• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : نامه سروش به رهبر و پاسخ آن
  • نظرات : 48 خصوصي ، 457 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + صادق 

    آخه انسان بي خرد، ورود به عرصه ي سياست هم مثل هر علم ديگه اي نياز به کسب دانش و تامل و تفکر داره. کاسه ليس بي منطق دگم انديشي مثل تو که هيچ از دانش اين علم پر پيچ و خم بهره نبرده، چطور مي خواد جز با فحاشي و بي ربط گويي ابراز وجود کنه؟؟!! تو با همون چماق و شيشه نوشابه و کيک و سانديست خوش باشي کافيه، تو رو چي به مجادله ي سياسي و ادبي و....کي ما از شر وجود نامبارک و نحس شما جاهلان مزدور خلاص ميشيم معلوم نيست...وقتي قلم به دستان اين حکومت از ريشه فاسد، امثال سروش ها بودن، ما تو بيکاري و بي پولي و بيماري سوختيم، خدا به داد بچه هامون برسه که حالا قلم به دستان اين حکومت، امثال قلدر مسلکان کج فهمي چون تو شدن...
    پاسخ

    به نظر نمياد بي كار و بي پول باشي البته شايد بيمار باشي! اين كه يك مشت تهمت به من بزني كه قضيه عوض نميشه . بالاخره معلوم نيست دردت چيه ؟ از من ناراحتي ؟ از سروش ناراحتي؟ از نظام ناراحتي؟ كلا ناراحتي ؟؟؟ ...
    + قاضي 
    خوب چرا اصل نامه را نذاشتي بخونيم تا خوب قضاوت کنيم. يه طرفه به قاضي رفتن مرام مسلماني نيست...
    پاسخ

    قاضي جون من لينك مطلب و گذاشته بودم كه هم مرام مسلموني باشه هم اينايي كه خيلي ادعاي ادب و كمالات مي كنن برن ببينن استادشون چه بي تربيته! اما حالا فيلتر شده و خودم هم بهش دسترسي ندارم ! خودتم كه بي حساب من و متهم كردي!!
    + مرتضي 
    کسي چون سروش در توهمي آشکار به سر مي برند.البته کسي از چنان آدمي انتظار ادب ندارد اما شما بايد کمي از تندي متنتان بکاهيد.
    + حامدي 

    آقاي نقاد اصل نامه ي دکتر سروش کو؟
    پاسخ

    راستش من لينک آن را گذاشته بودم اما حالا فيلتر شده!
    + دنيا زده 
    سلام ايکاش (حامدجان)ميدانستم چه کاره اي؟ که شمشير ازرو بستي وقصد خون ريزي وبازهم محدودترکردن ا....زا ..دي هستي اين بيچاره
    نفسهاي اخرش راميکشد کد خدا چکمه اش رابه گلويش گذاشته.ازشهدا گفتي لطفا باخانواده روح الله.بهشتي . باکري.همت و................. ........................................بقيه ايراني ها(نه انهاييکه بازور شما بر مردم سوارند) صحبتي داشته باش.خداوند همه مارا براه خودش هدايت فرمايد.
    پاسخ

