• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : شهدا آمديد ، نبوديم !
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ج ع ج 

    شماها ايران را به نقطه اي رسانده ايد كه ديگر هيچ آينده روشني برايش قابل تصور نيست و همواره بايد در هراس از اين بود كه فردا چه مي شود .

    يك نگاه كوتاه و سر سري نيز به مسائل 30 سال اخير ايران نشان ميدهد كه در هيچ مرحله اي ما نه تنها استقلالي به دست نياورديم بلكه خود را هرچه بيشتر در دامان استكبار جهاني رها ساخته ايم .

    ما همچنان از هر لحاظ به قدر تها و ابر قدرتهاي جهان محتاجيم و با يك اشاره انان تا لبه پرتگاه سقوط پيش ميرويم .

    تمامي شريانهاي حياتي كشور در دست انهاست و با بازي هاي سياسي كه گاه و بيگاه در ايران به راه مي اندازند ميليارد ميليارد سود نصيب خودشان ميكنند و بيشترين سود را از ما ميبرند .

    امروز ما در همه چيز به انها وابسته ايم . شايد اين طور به نظر برسد كه ما در بسياري از امور به خود كفايي رسيديم ولي در عمل همه اين خود كفايي ها تحت ليسانس اين قدرتهاست و به آني ميتوانند ان را از ما پس بگيرند .

    ادعا ميكنيم در توليد بسياري از داروها خودكفا شده ايم ولي با يك تحريم ناقابل مواد اوليه ميبينيم كه حتي قادر به توليد اسپرين هم نيستيم . ان وقت شعار ميدهيم كه خودمان مواد اوليه توليد ميكنيم و پس از سالها تلاش موادي توليد ميكنيم كه نصف مرغوبيت مواد خارجي را هم ندارند ان هم براي بعضي داروها كه در نهايت در بدن شخص مصرف كننده توليد عوراض ميكند و بعد مجبور ميشويم همان مواد خارجي را به چند برابر قيمت اصلي به صورت بازار سياه تهيه كنيم .

    ادعا ميكنيم كه در توليد مواد كشاورزي خود كفا هستيم و برنامه مستقيم ابادي را پخش ميكنيم . ولي بعد متوجه ميشويم قيمت هر كيلو از محصولات داخلي نسبت به هر هكتار از مزرعه يا باغ كشت شده بسيار گران تر از قيمت جهاني و حتي منطقه اي در مي آيد و حتي اين رقم ها در پاكستان از ايران كمتر است . تازه همين محصول داخلي را در شب عيد با يك دستور وزير بازرگاني و واردات جنس خارجي خصوصا در شب عيد ميفرستيم در انبارها تا بپوسد .

    خنده دار تر اين است كه با اشاره اين قدرتها ما دم دستي ترين خوراكي هايمان را هم نمي توانيم توليد كنيم . نميدانم يادتان هست كه چند سال قبل به دليل تحريم ايران تا چند ماه در مغازه ها كره پاستوريزه حيواني هم به سختي پيدا ميشد و قيمت هر قالب 100 گرمي ان تا 1000 تومان هم رفت البته اگر پيدا ميشد و يا ان ماجاري پودر ماشين لباس شويي كه مغزاه دار ها تا چند وقت مثل شير يارانه اي 2تا بيشتر به هر نفر نميدادند . و ... .

    وبعد از همه اين شعار ها و حرفهاي مفت به اين نتيجه ميرسيم كه بايد احتياجاتمان را بالاخره از بازار جهاني تهيه كنيم . در ضمن تحريم هم كه هستيم پس ميرويم چند برابر قيمت احتياجاتمان را به دلالان همان قدرتها ميدهيم تا همان احتياجات سابق ما را بدون هيچ مسئوليتي برآورده كنند .

    وضعيت ايران اينگونه است . در ايران هيچ كس به فكر ساختن و توليد و توسعه و پيشرفت نيست همه مي آيند و مروند و از اين تكه گوشت سگي (پول نفت) كه قدرتهاي دنيا جلويشان پرت ميكنند ميخورند و يك آبم روش و بعد هم در تريبونهاي اماده شان دم از اسلام و وطن پرستي و ... ميزنند و اخر هم مثل پهلوي ها وقتي ديدند هوا پس است چمدانهاي مملو از دلار و طلا و جواهرات و دفترچه حساب ها و اسناد سهام لندن شان را برداشته و جيم فنگ ميزنند تا جاشون و به بعدي ها بدهند . خودشان بروند در يك نقطه ي دور آخر عمر رو حالشو ببرن . و اين دور همچنان ادامه دارد .

    و در نهايت اين گونه است كه همه سرمايه هاي انساني و اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي و ... ايران نابود مي شود.

    حال ببينيد چه كساني به نفع سران استكبار و زور و قدرتهاي جهاني كار ميكنند.

    پاسخ

    من تعجبم با اين همه منفي بافي چطور هنوز زنده اي؟!