• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : نامه سروش به رهبر و پاسخ آن
  • نظرات : 48 خصوصي ، 457 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    11   12   13   14   15    >>    >
     
    + جوكر 
    كي ميدنه راست افراطي كيه ؟
    + دل خون 
    ميدونم مي خواي بگي خوشحال رو با ح مي نويسند نه ه اون يك اشتباه تايپي بود .
    پاسخ

    قاطل؟!‌
    + دل خون 

    خوشهالم كه ماهيت يزيدي خود را علنا مشخص كرديد اي قاطلين خون خوار .

    من از مرگ نمي ترسم ولي براي جان هموطنانم ارزش قائلم نه چون شما مغولان قرن 21 .

    + ميلاد 

    گلابي :

    گلابي:

    گلابي:

    + ميلاد 

    اكر عرصه را بر ما تنگ كنيد واقعه عاشورا را تكرار ميكنيم.

    دل خون از مردن تو راهي كه به گفته خودشون حق ميترسه

    جانم فداي سيد علي

    + دل خون 

    برادران گرامي

    طبق اطلاعات موثقي كه به من رسيده گروه هاي نظامي و شبه نظامي وابسته به نظام ( سپاه ، بسيج ، وزارت اطلاعات و ... ) و همچنين افراد ديگر ارگانها و اصناف وابسته و طرفداران حكومت و نظام تصميم دارند كه در ايام محرم و مخصوصا در روزهاي تاسوعا و عاشورا حتي به قيمت قتل عام هاي گسترده با هر گونه حركتي كه از جناه اصلاح طلب و مير حسين موسوي حمايتي بكند بر خورد شديد بكند .

    قاعله هتك حرمت امام خميني نيز ترفندي بود تا بسياري از اين جريانها كه تا امروز بي طرف بودند در حالت تهاجمي شديد قرار بگيرند به طوري كه در برخي تجمعات بعضي از شهرستان ها پليس نه براي مقابله با طرفداران موسوي بلكه براي كنترل طرف مقابل وارد عمل شده . شواهد حاكي است كه در صورت بروز جرقه اي آنها اماده اند تا آنچه را خود فتنه سبز مينامند به طور كامل محو و نابود كرده تا ديگر عملا هيچ كس سد راه شان نباشد . برادران و خواهران گرامي شما كه در جناه اصلاحات قرار داريد و از انها حمايت ميكنيد . من نمي توانم بگويم از اين كار دست برداريد يا عملي انجام ندهيد ولي از شما خواهش مينكم شديدا مراقب خود باشيد ، آينده سختي پيش روي ايران است و ايران به زنده شما نياز دارد تا از اين بحران شايد بتواند جان سالم به در ببرد .

    ياحق

    ( بكشيد ما را چون در نهايت تنها همين كار از شما بر مي آيد . )

    پاسخ

    جناح + غائله + گلابي + تابلو + ....
    + گلابي 

    حذف نامزد بخش خصوصي. در آخرين ساعات اداري (3 و 40 دقيقه) روز شنبه 4 مهر ماه يعني چند ساعت پيش از آغاز رقابت براي خريد سهام شرکت مخابرات، سازمان خصوصي سازي با ارسال فکسي به نامزد بخش خصوصي، شرکت تعاوني پيشگامان کوير ‌که پيش از آن مورد تصويب نهادهاي رسمي نظام قرار گرفته بود اعلام کرد که به دلايل امنيتي صلاحيت خريد ندارد و خواستار خروج اش از معامله شد.
    با توجه به درشتي چنين تبعيضي، غلامرضا حيدري کرد زنگنه، رئيس سازمان خصوصي‌سازي، مدعي شد که پيشگامان کوير خود از اين مزايده انصراف داده است. اما مديران اين شرکت پاسخ دادند که نه تنها از حضور در مزايده اخراج شده اند، بلکه هزينه هايي براي شرکت در اين معامله متحمل شده اند که براي جبران آن خواستار دست کم 150 ميليارد ريال غرامت هستند: هشت ميليارد ريال سفته، وثيقه دارايي هاي بيش از بيست و پنج نفر براي تأمين اعتبار خريد سه درصد شرکت مخابرات وهزينه کرد هاي ديگر.
    در هر حال باحذف پيشگامان کوير، سپاه و بسيج شدند "نماينده" بخش خصوصي براي آن که بتوانند در "خصوصي سازي" شرکت مخابرات شرکت کنند و خريدار سهام آن باشند! در چنين "رقابتي" نامزد سپاه، «توسعه اعتماد مبين»، با پيشنهاد پرداخت سه ريال بيشتر براي هر سهم بر نامزد بسيجي خود، «مهر اقتصاد ايرانيان»، در کمتر از سي دقيقه پيروز شد و پنجاه و يک درصد شرکت مخابرات را در بزرگ ترين داد و ستد سهام ايران از آن خود کرد. خريد سهام شرکت مخابرات در روز يک شنبه پنج مهر ماه 1388 بزرگ ترين معامله در تاريخ 41 ساله بورس تهران تا آن تاريخ بود .
    بدين ترتيب کنسرسيوم توسعه اعتماد مبين بيش از 22 ميليارد و 936 ميليون سهام شرکت مخابرات را خريد به ازاي هر سهم 340 تومان. قرار شد تا 30 روز کاري 20 درصد سهام نقد و 80 درصد باقيمانده در 16 قسط هر شش ماه يک بار پرداخته شود. چهل و پنج روز بعد، شرکت"اعتماد مبين" سپاه پاسداران با پرداخت 1564 ميليارد تومان (يک ميليارد و پانصد ميليون دلار) شرکت مخابرات را به طور قطعي تصاحب کرد و بدين ترتيب رانت ديگري بر رانت هاي سپاه پاسداران افزود.

