• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : نامه سروش به رهبر و پاسخ آن
  • نظرات : 48 خصوصي ، 457 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + جكج 

    motasefane khili be adabne bood/ shema name seroosh begzarid bad jvab bedahid
    پاسخ

    لينكش بود اما فيلتر كردن اگه گيرت اومد بخون ببين ادب واسه همه خوبه يا فقط براي ما؟
    + ميثم 

    اين چه كشور آزادي است كه لينك نامه اصلي فيلتر است . به نظرم لحن نامه ذره اي انصاف و عقلانيت در آن به كار نرفته بود . براي كسي كه اداعاي قران و نهج البلاغه را دارد زشت است چنين جوابيه اي .
    پاسخ

    اميدوارم وقتي متن نامه را خواندي باز هم همين طور محكم شعار بدهي!
    + ايرج 
    برادر جان لطفا نامه ايشان را هم بگذاريد تا عقلا بتوان مقايسه کرد و نظر داد ما هم يک طرفه به محکمه نرفته باشيم !!!!!!!
    پاسخ

    من لينك گذاشته بودم از پيام دوستان متوجه شدم فيلتر شده و اين مايه تاسف است كه شما فحاشي هاي سروش را نبينيد اما پاسخ من را بخوانيد.
    لينک تان فيلتر آگاه شو
    پاسخ

    آره متاسفانه البته بعدا فيلتر شده اول اين طوري نبود
    + علي 
    حتما بخوانييييييييييييييييد دوستان به يادسخن آن فرزانه باشيدکه فرمود اگر ديديد از جرياني يا افرادي دشمنان شما تمجيد کردند بدانيد را درست را شما رفته ايد پس حامي اين افراد معلوم الحال کسيت اسرايل که ولد زناي کامل است يا روباه پير انگليس يا امريکا که شيطان بزرگ است فقط بگوئم موسوي کروبي وديگر منافقان بايد جوابگوي خون شهدا در آن دنيا باشيد ( مرگ بر ضد ولايت فقيه ) لطفا نظر بدهيد ممنونم يا علي
    + جلالي زاده 

    اين طلبه هاي ته مانده خور 2 تکيه کلام مسخره دارن

    1- برو مطالعه کن

    2- توطئه سياسي در کارست!

    حاجي معلوم شد ته مانده خور هستي بدبخيت برو نان بازويت را بخور

    + جلالي زاده 

    بنظر من نويستده اين وبلاگ در تعصب مدفون شده است

    جوابهايي هم که به نظرات داده مزدور بودنش را فاش مي سازد

    خنده دار اينکه اداي فضلا را هم در مياورد.

    فاتحه

    پاسخ

    كم آوردي...؟
    + واقيت بين 

    تا زمانيکه خطي هستيد و جبهه گيري مي کنيد از عرفان واقعي چيزي نمي دانيد و عمرتان صرف زنده باد و مرده باد ذهنيت هاي تحميلي محيطي مي شود که شده است.

    نويسنده اين وبلاگ هم همين مشکل را دارد و در فرهنگ انحرافي عربي که شيخ را جانشين خدا مي کند ذوب شده است

    والسلام

    پاسخ

    نه بابا ! چقدر تو حاليته ها! شيخ جانشين خدا؟؟؟؟
    + مهراب 


    يه چيزي کمه حامد!يه چيزي نيست،يه چيزي لنگ مي زنه.

    اين پازل پيچيده تر از اونيه که من و تو مي پننداريم.

    تاريخ سي و دوساله انقلاب کجا رفته؟دستاورداش حاصل تلاش کيه؟

    خاتمي و موسوي و کروبي و هاشمي و...همگي سرباز امريکا شدند؛پس انقلاب ما دستاورد سي ساله نداشته و يا اگر هم داشته مال ما نيست از امريکا و اسرائيله!!!!

    و شايد هم راه و هدف و مسير انقلاب عوض شده؟!