    ببين مهم نيست من چه كاره ام! من هموطن تو هستم كه حرفي براي گفتن دارم. مهم نيست كه چه كسي خانواده كدام شهيد است! مهم حق و باطل است. شهدا به تكليفشان عمل كردند و رفتند اما از كجا معلوم اگر امروز مانده بودند حتما درست فكر مي كردند؟ مگر همرزمان همين شهيدان نيستند كه قافيه را باختند و بعضي شدند ضد انقلاب؟ حالا برو بخوان حرف هاي فرزند شهيد همت و باكري و تند گويان را ببين چه قدر فاصله دارد با آرمان هاي پدرشان؟ خوشان هم مانده اند با اين گذشته چه كنند! چون هر چه بوده ايثار بوده و از جان گذشتن و فدايي ولايت بودن. حالا اين مفاهيم در كجاي زندگي اين دسته از فرزندان شهيد جاي دارد؟ يكي مي گويد همه عليه من توطئه كردند تا درس نخوانم!!! يكي مي گويد پدر من عاشق زندگي بود!!! يكي مي گويد ديگر تصميم گرفته ام خودم باشم !!! خط ما خط سرخ شهادت و اطاعت از ولي فقيه است. همان خطي كه بعد از غدير بسياري از مسلمانان آن را فراموش كردند تا آن جا كه كربلا پيش آمد. امروز ببين كدام دسته و گروه طرفداران واقعي حضرت روح الله اند و هنوز از آرمان هاي او دم مي زنند؟ با اين نسبت هاي دروغين كه سر ما كلاه نمي رود!‏ نخست وزير امام و خط امام و غيره. البته اشكالي ندارد اگر كساني كم بياورند اما بيايند صادقانه بگويند اشتباه كرديم و نبايد انقلاب مي كرديم. بيايند بگويند پدرمان رفت شهيد شد كه شد ما ديگر به آرمان شهدا و ولايت فقيه و انقلاب اعتقادي نداريم و فكرمان چيز ديگري است. نمي شود هم ادعاي شهدا و امام داشت و با بي بي سي و صداي آمريكا هم نوا شد. چرا تعارف مي كنند ؟
    + حامدعبداللهي 

    قسمت آخر پاسخ به محمود:

    هموطن گرامي به جاي کنايه زدن به من برو ببين اين بي‌ادبي ها از کجا باب شده و کدام منور الفکري آن گوشه دنيا نشسته و در توهمات خودش دارد براي من ايراني نقشه راه مي کشد که مثلا امروز تکليفمان چيست! تکليف ما را حسين فهميده مشخص کرده است نه آدم بي عاري که همه کارش در عمرش خواند کتاب و دزديدن کلمات ادبي بوده است. اين است که بيشتر مقلدان بي مغز سروش چيزي جز ناسزا نمي نويسند که من برخي را براي رعايت حال مخاطبان حذف کرده ام. اگر ادب خوب است بهتر بود سروش هم رعايت مي کرد و اگر ادب خوب است بهتر بود مقلدان کم دانشش هم ياد مي گرفتند و چرا به اين همه پاسخ منطقي و مودبانه که هرگز حال خواندش را ندارند پاسخ نمي دهند و چرا به کسي که تاکتيک سروش را بر ملا کرده و کف هاي دهانش را به رويش آورده ناسزا مي گويند! چون سواد ندارند چون بي بضاعتند و چون آدم هاي بي مغزي هستند که معطل مانده اند سروش از آن سوي عالم مزخرفي بنويسد تا حلوا حلوايش کنند و تحمل ندارند بوي نامطبوع اين حلوايشان را کسي افشا کند چون نمي خواهند بفهمند اين حلوا نيست چيز ديگر است.

    من اگر مي خواستم مشهور شوم پاسخ و نقد انسان‌هاي شريف و لايقي را مي نوشتم که باعث افتخار بود و هست اگرچه شهرت يافتن از آرزوي هاي آدم هاي حقيري چون سروش است که از ترس فراموشي هر از گاهي کاغذپاره اي از زباله دان ذهنش بيرون مي ريزد و گرنه پاسخ دادن به سروش آن هم با ادبيات خودش چه شهرتي براي من خواهد داشت؟ آيا غير از اين است که دوستان عاقل طعنه بزنند که چرا به چنين افتاده اي لگد مي زني! و راست هم مي گويند اما چه بايد کرد که ننگ اين جماعت را بايد با لجن خوشان سترد تا معلوم شود اين محو شده از چه جنسي بوده !

    اگر به فکر دفاع از سرزمين اسلامي مان هستي بنشين فکر کن که اگر به هر دليلي به کسي چون موسوي راي دادي حالا بايد چه کني که گناه‌هاي نابخشودني‌اش بر تو نوشته نشود. بيانديش که اگر جنجال و شور انتخابات نگذاشت درست انتخاب کني و به کانديداي منتخب اوباما که نام موسوي را به زبان آورد و کانديداي محبوب استعمار پير انگليس راي دادي حالا جبران کني .