    اين نوع واگذاري شرکت مخابرات به پاسداران آن قدر ناروا بود که حتي مجلس و سازمان بازرسي نظام جمهوري اسلامي انتقاد و اعلام کردند که چگونگي آن را بررسي خواهند کرد. کميسيون ويژه پيگيري و نظارت بر اصل 44 قانون اساسي مجلس هم گفت که از توضيح وزارت اقتصاد در باره شکل واگذاري شرکت مخابرات ايران به سپاه پاسداران قانع نشده است. اما با توجه به کودتا و زورمداري سپاه پاسداران، حتي به اعتراض نهادهاي رسمي جمهوري اسلامي هم اميد چنداني نمي توان داشت. مگر همين مجلس هفتم نبود که پس از "پژوهش" و "بحث" بدين نتيجه رسيد که پس از انتخابات 22 خرداد 1388 شکنجه و تجاوزي در زندان ها صورت نگرفته است؟ مگر همين مجلس نبود که بر خلاف تصميم نخستين خود، از ترس و هراس پاسداران، اختيار تام و تمام هزينه کرد درآمد حاصله از حذف يارانه ها را به دولت احمدي نژاد داد؟ مگر قرار نبود که شوراي نوبنياد رقابت در زمينه رقابت و جلوگيري از انحصار فعال باشد؟
    حالا سهام پنجاه و يک درصدي سرمايه گذاري "اعتماد مبين" در شرکت مخابرات ايران بدين شکل ميان شرکت هاي وابسته تقسيم شده است: شرکت سهامي عام توسعه اعتماد مبين (دو درصد)، شرکت سهامي خاص گسترش الکترونيک مبين ايران (دو درصد)، شرکت سهامي عام شهريار مهستان (26 درصد)، شرکت سهامي خاص نگين گنجينه ايرانيان (46 درصد) و شرکت سهامي خاص گروه اعتماد پارس (24 درصد). در عين حال گويا سرمايه گذاري "اعتماد مبين" برخي از سهام خريداري شده شرکت مخابرات را به بانک سينا وابسته به بنياد مستضعفان فروخته است و در ازاي آن اين بانک امتياز سرمايه گذاري وجوه شرکت مخابرات را دريافت کرده است.
    از واگذاري شرکت مخابرات به سپاه پاسداران چه درسي مي توان برگرفت؟ شوربختانه همان درس هاي تلخ دير آشنا: خصوصي سازي ايران ناممکن در جمهوري اسلامي و پادگاني شدن اقتصاد ( حتي پيش از پادگاني شدن سياست) کشور، از دست در شدن فرصت هاي اقتصادي کشور و سرانجام کنترل تام و تمام زندگي شهروندي و جامعه مدني توسط پاسداران. به يک يک اين درس هاي تلخ بپردازيم.

    پادگاني شدن اقتصاد. حالا ديگر به اطمينان مي توان گفت که با حاکميت سپاه پاسداران در اقتصاد و سياست کشور خصوصي سازي در ايران شدني نيست.
    عمده آن چه که در چهار سال نخستين دوره رياست جمهوري محمود احمدي نژاد به اسم خصوصي سازي شرکت هاي دولتي انجام شد در حقيقت چيزي نبود جز تقويت سازمان هاي شبه دولتي. براساس حقوق تجاري جمهوري اسلامي هر شرکتي که به طور مستقيم از بودجه‏ي کشور سهمي نگيرد، جزوبخش خصوصي است. با اين تعريف، صندوق بازنشستگي و حتي بسياري از شرکت‏هاي سازمان صنايع و حتي سپاه پاسداران، جزو بخش خصوصي اند.
    در نخستين دوره زمامداري احمدي نژاد، سهام 264 شرکت به ارزش بيشتر از 54 هزار ميليارد تومان از طريق سهام عدالت و نيز رد ديون دولت به سازمان هاي شبه دولتي چون شرکت سرمايه گذاري تامين اجتماعي (شستا)، تامين اجتماعي و صندوق هاي بازنشستگي واگذار شد. البته بخشي هم در بورس فروخته شده است که در اين حالت هم در بسياري اوقات بنگاه هاي شبه دولتي چون شرکت هاي وابسته به سپاه پاسداران برنده اصلي بودند .
    همين جريان "خصوصي سازي" شرکت مخابرات نمونه روشنگري است: بيست درصد شرکت مخابرات هنوز در دست دولتي است که شديدا پادگاني و در اختيار سپاه پاسداران است. حالا پنجاه و يک درصد سهام ديگر اين شرکت هم به يکي از بنگاه هاي سپاه پاسداران واگذار شده است. بدين ترتيب خصوصي سازي که نشده هيچ، انحصار دولتي پادگاني هم شده است.

    از دست شدن فرصت هاي اقتصادي صنايع مخابرات و ارتباطات ايران. اساس اقتصاد امروز جهان ارتباطات و مخابرات است. نه اين که صنايع ارتباطاتي و مخابراتي پيشاهنگ و موتور اقتصاد باشند. اين به جاي خود. بلکه هيچ فعاليت اقتصادي، حتي کشاورزي و دامداري هم، بدون اتکا به صنايع ارتباطاتي چون اينترنت کارآ و رقابتي نخواهد بود. در چنين شرايطي با اطمينان مي توان گفت که واگذاري شرکت مخابرات به سپاه پاسداران بزرگ ترين فرصت جهش اقتصادي يا دست کم جبران عقب ماندگي هاي پيشين را از ايران گرفت.
    از شرکتي که دولتي و پادگاني است و به ويژه رقيبي ندارد ديگر انتظار کارايي، بهبود کيفيت و کم کردن بهاي کالا بر اساس ساز و کار بازار نمي توان داشت. شالوده اقتصاد بازار رقابت آزاد است. در پيش و پس "خصوصي سازي" هاي جمهوري اسلامي هيچ رقابتي وجود ندارد. اين‏جا بيشتر تراست‏هاي مالي‏اي که قدرت سياسي دارند، امتيازها و رانت هاي اقتصادي را در اختيار مي گيرند. کنسرسيوم «توسعه اعتماد مبين» وابسته به سپاه پاسداران هيچ انگيزه اي ندارد که بخواهد کيفيت مخابرات در کشور را بالا برد و قيمت آن را پايين آورد. چه زحمتي است که به خود دهد رقيبي که ندارد؟ همچون هميشه، اقتصاد کشور در دست تماميت‏خواهان بي تجربه اي ‏افتاده که دوره‏ي کارآموزي خود را با مالکيت و مديريت صنايع حياتي ايران مي گذرانند.
    از اين ها گذشته، صنعت مخابرات که بنا بر سرشت خود فرامرزي است، در دست سپاه پاسداراني افتاده که مورد تحريم بين المللي است. در چنين شرايطي چه اميدي به رشد و توسعه اين صنعت مي توان داشت؟ مهم ترين کشورهاي جهان داد و ستد با سپاه پاسداران را تحريم کرده اند! اين در حالي است که با توجه به اهميت صنايع ارتباطات و مخابرات در اقتصاد، بسياري از کشورها، حتي کشورهاي در حال رشد، صنايع ارتباطات و مخابرات خود را به بخش خصوصي سپرده اند و اقتصاد بازارـبنياد را پذيرفته اند.

