سلام
من قبلا هم اينجا مزاحم شده و مطلب گذاشته بودم
هرچند ظاهرا در مواردي اختلاف داريم ولي جالبه كه
گاهي از شما مطالبي مي بينم كه منو وادار به
تحسين شما مي كنه . ![]()
![]()
![]()
براي مثال در پاراگرافي كه به استدلال قانع كننده ي علي ع
اشاره مي كنيد در آخر آن تحليل كرديد : ((اين نشان ميدهد که حقانيت حضرت علي موجب آن نشد که در هر شرايطي به جايگاه ولايي و سياسي خود بيانديشد و صلاح و صواب را ناديده بگيرد.))
درك اين مطلب كه حتا حقانيت باعث نمي شود خود را محق بداني كه براي حكومت كردن دست به هر اقدامي بزني ، نياز به اين دارد
كه از تعصبات معمول و دگم انديشي مبرا باشي .
من اينطور استنباط مي كنم حقانيت براي حكومت لازم هست ولي براي مشروعيت كافي نيست . براي اينكه به مشروعيت برسد
نياز دارد به اينكه از راه مشروع اقدام شود و صد البته به ((ميزاني )) نياز دارد كه امام (( راي ملت )) را آن ميزان خواند .
از تضارب با شما خوشحالم دوست و برادر عزيز
![]()
![]()
![]()