    پس امام کجاست؟بصيرتش؟انتخاب و تاييدش؟

    يه چيزي کمه

    يه چيزي نيست...

    پاسخ

    سلام! همه چيز درسته . يه كم مطالعه تاريخ واقعي با كمي تجديد نظر در مباني شناخت سياسي لازمه. توضيح اين كه يك حركت خواسته يا ناخواسته اي باعث شده حرف هاي گفته نشده از انقلاب از حرف هاي گفته شده بيشتر باشه مانند قضاياي مربوط به جنگ كه از اسرار مهم اين كشوره اما خيلي ها صلاح ! نمي دونن همه چيز و بگن! پس براي رسيدن به تاريخ واقعي بايد خيلي زحمت كشيد . جنگ و انقلاب در كتاب ها و صدا وسيما نيست. نكته بعدي هم در بار ه مبانيه . يعني ما بايد انتظارمون از دنيا ، از دين و از حكومت و از انسان معصوم و غير معصوم روشن كنيم . ما نبايد آرماني و خيالي تحليل كنيم . ضمن اين كه مسئله دوست و دشمن رو براي خودمون حل كنيم . تابعد!
    + خودم 
    سروش ورفقاي متفکرش اصلا موضع گيري علمي ندارن همش بر مبناي غرض ورزي سياسيه (اين نقل به مضمونيست از همسنگر ديرينه ي سروش استاد مصطفي.م)که البته از لوازم جيره خواري امريکاست
    + مهراب 

    درودي دگربار و هميشه!

    حتما نامه جديد دکتر سروش را خوانده اي و اين يک قسمت کوتاه و کوچک ازين دردنامه است که حتي اگر قائل به وجود اغراق درين مصيبت نامه باشيم باز هم نشان از دردي بزرگ تر از آني است که تو درد به منصب و مقام نرسيدن سروش مي داني و مي خواني.

    ترديدي ندارم که تو هم تفاوت لحن اين نامه را به نامه قبلي او به خوبي درک مي کني و مي فهمي.

    فکر مي کني چرا اين ادبيات تغيير کرده؟!

    انگار باز هم افراط ها تفريط را در پي داشته است!

    مي داني آشنا!اگر گلوي کسي را سخت بفشاري و حتي مجال آهي هم به او ندهي بايد منتظر شنيدن دشنام در نخستين فرصتي که به آن مي رسد باشي و بماني.

    بايد راه ميانه اي هم باشد؛زود باشد که اين ديگ بخار به انفجاري مهيب بيانجامد چرا که منفذي و سوپاپي برايش تعبيه نشده است!