    شهروندي و سپاه پاسداران در اختيار سپاه پاسداران. با کنترل شرکت مخابرات توسط سپاه پاسداران، نه تنها اين صنعت حياتي ايران در عصر ارتباطات جهاني به لحاظ کيفيت و کارآمدي اقتصادي سقوط مي‏کند، بلکه مخابرات کشور نيز در دست سازمان‏هاي اطلاعاتي سپاه پاسداران قرار مي‏گيرد وبدين ترتيب کنترل و سرکوب جامعه‏ي مدني بيش از پيش امکان‏پذير مي‏شود. چرا که مخابرات مردم هم در اختيار پاسداران خواهد بود.
    در مورد فرادستي پاسداران در اقتصاد و سياست جاي ترديد نبود. حالا سپاه در ادبيات هم کم کم جا و مقامي مي يابد. پاسداران دست کم يادآور اثر ادبي جورج اورول به نام 1984 اند. اين کتاب را خوانده ايد؟

    پاسخ

    انار دلخون ديده بوديم گلابيش نوبره! راستي تو که سوادت به اين چيزا قد نمي ده اينا رو از کجا کپي مي‌کني که عدداش علامت سواله !؟
    + گلابي 

    با پوزش به دليل مشخص نبودن اعداد

    سپاه پاسداران پيش از کودتاي انتخاباتي ?? خرداد ???? در زمينه‏ي اقتصادي کودتا کرده بود .

    ر زمان رياست جمهوري خاتمي، جناح سرسخت سپاه پاسداران با به کارگيري زور عريان نظامي، عملا دست به کودتاي اقتصادي زد. دو مثال بارز آن، يکي اشغال فرودگاه امام خميني براي به چنگ آوردن امتيازي بود که در يک مناقصه‏ي بين‏المللي به شرکت تاو (TAV) واگذار شده بود. ديگري نيز بازپس گرفتن امتياز اپراتور دوم تلفن همراه در ايران بود که زير فشار آشکار سپاه پاسداران و مجلس هفتم، از شرکت "ترک سل" گرفته و به شرکت "ايرانسل" وابسته به بنياد مستضعفان واگذار شد. رابطه‏ي بنياد مستضعفان و سپاه پاسداران که بر کسي پوشيده نيست. اما جداي از اين دو، در تابستان 1385 نيز، سپاه پاسداران با حمله نظامي به يکي از دکل هاي حفاري نفتي شرکت رومانيايي سرويچي پتروليره در خليج فارس آن را تصرف کرد و يک سال پس از آن، در تابستان 1386، شرکت "کيش اورينتال" را نيز به زور و فشار به چنگ آورد .

    با محمود احمدي‏نژاد اما، جناح سرسخت سپاه ديگر نيازي به مشت آهنين نداشت. چرا که وي امتيازهاي اقتصادي را به راحتي و به زبان خوش به سپاه پاسداران داد و مي دهد. در اين مورد مي توان اشاره کرد به بسياري از امتيازهايي که پيش و پس از رياست جمهوري احمدي نژاد به سپاه داده شد: واگذاري قرارداد يک ميليارد و دويست ميليون دلاري خط 7 متروي تهران به بنگاه خاتم الانبياء (قرب) سپاه پاسداران و خط 6 به بنياد مستضعفان و جانبازان کشور در تابستان 1385، واگذاري بدون مناقصه‏ و بدون رقابت طرح يک ميليارد و سي صد هزار دلاري‏ خط لوله گاز عسلويه به سپاه پاسداران، چشم فرو بستن بر بهره برداري غيرمجاز سپاه پاسداران از حدود هفتاد اسکله " نامريي" که در هيچ دفتر و سند رسمي کشور ثبت نيستند و سرانجام اعطاي قرارداد دو و نيم ميليارد دلاري خط ريلي پس کرانه منطقه آزاد چابهار به قرارگاه خاتم الانبياء در همين پاييز 1388.
    نوشته حاضر شرح واگذاري امتياز ديگري است که باز هم در زمان محمود احمدي نژاد‏ به زبان خوش و بدون چک و چانه نصيب سپاه پاسداران شد: پنجاه و يک درصد سهام شرکت مخابرات ايران.

    فروش سهام شرکت مخابرات و نامزدهاي خريدار. براي واگذاري سهام شرکت مخابرات، اهليت مالي و فني نامزدهاي خريدار، "توسعه اعتماد مبين"، "مهر اقتصاد ايرانيان" و "پيشگامان کويريزد"، توسط سازمان خصوصي سازي و اهليت امنيتي آن ها هم در خارج از اين سازمان بررسي و سرانجام تاييد شد. هويت اين شرکت ها چه بود؟
    سرمايه گذاري "اعتماد مبين" همچنان که از جدول زير بر مي آيد زير نظر سپاه است و عمدتا از سه شرکت "گسترش الکترونيک مبين ايران"، "شهريار مهستان" و "سرمايه گذاري توسعه اعتماد" تشکيل شده است :

    شرکت سرمايه گذاري "مهر اقتصاد ايرانيان" يکي از شرکت هاي زير مجموعه مؤسسه مالي و اعتباري مهر وابسته به بسيج و در نتيجه زير نظر سپاه پاسداران است و در سهام «فولاد مبارکه»، «تراکتورسازي تبريز»، «داروسازي جابربن حيان»، «صدرا» و «ايرالکو» مشارکت دارد.
    در کنار اين دو نامزد نظامي سپاهي و بسيجي، "پيشگامان کوير يزد" نامزد بخش خصوصي بود که درست به همين دليل به سرعت از شرکت در خريد سهام شرکت مخابرات حذف شد. البته با توجه به سياست هاي کلي دولت محمود احمدي نژاد و روند فرادستي سپاه در سياست و اقتصاد ايران جاي کمترين ترديدي در مورد واگذاري شرکت مخابرات به سپاه نبود. کمااينکه سرانجام داستان هم اين شد که از ميان سه نامزد خريد سهام شرکت مخابرات، نامزد بخش خصوصي از همان آغاز به دليل "امنيتي" حذف شد و باقي ماندند دو نامزد وابسته به سپاه و بسيج. براي شرکت در "خصوصي سازي" شرکت دولتي مخابرات ايران!

