي است؛ در همين حال نسبت به ساير مسلمانان و حركت‌هاي جمعي آنان تك‌رو به شمار مي‌آيند.

    همچنين آنان با حرف‌هاي پوچ و غيركارشناسي در پي رسيدن به كمالات آن چناني و معجزات و كرامات دست نيافتني هستند كه البته براي آن زحمتي درخور نمي‌كشند! همين افراد به مرور زمان در انجام واجبات و ترك محرمات، سهل انگاري مي‌كنند.

    آقاي برادر خوب است هيات پناهگاه امن خويش را مساجد قرار دهند که در خيلي از محافل چنين است اما

    آنگونه علم و عالم مي گويي و آب از گوشه لبان مبارک جاري و ساري مي شود که ايمان آورديم همه امامان جماعت ما مرجع تقليديند و ما تا به حال قصور نموده ايم از پا بوسيشان.

    برادر اين دو قشر دو بال يک پرنده اند که يکي به تنهايي به اوج نخواهد رسيد.

    اگر فرموده مرجع عاليقدر شيعه و رهبر فرزانه انقلاب را رد نفرمائيد و حاشيه بر عروه نداشته باشيد 2 سال پيش فرمودند يک مداح گاهي با چند دقيقه مداحي کار يک منبر کامل را انجام مي دهد.(البته اگر با خط کش شما اين حرف غلو آميز است بفرمائيد خدمت آقا تذکر دهيم.)