    پاسخ

    سلام! من نامه جديد را نخوانده‌ام اما ديدم که گفته است: «بار خدايا از غزالي آموخته‌ام که هيچ کس را لعنت نکنم حتي يزيد را! اما فروتنانه از تو رخصت مي‌طلبم که به جمهوري... اسلامي ايران لعن و نفرين بفرستم » !! خب چه بايد گفت در باره اين فشفشه حقارت؟! ما از قرآن خدا آموخته‌ايم که قهر و مهر هر دو از صفات خداست و رحمت و لعنت نيز همچنين! در دين ما همه چيز گل و گلاب نيست. در دين ما جهاد و شهادت و برائت و نفرين و لعن و ارتداد و اعدام هم هست و همه اين‌ها هم زيبا است اگر بصيرتي باشد. در دين ما يک دهليز قلب بايد پر از مهر و محبت و يک دهليز بايد پر از غضب و خشم باشد. مهر و غضبي الهي و آسماني و نه شيطاني و نفساني. در دين ما نمي‌شود از حسين دم زد و يزيد را نفرين نکرد. لعن ظالمان در کيش ما به اندازه صلوات بر امامان، ثواب دارد چون مکتب ما مکتب حب و بغض و تولي و تبري است. حالا چه شده ؟! کسي چون سروش مدعي شده که دامادش را در سردخانه‌اي شکنجه کرده‌اند و او به بي‌خدايي رسيده! و حالا بيرون از مرزها خوش و بش مي‌کنند! گيرم که راست بگويد. مگر فرزند روح الاميني در همين کهريزک کشته نشد؟ و مگر نريختند در خوابگاه دانشجويان و آن فضاحت را بار آوردند؟ و مگر بارها و همين 25 بهمن به تمثال مبارک حضرت امام، اهانت نشد و آن جواني که خواست تصوير را از زير پا بردارد در حد مرگ کتک نزدند؟ من و تو اي آشنا مگر مي‌توانيم اين کارها را برتافته از عقده و جهل ندانيم؟ گمان مي کني آن عده که در پرونده سعيدامامي و در دوره اصطلاحات دوپهلوي خاتمي شکنجه شدند ايمانشان به خدا باقي ماند؟ فکر مي‌کني هموطنانت کورند! به نظر تو مافياي نفت به کجا کشيد؟ دانشگاه آزاد چه شد؟ نرخ سود رباي بانکي چند است؟ و اين فاسدان امروز ما را به چه مشغول کرده‌اند؟ روزي که کسي چون کرباسچي در حضور کسي چون کروبي اشک تمساح براي فقرا مي‌ريخت، تو مي‌خنديدي يا گريه مي‌کردي؟ نفر اول پرونده سعيد امامي کجاست؟ از شهرام جزايري چه خبر؟ دادگاه کرباسچي چند قسمت پخش شد؟ مي‌خواهي باور کنم يک مفتي جنبش فرمايشي قرار است با اعتراف ساختگي دامادش به هرزگي زنش و بي‌ديني پدرزنش در نگاه ما هم‌وطنانت افول کند؟؟؟ آخر از اين ورشکسته از همه مانده و رانده چه ارزشي بين ما دارد و چه گلي به سر خودش زده است که با چنين اعترافي به باطل بودنش پي ببريم؟ مگر تو اعترافات فتنه گران سال گذشته را باور کردي؟؟؟؟ تو باور کردي ابطحي که رمز تقلب در انتخابات را با بي‌بي‌سي نجوا مي‌کرد ناگاه عابد و زاهد شد و دوآتشه طرفدار نظام؟؟؟؟ اگر قرار بر اين است که فردا يک نفر را در تلوزيون مي‌نشانند مي‌گويند اين فرزند نا... سروش است و از روابط نا.... پدرش پرده‌برداري کرده و لابد توهم مي‌کني ما آن را مي‌پذيريم! اگر اين طور بود که گروه تئاتر هاشمي را باور مي‌کرديم که خواست در جمع آن جوانان منتخب اداي خاتمي را دربياورد و اشک بريزد! آخر اين سروش که هيچ کس ديگر پاسخ دادنش را ارزش نمي‌نهد چه اهميتي دارد که گلوي دامادش را بفشارند تا منکر خدا شود! دوره فتنه تنها دوره شمشير و قتال نيست؛ دوره سياه بازي و کولي‌گري هم هست عزيز آشنا!
    + مهراب 


    قومي متفکرند در مذهب و دين

    جمعي متحيرند در شک و يقين

    ناگاه،منادي اي برآيد ز کمين:

    "کاي بي خبران!راه نه آن است و نه اين"

    پاسخ

    سپاس!
    + ادب 

    از خدا جوييم توفيق ادب بي ادب محروم ماند از لطف رب

    بي ادب تنها نه خود را داشت بد بلكه آتش در همه آفاق زد

    احتمالا ادب را نيز به تمسخر مي گيري. خوشا به حالت كه با مستي و خيال آسوده مي نويسي و احتمالا در پس آن پاداشها عايدت مي شود. شما با هر حكومتي مي سازيد و با هيچ حكومتي مشكل نداريد چون تنها دنبال ناني هستيد كه باهيچ اصولي سازگار نيست. بعيد است شما از دين و مذهب چيزي بدانيد چراكه از كلام بي نورتان پيداست. حداقل در سخن گفتن از سروش تقليد نمي كرديد تا قدري اصالت داشته باشيد. تاريخ قضاوت مي كند كه چه كسي بز بوده و چه كساني گوسپند.