    + گلابي 

    در زمان رياست جمهوري خاتمي، جناح سرسخت سپاه پاسداران با به کارگيري زور عريان نظامي، عملا دست به کودتاي اقتصادي زد. دو مثال بارز آن، يکي اشغال فرودگاه امام خميني براي به چنگ آوردن امتيازي بود که در يک مناقصه‏ي بين‏المللي به شرکت تاو (TAV) واگذار شده بود. ديگري نيز بازپس گرفتن امتياز اپراتور دوم تلفن همراه در ايران بود که زير فشار آشکار سپاه پاسداران و مجلس هفتم، از شرکت "ترک سل" گرفته و به شرکت "ايرانسل" وابسته به بنياد مستضعفان واگذار شد. رابطه‏ي بنياد مستضعفان و سپاه پاسداران که بر کسي پوشيده نيست. اما جداي از اين دو، در تابستان ???? نيز، سپاه پاسداران با حمله نظامي به يکي از دکل هاي حفاري نفتي شرکت رومانيايي سرويچي پتروليره در خليج فارس آن را تصرف کرد و يک سال پس از آن، در تابستان ????، شرکت "کيش اورينتال" را نيز به زور و فشار به چنگ آورد .

    با محمود احمدي‏نژاد اما، جناح سرسخت سپاه ديگر نيازي به مشت آهنين نداشت. چرا که وي امتيازهاي اقتصادي را به راحتي و به زبان خوش به سپاه پاسداران داد و مي دهد. در اين مورد مي توان اشاره کرد به بسياري از امتيازهايي که پيش و پس از رياست جمهوري احمدي نژاد به سپاه داده شد: واگذاري قرارداد يک ميليارد و دويست ميليون دلاري خط ? متروي تهران به بنگاه خاتم الانبياء (قرب) سپاه پاسداران و خط ? به بنياد مستضعفان و جانبازان کشور در تابستان ????، واگذاري بدون مناقصه‏ و بدون رقابت طرح يک ميليارد و سي صد هزار دلاري‏ خط لوله گاز عسلويه به سپاه پاسداران، چشم فرو بستن بر بهره برداري غيرمجاز سپاه پاسداران از حدود هفتاد اسکله " نامريي" که در هيچ دفتر و سند رسمي کشور ثبت نيستند و سرانجام اعطاي قرارداد دو و نيم ميليارد دلاري خط ريلي پس کرانه منطقه آزاد چابهار به قرارگاه خاتم الانبياء در همين پاييز ????.
    نوشته حاضر شرح واگذاري امتياز ديگري است که باز هم در زمان محمود احمدي نژاد‏ به زبان خوش و بدون چک و چانه نصيب سپاه پاسداران شد: پنجاه و يک درصد سهام شرکت مخابرات ايران.

    فروش سهام شرکت مخابرات و نامزدهاي خريدار. براي واگذاري سهام شرکت مخابرات، اهليت مالي و فني نامزدهاي خريدار، "توسعه اعتماد مبين"، "مهر اقتصاد ايرانيان" و "پيشگامان کويريزد"، توسط سازمان خصوصي سازي و اهليت امنيتي آن ها هم در خارج از اين سازمان بررسي و سرانجام تاييد شد. هويت اين شرکت ها چه بود؟
    سرمايه گذاري "اعتماد مبين" همچنان که از جدول زير بر مي آيد زير نظر سپاه است و عمدتا از سه شرکت "گسترش الکترونيک مبين ايران"، "شهريار مهستان" و "سرمايه گذاري توسعه اعتماد" تشکيل شده است .

    شرکت سرمايه گذاري "مهر اقتصاد ايرانيان" يکي از شرکت هاي زير مجموعه مؤسسه مالي و اعتباري مهر وابسته به بسيج و در نتيجه زير نظر سپاه پاسداران است و در سهام «فولاد مبارکه»، «تراکتورسازي تبريز»، «داروسازي جابربن حيان»، «صدرا» و «ايرالکو» مشارکت دارد.
    در کنار اين دو نامزد نظامي سپاهي و بسيجي، "پيشگامان کوير يزد" نامزد بخش خصوصي بود که درست به همين دليل به سرعت از شرکت در خريد سهام شرکت مخابرات حذف شد. البته با توجه به سياست هاي کلي دولت محمود احمدي نژاد و روند فرادستي سپاه در سياست و اقتصاد ايران جاي کمترين ترديدي در مورد واگذاري شرکت مخابرات به سپاه نبود. کمااينکه سرانجام داستان هم اين شد که از ميان سه نامزد خريد سهام شرکت مخابرات، نامزد بخش خصوصي از همان آغاز به دليل "امنيتي" حذف شد و باقي ماندند دو نامزد وابسته به سپاه و بسيج. براي شرکت در "خصوصي سازي" شرکت دولتي مخابرات ايران!

    حذف نامزد بخش خصوصي. در آخرين ساعات اداري (? و ?? دقيقه) روز شنبه ? مهر ماه يعني چند ساعت پيش از آغاز رقابت براي خريد سهام شرکت مخابرات، سازمان خصوصي سازي با ارسال فکسي به نامزد بخش خصوصي، شرکت تعاوني پيشگامان کوير ‌که پيش از آن مورد تصويب نهادهاي رسمي نظام قرار گرفته بود اعلام کرد که به دلايل امنيتي صلاحيت خريد ندارد و خواستار خروج اش از معامله شد.
    با توجه به درشتي چنين تبعيضي، غلامرضا حيدري کرد زنگنه، رئيس سازمان خصوصي‌سازي، مدعي شد که پيشگامان کوير خود از اين مزايده انصراف داده است. اما مديران اين شرکت پاسخ دادند که نه تنها از حضور در مزايده اخراج شده اند، بلکه هزينه هايي براي شرکت در اين معامله متحمل شده اند که براي جبران آن خواستار دست کم ??? ميليارد ريال غرامت هستند: هشت ميليارد ريال سفته، وثيقه دارايي هاي بيش از بيست و پنج نفر براي تأمين اعتبار خريد سه درصد شرکت مخابرات وهزينه کرد هاي ديگر.
    در هر حال باحذف پيشگامان کوير، سپاه و بسيج شدند "نماينده" بخش خصوصي براي آن که بتوانند در "خصوصي سازي" شرکت مخابرات شرکت کنند و خريدار سهام آن باشند! در چنين "رقابتي" نامزد سپاه، «توسعه اعتماد مبين»، با پيشنهاد پرداخت سه ريال بيشتر براي هر سهم بر نامزد بسيجي خود، «مهر اقتصاد ايرانيان»، در کمتر از سي دقيقه پيروز شد و پنجاه و يک درصد شرکت مخابرات را در بزرگ ترين داد و ستد سهام ايران از آن خود کرد. خريد سهام شرکت مخابرات در روز يک شنبه پنج مهر ماه ???? بزرگ ترين معامله در تاريخ ?? ساله بورس تهران تا آن تاريخ بود (?).
    بدين ترتيب کنسرسيوم توسعه اعتماد مبين بيش از ?? ميليارد و ??? ميليون سهام شرکت مخابرات را خريد به ازاي هر سهم ??? تومان. قرار شد تا ?? روز کاري ?? درصد سهام نقد و ?? درصد باقيمانده در ?? قسط هر شش ماه يک بار پرداخته شود. چهل و پنج روز بعد، شرکت"اعتماد مبين" سپاه پاسداران با پرداخت ???? ميليارد تومان (يک ميليارد و پانصد ميليون دلار) شرکت مخابرات را به طور قطعي تصاحب کرد و بدين ترتيب رانت ديگري بر رانت هاي سپاه پاسداران افزود.