    آزادي را نمي بخشند آزادي را خدا داده است که بايد حرمتش را داشت و از دست نداد. آزادي اين نيست که به کسي راي بدهي و از آن بت بسازي و براي دفاع از رفتار غلط و دروغ پردازي‌هايش افسانه بسازي و بگويي 13 ميليون را خس و خاشاک خواندند. آزاد باش مانند ما که راي داديم و پاي رايمان هم ايستاديم چون به نظام راي داديم و از همان فرداي انتخابات هم با آزادگي نقد کرديم و اگر رئيس جمهورمان پايش را کج بگذارد پائينش مي کشيم چون اين حق ما است که به خدمت گازاران راستين اعتماد کنيم و خائنين را رسوا کنيم.

    + حامدعبداللهي 

    قسمت دوم پاسخ به محمود

    به نظر من با اين فرهنگ خودباختگي و بيگانه برتر بيني بعضي از ايرانيان، اين آزادي نسبي هم زيادي است. البته براي گسترش آزادي بايد زحمت کشيد و لياقت آن را به دست آورد. نه آن که نان مملکت را خورد و نوکري آمريکا را کرد. ما انقلاب نکرديم که به تنعم برسيم انقلاب کرديم که خودمان باشيم و بردهان کسي بزنيم که بخواهد عزت ما را زير سوال ببرد چه دشمن فرنگي باشد چه هموطن دين فروش و وطن فروش. اما آن چه درباره آن شيمي دان عقده اي گفتي ؛ سروش تنها يک آدم پر مطالعه است که عقده هاي قديمي و سخنان پر رنگ و لعاب غربيان را در قالب الفاظ کرايه اي که از مولانا و حافظ کش مي رود بيان مي کند. اگر واقعا دنبال پاسخ به ياوه هاي علمي و سياسي سروش باشي نبايد وبلاگ من را بخواني . من تنها خواستم به اين سامري بگويم اگر قرار است رفتار گله‌اي داشته باشي و از کينه و حقارت هاي درونت سخن بگويي من هم بلدم مثل يک چوپان با يک بز حرف بزنم! نکته همين جاست هم وطن گرامي. اراجيف به ظاهر اديبانه سروش را بسياري پاسخ هاي علمي و وزين داده اند که سروش حتي جرأت نشر آن را در سايت خودش ندارد و گاه که نقدي را در سايت گذاشت و ديد انگار مخاطبانش به سستي حرف‌هايش پي مي‌برند در آزادي کامل !‌آن نقدها را حذف کرد. مشکل من هم حرف هاي بي سر و ته سروش نيست که امروز انقلابي را به سخره گرفته که تا ديروز همدوش آقاي مصباح از ايدوئولوِژي هاي آن دفاع مي کرد و چون به مقاماتي که دلش مي خواست نرسيد عقده اي شد . مشکل من شبهه هاي نخ نما شده سروش نيست که وحي را شعر محمد بن عبدالله مي خواند. مشکل من همين امثال شما هستيد که يک هيبت پوشالي براي کسي ساخته ايد که براي اين کشور و براي دين حاضر نيست يک قطره خون فدا کند و کمر همت بسته که با لفاظي و اداي متفکرانه، مثلا حرف نوي بزند و امثال شما را فريب بدهد. جواب اين آدم را کساني که حس کردن لياقتش را دارد يا حس کردن جوابي بدهند که کسي نگويد جواب نداشتند، داده اند و نوشته اند . اگر نمي خواهي مطالعه کني و بفهمي که متن علمي لازم نيست با شعر و سجع و بديع، آميخته شود تا دل چند دانشجوي احساسي را ببرد که متن علمي در پس منطق و استدلالش علمي است نه ظاهر رياکارانه و فريبايش.

    مشکل من اين بود که بر آن شدم قدري از فضولات سروش را با قلم خودش بردارم و به صورتش بمالم که بدانيد اين سروده‌هاي به ظاهر آهنگين همان بع بع بزها و زنگ زنگوله ها است نه بيشتر.

    ما با بزرگاني چون حضرت روح الله و شهيد معلم علامه مطهري و شهيد مظلوم دکتر بهشتي نيازي به آدم خود فروخته و دلباخته خزعبلات مستشرقان غربي نداريم که بويي از وحي و دين نبرده اند و قرآن را مانند يک کتاب ادبي يک عرب مي دانند. حالا اين سروش هم وطن به فکر دباغي اين سخنان سست افتاده و مي ‌خواهد رنگ بومي بزند بر اين پوست الاغي که در فرنگ يونجه خورده است و اسفار حمل مي کند و نمي فهمد که وحي چيست، تکليف چيست، جهاد چيست، مبارزه چيست، شهادت چيست.