    پاسخ

    بي ترديد تهمت زدن نابخشودني تر از بي ادبي است و گفتي ادب ياد استاد ادب آموز سروش افتادم!!!! ما براي تكليف مي نويسيم نه معيشت اگر مغز داشته باشي مي فهمي و گرنه حرجي نيست!
    + مهراب 

    چه خوب و زيباست که از کلام الهي و آسماني،قرآن کريم،گفتي و نوشتي؛شايد اگر هنوز راهي براي رهايي باشد همين کلام ناب است اگر دريابيم و بدانيم.

    من و تو اگر هيچ اشتراکي نداشته باشيم،دست کم در بنده خدا بودن يکسانيم و البته اين افتخار و تشريف افتخارآميزي است و افتخار بالاتر اين که اين بندگي يا به قول شما عبد و ولايت خدا را به غير او نسپاريم،مباد که همان مورچه اي که امام حق،علي،گفت که راه رفتنش در يک شب تاريک و بر روي سنگي سياه به سان راه يافتن شرک در دل هاست،درباره من و تو صادق شود.

    از تو ياد گرفتم که:"عبرت تاريخ بسيار است."

    حق با توست و کلام خوبت را در به ياد سپرده ام و خوب يادم هست که تاريخ، شگفت فهرستي دارد از حاکمان جفاپيشه اي که:

    زيان کسان از پي سود خويش

    بجويند و دين اندر آرند پيش

    و همين عبرت تاريخ است که مرا نسبت به هر حاکمي که مي کوشد براي توجيه هر عمل صواب و ناصوابش از کيسه دين ببخشد و خرج کند،بدبين و گستاخ کرده است.

    بيا تا دين مان را با دنياي ديگران طاق نزنيم.سروش يا به قول تو"دباغ" مثل من و تو يک نام است.بگذار خودش در برابر کردار و پندار و گفتارش پاسخگو باشد؛چرا که قرار نبوده و نيست بار گناه(البته اگر گناهي باشد)ديگري را بر دوش ديگري نهند.

    پاسخ

    سخن بسيار است و تاريخ را براي همين گذاشته اند كه سجده هاي طولاني خوارج و قرآن و بر سر نيزه ها را از ولي زمانمان بشناسيم و مي پذيرم كه در دوران فتنه شناخت حق و باطل بسيار دشوار است و اين همه محبت به علي كه داريم و بغض به دشمنانش، معلوم نيست اگر آن روز بوديم چه مي كرديم و اينك گاه آزمون ماست و هر كس كه راه را شناخت برد و هر كه نشناخت باخت! مي دانم تو هم چون من در پي حقيقتي پس ما دشمن هم نيستيم حتي اگر در شناخت نور حق و سراب باطل به صواب نپيماييم .
    + مهراب 

    از نام ها درگذر که نام ها همه رنگند و لعاب؛درين گرگ و ميش حق و باطل اگرچه شاهراهي هويدا نيست،دست کم به دنبال کورسويي بايد بود شايد که قاف حقيقت رويي بنمايد و تشنگاش را اگر نه سيراب که اميدوار بسازد.

    داني که خداوند نفرموده به جز حق

    حق گوي و حق آغاز و حق انديش و حق آور

    حرف بسيار است و چون خواستي که خود حقيقي مان باشيم بايد که اگر از تندي و حدت کلامم گردي بر خاطرت نشست مرا عفو کني و بر من ببخشايي که "دست ما کوتاه و خرماي معرفت بر نخيل!"

    پاسخ

    مهراب عزيزم! سرفراز باشي و خوش عاقبت. دعايم كن كه سخت نيازمندم.
     <      1   2   3   4   5    >>    >