    + گلابي 

    اين نوع واگذاري شرکت مخابرات به پاسداران آن قدر ناروا بود که حتي مجلس و سازمان بازرسي نظام جمهوري اسلامي انتقاد و اعلام کردند که چگونگي آن را بررسي خواهند کرد. کميسيون ويژه پيگيري و نظارت بر اصل ?? قانون اساسي مجلس هم گفت که از توضيح وزارت اقتصاد در باره شکل واگذاري شرکت مخابرات ايران به سپاه پاسداران قانع نشده است. اما با توجه به کودتا و زورمداري سپاه پاسداران، حتي به اعتراض نهادهاي رسمي جمهوري اسلامي هم اميد چنداني نمي توان داشت. مگر همين مجلس هفتم نبود که پس از "پژوهش" و "بحث" بدين نتيجه رسيد که پس از انتخابات ?? خرداد ???? شکنجه و تجاوزي در زندان ها صورت نگرفته است؟ مگر همين مجلس نبود که بر خلاف تصميم نخستين خود، از ترس و هراس پاسداران، اختيار تام و تمام هزينه کرد درآمد حاصله از حذف يارانه ها را به دولت احمدي نژاد داد؟ مگر قرار نبود که شوراي نوبنياد رقابت در زمينه رقابت و جلوگيري از انحصار فعال باشد؟
    حالا سهام پنجاه و يک درصدي سرمايه گذاري "اعتماد مبين" در شرکت مخابرات ايران بدين شکل ميان شرکت هاي وابسته تقسيم شده است: شرکت سهامي عام توسعه اعتماد مبين (دو درصد)، شرکت سهامي خاص گسترش الکترونيک مبين ايران (دو درصد)، شرکت سهامي عام شهريار مهستان (?? درصد)، شرکت سهامي خاص نگين گنجينه ايرانيان (?? درصد) و شرکت سهامي خاص گروه اعتماد پارس (?? درصد). در عين حال گويا سرمايه گذاري "اعتماد مبين" برخي از سهام خريداري شده شرکت مخابرات را به بانک سينا وابسته به بنياد مستضعفان فروخته است و در ازاي آن اين بانک امتياز سرمايه گذاري وجوه شرکت مخابرات را دريافت کرده است.
    از واگذاري شرکت مخابرات به سپاه پاسداران چه درسي مي توان برگرفت؟ شوربختانه همان درس هاي تلخ دير آشنا: خصوصي سازي ايران ناممکن در جمهوري اسلامي و پادگاني شدن اقتصاد ( حتي پيش از پادگاني شدن سياست) کشور، از دست در شدن فرصت هاي اقتصادي کشور و سرانجام کنترل تام و تمام زندگي شهروندي و جامعه مدني توسط پاسداران. به يک يک اين درس هاي تلخ بپردازيم.

    پادگاني شدن اقتصاد. حالا ديگر به اطمينان مي توان گفت که با حاکميت سپاه پاسداران در اقتصاد و سياست کشور خصوصي سازي در ايران شدني نيست.
    عمده آن چه که در چهار سال نخستين دوره رياست جمهوري محمود احمدي نژاد به اسم خصوصي سازي شرکت هاي دولتي انجام شد در حقيقت چيزي نبود جز تقويت سازمان هاي شبه دولتي. براساس حقوق تجاري جمهوري اسلامي هر شرکتي که به طور مستقيم از بودجه‏ي کشور سهمي نگيرد، جزوبخش خصوصي است. با اين تعريف، صندوق بازنشستگي و حتي بسياري از شرکت‏هاي سازمان صنايع و حتي سپاه پاسداران، جزو بخش خصوصي اند.
    در نخستين دوره زمامداري احمدي نژاد، سهام ??? شرکت به ارزش بيشتر از ?? هزار ميليارد تومان از طريق سهام عدالت و نيز رد ديون دولت به سازمان هاي شبه دولتي چون شرکت سرمايه گذاري تامين اجتماعي (شستا)، تامين اجتماعي و صندوق هاي بازنشستگي واگذار شد. البته بخشي هم در بورس فروخته شده است که در اين حالت هم در بسياري اوقات بنگاه هاي شبه دولتي چون شرکت هاي وابسته به سپاه پاسداران برنده اصلي بودند (?).
    همين جريان "خصوصي سازي" شرکت مخابرات نمونه روشنگري است: بيست درصد شرکت مخابرات هنوز در دست دولتي است که شديدا پادگاني و در اختيار سپاه پاسداران است. حالا پنجاه و يک درصد سهام ديگر اين شرکت هم به يکي از بنگاه هاي سپاه پاسداران واگذار شده است. بدين ترتيب خصوصي سازي که نشده هيچ، انحصار دولتي پادگاني هم شده است.

