• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : نامه سروش به رهبر و پاسخ آن
  • نظرات : 48 خصوصي ، 457 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + مهراب 

    اديب نيستم و ادبيات نمي دانم بلکه آن چه دلم گفت بگو گفته ام.

    غلط هايم آن قدر زياد است که اگر به قول تو بخواهم که صدبار از روي هرکدام بنويسم عمر کوتاهم جوب نخواهد داد و گفت.

    اما آشنا!تو بگو که اين غلط ها را از روي چه کسي اصلاح کنم؟از روي فحش هاي تو از کژفهمي هاي همواره و هميشه و کليشه اي شمايان؟!

    تو سرمشق درست به من بنماي تا هزاران درست بنويسم و بگويم و بخوانم.

    واما درباره فحش که گفته بودي؛من برآنم که دشنام گفتن کار کساني است که از سر ناچاري به بيچارگي بسنده کرده اند و منطق را با ناسزاگويي هيچ پيوندي نبوده و نيست.

    براي مطالعه هم حق با توست؛بايد بيش تر بخوانم و بدانم و تو را هم به مطالعه"مزرعه حيوانات؛جورج اورول"دعوت مي کنم،البته اگر ترس اين نداري که پايه اعتقادات عنکبوتي ات بر آب و باد رود.

    پاسخ

    مهراب آشنا! گفتي سرمشق! نه من راهنمايم و نه تو رهرو! من تو را به کتاب خدا فرامي‌خوانم که آياتش همه نور است و نه گل و بلبل و غزل که جلال و جبروت و قدرت و تقدير و جبر و مهر و رحمت و رحمانيت و هدايت است. همين قرآن که از بخشش و بخشايش سخن مي‌گويد، دانشمندان بي‌بصيرت را به درازگوش تشبيه مي کند و چه درشتي‌ها با بسياري دارد. دين را با عينک نبايد ديد. در دين آسماني ما نه تنها حيوانات که همه انسان‌ها برابرند. همه به دنيا مي‌آيند و همه مي‌ميرند و بهترينشان با تقواترينشان است. همچنين انسان‌ها آفريده شده‌اند تا خداي را بشناسند و ولايتش را به گردن بگيرند و عبدش باشند و به تکليف عمل کنند و جز بندگي او را نپذيرند و با جان خويش پاي اين آزادگي که بندگي قدرت مطلق است بمانند. اگر بنده خدا نباشي، سرسپرده غير خدا خواهي بود که اين غير يا خودت هستي يا ديگران! امروز نگاه کن به زندگي بي‌لذت دباغ (سروش) که از چه مانده و از که رانده! همه آن چه را که روزي گمان مي‌کرد براي اسلام و انقلاب مي‌رشته، پنبه کرده و با طناب خودخواهي و به فرموده شياطين به قعر چاه ويل افتاده است و دست و پا مي‌زند. باري تاريخ ديده است از اين قماش علمايي که عسلشان زهر آلود است و زهي طرب که در نامه‌اي فريبکارانه از حوزويان دعوت کرد به اعتراض از قم به نجف مهاجرت کنند و کسي هم محل سگ نگذاشت!!! طرفه، آن که وحي الهي را شعر حجازي مي‌خواند، به علماي دين محمدي نامه مي‌فرستد! بگذريم! آشنا بيا خودمان باشيم. بيا حرف‌هاي خودت را بزن و از دل تنگت بگو و بگويم. شايد بتوانيم ثابت کنيم هنوز حرف‌ها و گوش‌هايي هست براي گفتن و شنيدن. و اگر اهل شعاري به همان دهکده حيوانات بيانديش شايد قانون نجاست خوک، تغيير کرد!
    + مهراب 


    دريغا و افسوسا که ديري ست همگان به زبان کوچکواري چون"احمدي نژاد"سخن مي گويند و ادبيات او را سرمشق سياه نمايي هاي خود قرار مي دارند.

    جناب حامد!"سروش"را همگان مي شناسيم که چه دستي بر آتش مقدس انقلاب داشت و چه نقشي در بارور کردن آن؛اما تورا چه مي شود؟اهل کجايي آشنا؟گرد کدامين راه بر جامه ات نشسته که اين چنين جامه چاک مي کني و چاک دهانت را هيچ خاکي ياراي انباشتن نيست؟!

    تفاوت است ميان کسي که خواب باشد و کسي که خود را به خواب زده است.تو و اربابانت خود را به خواب زده ايد و زود باشد که آتش خشم صاحبان اصلي انقلاب،حق همگان را به خوبي و درستي بازگردانند.

    دريغا مسلماني که تو داري و افسوسا بر ديني که تو راهزنش شدي!