    + محمود 


    بزرگش ندانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتي برد

    داستان آن کسي که قراان با صداي نکره اش تلاوت مي کرد، شنيدي؟و پاسخ اش را از زبان سعدي؟

    تو که قرآن بدين نمط خواني ببري رونق مسلماني

    افرادي مانند شما وقتي به اشخاصي پون دکتر سروش پاسخ مي نويسيد، چيزي که از اعتبار وي کم نمي کنيد، بلکه بيشتر حقانيت سخنان او را اثبات مي کنيد.

    وقتي متن سخيف مقاله ات! را مي خواندم،( البته من پي خود نامه آمده بودم .که آن هم در جامعه اي که شما و امثال شماها اين همه زور مي زنيد تا آن را آزادترين کشور دنيا معرفي کنيد،فيلتر شده بود.)با خود انديشيدم که با اين ادبيات چوپاني در عرصه سياسي و ديني جامعه ، تا چند سال ديگر فرزندان ما، چه ميزان اندوخته هايي از فرهنگ ايراني اسلامي خواهند داشت؟من نمي دانم قيمت شما چقدر است ؟و در جمهوري اسلامي به چه تنعمي رسيده اي که ترس از دست دادنش موجب گرديده که چنين چشم بسته و با دهاني کف کرده به هر طرف يورش ببري؟ اجازه مي دادي کساني جواب سروش را مي دادند که حد اقل لياقت اخلاقي و بضاعت علمي لازم براي اين مسأله را داشتند. يک نظر به کامنت ها بينداز. ببين فضاي اينترنتي که بايد فرصتي براي رشد و تعامل سازنده ميان افراد باشد، تبديل به عرصه فحش و تقابل آنها گرديده است. اين کشور مال همه است. در دفاع از آن همه سهيمند. از پيروزي هاي آن همه خوشحال مي شوند.همه شهيد داده اند. حتي آن 13 ميليوني که به آقاي موسوي رأي دادند و شما ها آن ها را خس و خاشاک ناميديد، بسياري از آنها جزو خانواده شهدا هستند. در پايان من به شما توصيه مي کنم براي مشهور شدن بهتر است بيشتر بخواني و عمل کني و کمتر بنويسي.

    بزرگي سراسر به گفتار نيست دو صد گفته چون نيم کردار نيست

    پاسخ

    چه جالب! ايران براي همه است! لابد همه ايراني ها به ويژه سروش هم خيلي مودب هستند! بضاعت علمي!!! ايراني محترم با بضاعت که خودت را در توهمات خودپسندانه غرق کرده اي! چه کسي گفت آن 13ميليون خس و خاشاک هستند؟!‌ چقدر با تکرار يک دروغ شاخدار مي خواهيد زندگي کنيد و خرسند باشيد که توانسته ايد جوابي بدهيد!‌ اگر 13 ميليون خس و خاشاک باشند يعني 53 ميليون در انتخابات شرکت کرده اند!!! وقتي رئيس جمهور منتخب اکثريت مي گويد اين حماسه چهل ميليوني بود مگر معدودي که خرابکاري مي کنند و مي خواهند اين حماسه 40 ميليوني را تخريب کنند و همين عده خس و خاشاک هستند ( و ديديم که بودند و هيچ غلطي هم نتوانستند بکنند مانند ارباب آمريکايي شان) حالا نشسته اي تکرار مي کني که 13 ميليون خس و خاشاک اند!!! خود خس و خاشاک بيني شما چه معنايي دارد غير از اين که کم آورده ايد. من و هر آدم عاقلي مي داند که 13ميليون راي ايراني يعني هم وطن من به يک نامزد مورد تاييد نظام راي داده است و کار خوبي هم کرده است و راي و نظر او محترم است. بي خود با تهمت هاي توهمي، حرف ما را تغيير ندهيد. اگر حرف حساب داريد بزنيد و پاسخ مودبانه بگيريد. هيچ کس ادعا نکرده ايران آزادترين کشور دنيا است. چون چنين کشوري وجود ندارد به ويژه ايران که سي سال است در معرض توطئه است و همان خانواده هاي شهدا که هر کدام به کانديداهاي مورد علاقه شان راي دادند براي حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران شهيد داده اند و قرار نيست هر آدم مزدوري از هر نوعي که باشد وطن فروشي کند و توطئه راه بياندازد و امنيت جاني و مالي و معنوي کشور را به هم بزند. ....ادامه دارد...
    + مظلوم 
    لقمان را گفتند .....ازکي اموختي.....فرمود.....از..عبد الاهه
    پاسخ