    از دست شدن فرصت هاي اقتصادي صنايع مخابرات و ارتباطات ايران. اساس اقتصاد امروز جهان ارتباطات و مخابرات است. نه اين که صنايع ارتباطاتي و مخابراتي پيشاهنگ و موتور اقتصاد باشند. اين به جاي خود. بلکه هيچ فعاليت اقتصادي، حتي کشاورزي و دامداري هم، بدون اتکا به صنايع ارتباطاتي چون اينترنت کارآ و رقابتي نخواهد بود. در چنين شرايطي با اطمينان مي توان گفت که واگذاري شرکت مخابرات به سپاه پاسداران بزرگ ترين فرصت جهش اقتصادي يا دست کم جبران عقب ماندگي هاي پيشين را از ايران گرفت.
    از شرکتي که دولتي و پادگاني است و به ويژه رقيبي ندارد ديگر انتظار کارايي، بهبود کيفيت و کم کردن بهاي کالا بر اساس ساز و کار بازار نمي توان داشت. شالوده اقتصاد بازار رقابت آزاد است. در پيش و پس "خصوصي سازي" هاي جمهوري اسلامي هيچ رقابتي وجود ندارد. اين‏جا بيشتر تراست‏هاي مالي‏اي که قدرت سياسي دارند، امتيازها و رانت هاي اقتصادي را در اختيار مي گيرند. کنسرسيوم «توسعه اعتماد مبين» وابسته به سپاه پاسداران هيچ انگيزه اي ندارد که بخواهد کيفيت مخابرات در کشور را بالا برد و قيمت آن را پايين آورد. چه زحمتي است که به خود دهد رقيبي که ندارد؟ همچون هميشه، اقتصاد کشور در دست تماميت‏خواهان بي تجربه اي ‏افتاده که دوره‏ي کارآموزي خود را با مالکيت و مديريت صنايع حياتي ايران مي گذرانند.
    از اين ها گذشته، صنعت مخابرات که بنا بر سرشت خود فرامرزي است، در دست سپاه پاسداراني افتاده که مورد تحريم بين المللي است. در چنين شرايطي چه اميدي به رشد و توسعه اين صنعت مي توان داشت؟ مهم ترين کشورهاي جهان داد و ستد با سپاه پاسداران را تحريم کرده اند! اين در حالي است که با توجه به اهميت صنايع ارتباطات و مخابرات در اقتصاد، بسياري از کشورها، حتي کشورهاي در حال رشد، صنايع ارتباطات و مخابرات خود را به بخش خصوصي سپرده اند و اقتصاد بازارـبنياد را پذيرفته اند.

    شهروندي و سپاه پاسداران در اختيار سپاه پاسداران. با کنترل شرکت مخابرات توسط سپاه پاسداران، نه تنها اين صنعت حياتي ايران در عصر ارتباطات جهاني به لحاظ کيفيت و کارآمدي اقتصادي سقوط مي‏کند، بلکه مخابرات کشور نيز در دست سازمان‏هاي اطلاعاتي سپاه پاسداران قرار مي‏گيرد وبدين ترتيب کنترل و سرکوب جامعه‏ي مدني بيش از پيش امکان‏پذير مي‏شود. چرا که مخابرات مردم هم در اختيار پاسداران خواهد بود.
    در مورد فرادستي پاسداران در اقتصاد و سياست جاي ترديد نبود. حالا سپاه در ادبيات هم کم کم جا و مقامي مي يابد. پاسداران دست کم يادآور اثر ادبي جورج اورول به نام ???? اند. اين کتاب را خوانده ايد؟