    پاسخ

    خيلي سعي كردي مثلا فحش ندي!!! خيلي فرق است آدم اديب باشد يا اداي ادبا را دربياورد!!! آن سروش كه من مي شناسم از همان روز اول اعتقادي به اين انقلاب نداشت چه اين كه امروز به پيامبر خدا اعتقاد ندارد ( چرا به شاعري به نام محمد احترام مي گذارد!) قضيه عقده بازي هاي كهنه و كودكانه است كه چرا رقيب من فلان كاره شد و من نشدم ! همين . برو انشا بنويس و از روي غلط هايت صدبار . وقت كردي مطالعه هم بكن كه درس عبرت تاريخ بسيار است .
    + جكي 
    مطمئن باش اگر در حد و اندازه اي بودي دکتر سروش به راحتي پاسخ گزافه گويي هايي که از دهان نجست چون گنداب فاضلاب تراوش کرده است ميداد و براي ابد ذبحت را قمصور ميکرد منتها تنها راه آرام نگاه داشتنت را ارائه دادن استخواني نا چيز ميداند و وقت گرانبهاي خود را صرف پاسخ به لجنزاري چون تو نميکند فعلا تعفن امثال تو اين کشور را پر کرده است
    پاسخ

    مرحوم ميرزاده عشقي چه نيكو درباره سگان و شغالاني كه در پي مرگ جمهوري اين كشورند سروده است:يك سگ بيچاره عقب مانده بود/ ديرترك نوحه خود خوانده بود/زوزه كنان در پي لش رانده بود/بوي لشش معده گذازنده بود/هو زدي اندر پي شاه و گدا/آه كه جمهوري ما شد فنا/ .... آري اما اين آرزوي سگان گرسنه اي است كه در طلب استخواني كفش اربابان فرنگي ليس مي زنند و هر گاه اربابان بي عرضه ترشان از كينه اي كه دارند استخواني به سوي مام ميهن پرت مي كنند سروش زوزه هاشان شنيدني تر است چه از ارباب رانده و از استخوان مانده !
    + غلامعلي بارنه 


    سلام .ادب مرد به ز دولت اوست و از کوزه همان برون تراود که در اوست. دوست عزيز نويسنده بهتر نبود به جاي استفتده از الفاظ زشت و بي ادبانه چراگاه -گوسفند و... که در حد انسانهاي منطقي نمي باشد به طور منقي به نامه سروش پاسخ مي گفتيد؟ سعي نکنيد با الففاظ بازي کنيد .من اصلا طرفدار سروش نيستم ولي اگر قدرت پاسخ گويي و تحليل را نداريد اين کار را به ديگران واگذار کنيد.

    پاسخ

    سلام! نظر شما محترم و صائب است. گرچه پاسخ من ربطي به قدرت پاسخگويي و تحليل نداشت و شأن نويسنده آن نامه همان بود كه گذشت.
    + يحيي 

    وبلاگنويس عزيز

    شما يا خري يا خودت را به خريت ميزني

    پاسخ

    گزينه سوم صحيح است!
    + دكتر علي نيكويي 

    سلام

    چرا هر کس نقد مي کند مي شود اجنبي خود فروخته....

    آقا تو را به هرچه باور داري درست فکر کن

    اگر کشف اسرار تو ديدن آلت است پس دست مريضا که هر روز در دارالخلا چند مرتبه کشف اسرار مي کني

    اين بار در مرتبت کشف السراري بودي جختي هم از ذهنت ياري بخواه

    پاسخ

    سلام!بخنديم يا نيشخند بزنيم؟!
    + جمشيد 

    تقريبا 32 سال است که از انقلاب ميگذرد . جمهوري اسلامي 32 سال پيش با وعده و وعيد ها و شعارهي زيادي پا به عرصه گذاشت . شعاري هايي از قبيل باز پس گيري حق ظالم از مظلوم ، و آوردن پول نفت سر سفره مردم و ... . اکنون 32 سال از زمان انقلاب ميگذرد . آيا به نظر شما اين نظام به حتي 20 درصد از وعده ها و شعار هاي خود عمل کرده . تورم ، بيکاري ، فحشا ، اعتياد و ... از 32 سال پيش تا به امروز در مملکت بيداد کرده و علاوه بر 2 برابر شدن جمعيت شاخص هاي مطرح شده در بالا چند برابر شده حال جاي اين سوال است که چه چيز در اين نظام است که ما بايد به آن وفادار باشيم . 29 سال پيش به جهت مبارزه با مجاهدين خلق هزاران تن از جوانان کشور به زندان افتادند و شکنجه و اعدام شدند . در اين 1ساله اخير هم به بهانه مبارزه با فتنه سبز باز هزارن تن از جونان به زندانها رفتند و خوشبختانه يا بدبختانه به دليل پيشرفت علم و تکنولوژي و توليد گوشي هاي دوربين دار و دوربينهاي کوچک ديجيتال همه دنيا ديدند که اين نظام با مردم و به خصوص جوانها چه کرد و ميکند . جالب است که چه در آن سالها و چه در اين سالها اين تنها مردم هستند که از آنها انتقام گرفته مي شود ، و رجوي ها و ابريشمچي ها و موسوي ها و کروبي ها و ... هنوز برپا هستند و اين تنها مردم هستند که به يوغ نظام در مي آيند .