    من خودم ادب را از سروش آموختم ولي به خودشم ياد دادم كه فكر نكنه كسي بلد نيست!
    + ترسو 
    درنوشته ات خدا رانديدي همه اش بفکر خرما بودي رداي نو مبارک
    پاسخ

    نه بابا! طالع بين و كف بين و غيب گو هم شده اي! نكند منظور از خرما همان سانديس است!
    + عبد الله سروش 

    پاسخي اديبانه، زيبا، در خورد و شايسته بود، هر چند بيشتر جنبه? ادبي داشت و البته جنبه هاي علمي آن نيز مغفول نماند. گويا لازم است شايعات ديكته شده و باورهاي فلسفي دكتر سروش را به نقد بگذاريد و با همين بيان اديبانه پاسخ بگوييد.

    تاييد روزافزونتان را خواستارم از خداي مويد

    + سروش 

    برو بزغاله
    پاسخ

    بيا ...!
    + ناظر 

    بي ادب محروم ماند از لطف رب

    از اين وبلگ نويس بيش از اين انتظار نداشته باشيد

    بيچاره کلاسش همينه

    از کوزه همان برون تراود که در اوست

    فقط برايش دعا کنيد تا کمي ادب و تربيت بياموزد

    پاسخ

    اگه متن سروش رو بخونيد دلتون خنک مي شه يا دعا مي کنين با ادب بشه و عقده هاش خالي بشن؟
    + دامپزشك 

    نه بلد نيستم!

    چون مثل تو ميمون نيستم!

    ادا در آوردن فقط کار توست عنتر بيک!

    اگر هم دنبال پربشاني مي گردي متن سرا پا تعفنت را دوباره بخوان که بقول دوستان نهايتا از ما تحت بز و گوسفند سر در آورده!

    منزلت مبارک! رهن کردي يا اجاره؟

    پاسخ

    بالاخره معلوم نشد ادب خوب است يا بد؟؟؟
    + اهل شعر 


    پاسخت را بشنو بي سواد که حتي مفهوم اشعار را هم نمي فهمي چون غرق در فحاشي و سياسي کاري و دغل بازي هاي جاهلانه عربي هستي

    تو را به ابو موسي اشعري بايد تشبيه کرد! البته بلا نسبت آن فرد!

    من به ترکستان نرفته ام اما سعدي امثال تو را با اين بيت شعر وصف الحال نموده. اگر تمثيل ترکستان در اين شعر را درک کردي بايد بهت جايزه داد.

    اگر تاکنون اسم سعدي به گوشت نخورده که حتما هينطور است حتما

    در گوگل اسمش را جستجو کن تا چيزي ياد

    بگيري البته اگر فحاشي و بي چاک و دهني وقتي برايت بگذارد.

    پاسخ

    ترکستان شما همان فرنگستان امروز است که به صداي اذان بي بي سي اش نماز جمعه با کفش مي گزاريد همان جا که شجريانتان به افق آن ربنا مي خواند. کعبه آن سنگ نشاني است که ره گم نشود شما که به فرنگستان رسيده ايد امروز استاد بي ادبتان سروش و فردا شما . و چه خوش فرمود خداي عالميان که آن ها از شما راضي نشوند تا از دينتان دست برداريد و چه ذليلانه دست از دين برداشته اين سروشتان که امروز وحي را ساخته شاعرانه پيامبر مي داند و فرداست که ادعاي پيامبري کند!
     <      1   2   3   4   5    >>    >