    + ميلاد 

    اي دشمن حق ما دلير و حق پرستيم

    برگرد تا سر بند يا زهرا نبستيم

    + بي نام و نشان 
    از بي‌نام و نشان به گل‌آقا ( گلي جون )
    گل پسر خيلي گلي
    گفتي : (( مير حسين موسوي نخست وزير محبوب امام بود )) منظورت کدوم وقته؟ اون موقعي که شما 10 سالت بود ميدوني همين آقايي که رنگ سبز علوي رو به لجن کشيده ، پيشنهاد رهبر که اون موقع مقام رياست جمهوري داشت ، نبود؟ ميدوني همون موقع هم همين آقايون ايکس و واي با جنجال آفريني به دوپيشنهاد ديگر براي نخست وزيري دولت سيدعلي عزيزمون رأي اعتماد ندادن و بالاخره امام براي حفظ آرامش در زمان جنگ به اجبار همين محبوب دل شما رو ( ما که آدم نيستيم ) تأييد کردند؟
    نوشتي: (( سيد حسن خميني نوه امام است )) ، امام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    عجيباً غريبا!!!
    آخ راستي يادم رفته بود تو راست ميگي ، امام گفته بود: (( جمهوري ((((( ايراني ))))) )) نه يک کلمه کم ، نه يک کلمه زياد. ( آخه همين جماعت اکثريت وفادار به خط اصلي انقلاب اين رو شعار ميدن ما اقليتها که از خط اصلي انقلاب خارج شديم و مثل دانشگاهيان و فرهيختگان دانشگاهي مترقي نيستيم هنوز هم در تفکرات امل مآبانه و در غرقاب تفکرات متحجرانه خودمون درجا مي‌زنيم و هنوز هم مي‌گيم (( جمهوري اسلامي )) ، جالبه نه؟ ما عقب مونده‌ها کجا و متفکران تجدد و فرهيختگي کجا !! الله اکبر )
    يه چيز چيز جالب ديگه از عقب موندگي ما علاقمندان به سبز علوي ( يادت باشه ادعاي ما در حد علاقه‌منديه ، نه مثل شما پيروان واقعي راه علوي ) ما بدبخت بيچاره‌ها هنوز توي صحبت مرده‌ها مونديم و چون يه روزي پيرمراد بسيجي‌هاي واقعي ( نه ما درصد بگيرها ) گفته بود: جمعه آخر ماه رمضون روز قدسه ، ما هم هر سال مثل ببعي فله‌اي ميريم تو خيابون و هي الکي ميگيم (( مک مک اسرائيل )) ما که حاليمون نميشه ، اين سبزهاي مترقي (( لجني )) حاليشونه ، اينا که پيروان همون راه اوليه انقلاب هستن تازه متوجه شدن که اين حرفا يه روزي از سر شکم سيري زده شده و الان زمان آزادي انديشه است وبايد سر بدن (( نه غزه نه لبنان جانم فداي جانان )) ؟
    بعضي آدماي گاگول مثل مشايي هم اينور دارن آب به آسياب اونور ميريزن.
    اي بابا ! ما ببعي‌ها رو چه به اين غلط ها ما بريم کورکورانه از ولايت عظماي خودمون دم بزنيم. ما جيره و مواجب نداشته خودمون رو ميگيريم و در تحجر خودمان غرق هستيم اين شمائيد که طرفدار راه اصلي انقلاب و امام هستيد و اينقدر در اين راه شيفته امام و سيره ايشان مي‌باشيد که دست از دامان برفتيد و (( عکس ايشان را به پاره نموديد و آنرا به آتش کشيديد )) اين همان ادب قشر فرهيخته و اکثريتي طرفدار تفکر (( سبز به لجن کشيده شده )) است.
    اين همان علاقه‌مندي به راه شهدا است.
    ما جيره‌خواران که حاليمون نيست ، اين فرهيختگان دانشگاه‌ها هستند که صحبتهاي شهيد همت رو مي‌فهمند: همين چند شب پيش تلويزيون (( ضرغامي )) نشون داد ، که مي‌گفت: (( اين عين دستورات ولايته ، که در جامعه انقلاب اسلامي ما دو روند بيشتر نداريم ، امامت و امت ، امامت و حزب‌الله ، والسلام و خط سومي هم وجود ندارد ))
    ( اگه ويديوي اون رو نداري بگو برات يه جايي آپلود کنم تا بگيري و ببيني نگي باز اين کوچولوي فريب خورده مواجب بگير دروغ و مهملات ميبافه )
    ماها که از خط انقلاب خارج شديم و ولايت ولايت مي‌کنيم تا مواجبمون قطع نشه ، اين قشر فرهيخته ما که طرفدار (( همت‌ها )) شدن يه جوري اين حرفا رو براي ما زيرديپلمي‌هاي دانشگاه آکسفوردي (( زمان سردار آزادي بيان ممد بولوف )) تفسير کنن.
    قشر فرهيخته اکثريتي که تا به روحانيت نياز داره داد ميکشه روحاني باغيرت حمايت حمايت ، تا بهش نياز نداره و کل روحانيت کشور از فشار هتک حرمت به اصول اون يار سفر کرده ، از شدت بغض فروخورده‌اي که طي اين شش ماه درونش رو به تلاطم درآورده ، سينه مالامال درد ميريزه بيرون ، ميشه آخوند مواجب بگيري که ما (( هالو هفت‌شنبه‌ها )) رو گول ميزنه ، قضيه يک بوم و دو هوا رو شنيدي ؟ اينه!
    گل گلي ،
    نميدونم امروز تلويزيون (( ضرغامي )) رو ديدي يا نه ؟ اون يار سفرکرده ، همون مقام عظاي ولايت مطلقه‌اي که جونمونه ، ديدي چي مي‌گفت: ميگفت اينا تجمع بزرگي داشتند ، اينا استقلال و آزادي رو بدون اسلام ( بدون قرآن ) ميخوان شما خودتون رو از تجمعات اونها دور کنيد. ( بازم براي آپلود ويدئوي اون آماده‌ام )
    ميدوني اينا کيا بودن ، اينا همون قشر فرهيخته فرنگ درس خونده اول انقلاب بودند که همراه امام مبارزه کرده بودند. اينا همون کسايي بودن که مثل اين فرهيختگان دانشگاهي الآن (( کف ميزدن و ترانه يار دبستاني من رو سر ميدادن ))
    الآن هم تاريخ تکرار شده ، فقط به خاطر ترس سران فتنه از خشم همين ببعي‌هاي طرفدار ولايت فقيه ، مثل سروش رسوا که پريروز توي بي‌بي‌سي داشت حضور منافقانه‌اش در اول انقلاب رو ماست مالي مي‌کرد ، جرأت اينکه بطور علني با امام و انديشه‌هاي اون مخالفت کنند رو ندارن وگرنه يک ثانيه هم تأمل نمي‌کنند.
    گل گلي،
    مي‌گي اين سيدت نخست وزير محبوب دوران امام بوده ؟ ميگي اون پيرو واقعي خط امامه ؟
    اگه من يه ويدئو بهت نشون بدم که همين طرفداران آزادي توي ميتينگهاي داخليشون طرح حذف انديشه‌هاي امام رو دارن ميکشن ، بازهم ميگي دروغ ميگم؟ آه راستي ما عقب مونده‌ها که توي مونتاژ هتک حرمت به امام استاديم ، حتما اين رو هم مونتاژ کرديم. حاجي !!!!!!!! سرجدت قسم ! توروبه جمالت قسم ! يه خورده چشماتو بازکن.
    اگه من يه ويديو بهت نشون بدم که توي ميتينگ دانشجويي ، محمد رضا خاتمي همين تئورسين (( سبز لجن مال )) در انتخابات مجلس هفتم بطورعلني از دهنش در رفت (( ما از سد مجلس گذشتيم ، حالا نوبت شوراي نگهبان و بعد هم رهبريه )) بازهم مي‌گي اين سيد جليل المکر نايب الامامه؟
    گل گل جان ، اين کله مبارک رو از اون فضاي سفيد رنگ به نام برف بيرون بيار و به دور و برت يه نيگاه بنداز جون حاجي.
    اگه مکالمه (( 1700 )) مرتبه‌اي ستاد کل انتخاباتي همين سيد جليل المکر ، با سفارت انگليس رو برات بفرستم چي‌ميگي؟ بازهم مثل داداش ازهاري ميگي نواره؟
    اگه با معيارهايي که خودت قبول داري ، هرچي که تو ميخواي ، با ادله صوتي و تصويري که مو لادرزش نميره برات ثابت کنم چيزايي که در مورد اصل حرکت اين نظام ميگي ( يادت باشه اصل نظام يعني همين ولايتي که ما خاک برسرها کورکورانه دنبالش بع‌بع مي‌کنيم ، نه عناصري که در اون رخنه کردن ) اشتباهه مرد و مردونه حاضري تو همين وبلاگ بياي حرفات رو پس بگيري و ديگه کامنت نذاري؟
    + بي نام و نشان 