    حال ما ميگوييم همه حرفهاي شما درست . ولي آيا 32 سال زمان کمي است . چطور است نظامي که ميتواند به راحتي همه فتنه ها را نابود کند در اين 32 سال نتوانسته مشکلاتي از قبيل بيکاري ، تورم ، فحشا ، مسکن ، اعتياد و... را حل کند چراروز به روز بر انبوه بيکاران کشور افزوده ، چرا دسترسي به مواد مخدر از از دسترسي و خريد از بقالي هم اسانتر شده ، چرا از هر 10جواني را که من ميشناسم حداقل 3، 4 نفرشون قبل از ازدواج دهها تجربه سکس يا هم جنس بازي را دارند و... . و در نهايت چرا بعد از 32 سال و حالا که امثال موسوي ، رفسنجاني ، کروبي ، سروش و ... يک پايشان لب گور است يادتان افتاده آنها خائن و صهيونيست و ... اند بايد مجازات شوند .

    پاسخ

    با اين ايراني كه تو ترسيم كردي ديگه جاي تو اين جا نيست . نمي خواي بري يك كشور ديگه راحت زندگي كني؟ مثلا افغانستان يا كانادا؟
    + احمد 
    يا حق علي نگهدارت
    + حسين 
    هر چي دانشجو مشروطي و بي سواد هست و يا دوست دخترش تحريكش مي كند خود را طرفدار سروش مي داند سروش خودش خرش را كجا مي بندد كه مريدانش ببندند
    + مهرداد 

    ببخشيد اين بي ادبيهات مال كي بود؟

    پاسخ

    شما خودت و ناراحت نكن!
    + پترس 
    خوشم مياد جواب پرت پلا ميدي ؟
    پاسخ

    دو حرف جواب نداره يكي حساب يكي ابلهان!
    + پتروس 
    ظاهرا 42 تا پيام ناجور رو پاك كردي . ولي حرفاي ناجور خودت رو بشمور . اين 42 پيغام شايد توسط بيش از 10نفر نوشته شده باشد . ولي فحش هاي خودت رو كه خودت نوشتي حداقل خودت رعايت ادب رو ميكردي . اينطور خودت رو مسلمان ميدوني و چاك دهند اندازه اتوبان تهران - شماله .
    پاسخ

    شما از جايي ناراحتي؟
    + كامبيز 

    ضمنا جناب مدير وبلاگ

    در ارتباط با پاسخي كه براي حسن آقا گذاشتي ، براي اينكه منظور ايشان را از كلمه -تحمل- درك كنيد ،كافي است به پاسخهاي خودتان به كامنتهاي غي همفكرانتان نگاهي بياندازيد

    البته بي نهايت مثال ديگر نيز وجود دارد كه حتي چشم چارپايان براي ديدن آن كافي است.(لطفا حمل بر بي ادبي من نشود)

    ضمنا بدانيد كه اينكه ناسزا نميگوييم،نه به اين خاطر است كه بلد نيستيم.بلكه در مرام ما نيست.مرام ما در برابر مرام شما مانند خير و شر ، نيكي و پليدي ، آزادگي و مزدوري ي، شهادت خواهي و سانديس خواري يا حسيني و يزيدي است.

    منتظر يك جواب پر فحش و ناسزا هستم.دستتان درد نكند

    پاسخ

    البته من اگر پيام هاي ركيك شما را مخفي نكنم معلوم مي شود چه نجابتي داريد!
    + حسن 

    در عجبم شما خمير خود را در تنور كه مي پزيد كه اينقدر وقيح هستيد و با وقاحت مي نويسيد ولي تحمل نداريد

    شما را ميتوان قلم فرسايان معاويه و ابوسفيان ناميد كه در مدح رهبر خود ميگويند تا شايد كاسه شان زري ريخته شود

    پاسخ

    در شگفتم كه منظورت از تحمل چيست؟ مي شود موردي از آن قلمفرسايان را مثال بزني؟
    + كامبيز 

    از هموطنان هوادار جنبش سبز تقاضا دارم كه ناسزا ننويسند و نگويند.ما با اين جماعت اوباش تفاوت داريم.ذات اينها و آنچه كه ازش حمايت ميكنند ،كاملا از ادبياتشان پيداست.

    از ولايت مداران نيز خواهش ميكنم تا آنجا كه ميتوانند فحش بدهند و تهديد كنند .تا افرادي كه كمي وجدان دارند ولي گول خورده و همراهي نظام (سابقا مقدس و فاشيست فعلي) را ميكنند به شك رسيده و يواش يواش به دامان جنبش آزادي خواهي و ضد استبداد سبز برگردند

    ضمنا بيانيه اخير مهدي كروبي شجاع ( خدا عمرش را زياد كند) در مورد اختيارات ولايت فقيه را حتما بخوانيد

    پاسخ

    برو كشكت و بساب ! باز اومدي با چندتا اسم مختلف اراجيفت و سرهم كني فكر نمي كني دستت رو مي شه ؟ انگار همه منتظرن ببينن توي عقده اي چي مي گي تا عمل كنن! خدا شفات نده كه همين جوري محشور شي !
     <      1   2   3   4   5    >>    >