• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : عرفان به هيئت مي رود (3)
  • نظرات : 1 خصوصي ، 16 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    گروه‌هايي از اين دست به فهم‌هاي ظاهري از دين اكتفا مي كنند تا هم خود را از نياز به مرجعيت و روحانيت رها كنند و هم رفتارهايشان را با ظاهري ديني موجه نشان دهند و درست در جايي كه با منطق و استدلال روبرو مي‌شوند با ظاهري عقل‌گرايانه از پذيرفتن بديهيات طفره مي روند و براي مسلّمات، دليل مي خواهند.

    نيكو است يك گام مانده به آخر، نگاهي به حركات و سكنات برخي هيئتي‌ها بياندازيم : اختصاص بيشتر وقت به مداحي، استفاده نكردن از سخن‌ران روحاني يا دعوت از افراد غيركارشناس، قرائت اشعار غلوآميز و تهي، تكيه بر شعارهاي ديوانه‌نما و بي‌تكليفي، تكرار اذكار بدون ارايه معارف، روضه‌ها و تاريخ غلط و دور از شأن اهل‌بيت (عليهم السلام)،‌ آهنگ‌هاي كوچه‌بازاري و سينه‌زني با ريتم‌هاي مضحك مثل صداي پوتين در رژه! حركت‌هاي موزون سماع‌گونه و جست‌وخيزهاي توهم‌زا، ناآشنايي با احكام عملي و تكليف شرعي، كوتاهي در انجام عبادات سياسي مثل تماز جمعه، دوري از قرآن و تفسير، مطالعه نكردن و عدم مشاركت در پيش‌آمدهاي سياسي و اجتماعي،‌ آگاهي نداشتن از مسايل روز جهان اسلام و توطئه دشمنان. اين‌ها را داشته باشيد تا بخش بعد!

    احياكنندگان شب و رادمردان روز هرگز از غم مردم جدا نيستند و خدمت به بندگان خدا را توفيق حق مي‌دانند اما مقدس‌نماهاي شيطان صفت، در پي سوار شدن بر گرده مردم و گمراه كردن آن‌ها به نام دين هستند.

    مكتب شيعه داراي دعاها و مناجات بلند و پرمغزي است كه در تاريخ انسان‌هاي بزرگي ساخته است؛

    در پايان درخواست مي کنم اعلام بفرمائيد دهه سوم کجا منبر داريد تا جهت تلمذ خدمت برسيم و حتما از مادحين حاضر در جمع امتحان کتبي و شفاهي بگيريد تا خدايي ناکرده ناآشنايي با احكام عملي و تكليف شرعي آنها گريبان گير خاطرتان نگردد.

    راستي در همان نماز جمعه اي که دوستان مداح نماي شما شرکت نمي کنند و شما و همه مردم شهيد پرور شهرتون حضور ميليوني داريد به عنوان شعار هميشه شما را به رعايت تقوا دعوت مي کنند. بد نيست جهت تفنن يکبار بر اين دعوت لبيک بگوئيد.

    خاک پاي دوستداران فرزندان حضرت ناموس الکبري، فاطمه زهرا سلام الله عليها