    گل گل جان ، سينه مالامال درد است اي دريغ
    به اولين کامنتي که توي اين وبلاگ گذاشتم ميري نيگاه کني؟ من کي گفتم واي از روزي که مردم بيان بيرون و اين حباب خودبزرگ بيني اين به ظاهر فرهيختگان بالادستي رو بترکونن ؟ وجدانا نگفتم.
    الان با اين هتک حرمتي که به امام شده يه نمونه کوچيکي رو ديدي که قطره‌اي از درياي بيکران اين محبت به ولايت عظماييه که شما همپاي اون سروش رسوا ، ازش تبري مي‌کنين.
    تازه سيد علي عزيزمون جلوي اين خروش رو گرفتن و همه رو دعوت به آرامش کردن.
    آخ يادم رفت اين اجتماعات دولتي بودن.ولي درعجبم اين دولت عجب دولتيه. عجب مواجب بدهيه. اين مافياي سپاه عجب تعدادش زياده.
    طلاب که بودن ، بازاري‌ها که بودن ، مردم ببعي ولايتي که بودن ، بچه مدرسه‌اي‌ها که بودن ، دانشجوهاي بي‌سواد دانشگاه تهران و شهيد بهشتي و علم و صنعت و اميرکبير و کرمان و همدان و . . . آقا انگشتم نفله شد اينقدر نوشتم همه که بودن. آها راست ميگي تجريشي‌ها نبودن ، بانکي‌هاي حروم لقمه رباخور نبودن ، وزارت نفتي‌هاي جيب گشاد نبودن ، راستي هادي غفاري تيغ کش ( صاحب اسبق کارخانه جوراب استار لايت ) نبودن ، از همه مهمتر مهدي هاشمي به دليل عدم هماهنگي با تور فرار از ايرانشون حضور نداشتن ، فائزه جون حضور نداشتن ، . . .
    جبهه مردمي که شما ازش دم ميزنيد از اين عناصر تشکيل شده ، به خودتون بياين.
    آقاي گل گلي:
    همه چي‌رو نميشه گفت. اگه آرامشي ميديدي و الان به طوفاني بدل شده واسه اين بود که دلهاي بزرگي بودن که اسرار وحشتناکي رو توي خودشون نگه داشتن و ننگ بدنامي رو به جان خريدند که اين نظام حفظ بشه.
    الان که مي‌بيني جنايتکارايي مثل گلستاني گندشون بالا مياد واسه اين نيست که اين نظام از مسيرش منحرف شده اگه يه مقدار وسيعتر نگاه کني ميبيني اين نتيجه 16 سال مهره چيني قدرت در دوران رفسنجاني و خاتمي و دوران نخست وزيري محبوب شماست که هروقت اراده ميکنن ميتونن يه نرخي رو توي کل کشور بالا پائين کنن و از دست کسي هم کاري برنمياد و شما همه رو مي‌نويسي پاي ولايت فقيه.
    حاج گلي بازم ميگي اين اکثريتي که اقليتشون اونجوري!!!!!!!! لباس ميپوشن ( البته توشون به اندازه انگشتاي دست چادري پيدا ميشه ) بازم خط امامي هستن؟ بابا تو ديگه کي هستي!
    نازگل: يه جايي نوشتي ((نمي بيني اين روسيه زالو صفت چطور مملكت ما را چپاول مي كند ؟ )) بازم چشم بسته غيب گفتي؟ من نميدونم با اين ضريب هوشي فوق‌العاده تون چرا هنوز شما رو ندزديدن و نبردن تو ( صداي آمريکا ) که لکچر بدي و کلوپ بنال وطن راه بندازي. واقعا اين چيزي رو که درمورد چپاول روسيه ميدوني درموردش فکر کردي يا يه چند واحد روسيه شناسي پاس کردي و مقاله تحقيقاتي درموردش خوندي؟؟؟؟
    حاج گلي ، اين باج هايي که ما داريم به اين روسيه و چين کثيف‌تر از سگ ميديم بهاي استقلالمونه ، اگه اين آشغال امريکا به کم قانع باشه و آش رو با جاش نخواد ديگه نيازي به اين لجن‌ها نيست. گل گل ، دستمون زير سنگه اينو ميفهمي يا برات اسپل کنم؟
    يه جاي ديگه نوشته بودي: ((تو مي گويي چند نفر فاسدالاخلاق اعتراض مي كنند به مسئله حجاب . خوب اعتراض خودشان را بكنند ما را چكار به آنها . موسي به دين خود و عيسي به دين خود . )) اينجا رو يه خورده وايسا باهم بريم ، اين همون اعتقاد سکولاريه که داداش اوباما دنبالشه ، اين همون چيزي بود که امام باهاش مخالف بود. اين همون چيزيه که امثال گلستاني‌ها براي سوء استفاده‌هاشون ميخوان بين مردم رواج پيدا کنه. اينجاست که بايد هوشمندان صف خودشون رو از صف فرصت طلبهايي که فرصت پيدا کردن عقده حقارت 30 ساله رو بيارن بيرون ، جدا کنن. گل گل بصيرت ، بصيرت.

    ما که کف کرديم از بس نوشتيم ، شما کف نکرديد اينقدر براتون دليل آورديم؟

    يه چيزي بگم و رفع زحمت کنم ،
    داش گلي ،
    اگه ما ولايت ولايت مي‌کنيم فکر ميکني واسه شخص سيدعليه ، آقا جون منکر اين نيستم که اين ولايت واسه خيلي ها نون شده ، اما اين ولايت از امام حسين که بالاتر نيست! مگه مراسم اين سرور عشق واسه خيلي ها نون نشده ، آيا بايد بگيم ديگه اين عزاداري‌ها رو درشو تخته کنين.
    ما اگه ولايت فقيه ميگيم واسه اين نيست که مواجب بگير ولايتيم ، به حضرت عباس من و خيلي‌ها مثل من زحمتکش ترين قشر اين مملکتيم چرا حاليت نيست. منم ميدونم سپاهيا ميگيرن ، تو بگو به سپاهيا درست بدين به ما هم بدين ، تو اين اصل رو زير سؤال ميبري نه کمبودهارو؟ چرا بانک رو نميگي که دست دار دسته‌هاي ممد بولوفه؟ اونا که مخالف ولايت فقيه هستن چرا اينقدر دارن ميترکن؟ چرا نفت رو نميگي؟ يه مقدار حوزه ديدت رو وسيعتر کن.
    ما اگه ولايت فقيه ميگيم واسه اينه اين جايگاه محصول تفکر قرنها درد و رنج براي رسيدن به آزاديه و براي اينه اين سيد عزيز شجاعانه داره ازش محافظت مي‌کنه. توي همين شش ماه ميبيني همه فحشها رو به جون ميخره ، همه هتک حرمتها رو به جون ميخره اما يک سانتيمتر از اصولش عقب نميره.
    يه خورده بالاتر هم گفتم خيلي چيزها هست که اون سيد جليل المکر به عنوان نقش مار به شما نشون داد و شما به دليل گرفتاريهاي متعدد اجتماعي و اقتصادي مثل خيلي از اين اقشاري که بعد از اتخابات معترض بودند باور کرديد.
    در آخر بازم ميگم اگه پيرو واقعي راه امام هستي يادت باشه ايشون گفت: پيرو ولايت فقيه باشيد تا به مملکت شما آسيبي نرسد.
    خدايا چنان کن سرانجام کار توخشنود باشي و ما رستگار
    ياعلي

    پاسخ

    نيازي به دزدي نيست ايشون همين جوري مهمون برادر اوباما هستن در آمريكا.
    + بي نام و نشان 
    از بي‌نام و نشان به گل‌آقا ( گلي جون )
    گل گلي دلم واسه صحبتهاي گرانقدرت تنگ شده بود
    يه مدتي بود خيلي درگير بودم و وقت نمي‌کردم به گنجينه ادب شما سربزنم.
    چند مورد است که همه را به ادب و احترام دعوت ميکني اما شما هم مانند اکثر اين (( سبزهاي لجن مال )) بي‌حرمتي را به حد اعلا رسانده‌اي و انتظار داري همه سلولهاي وجود من به حرف نيايد.
    باز هم باشه. من خودم را ميخورم و فريادها رو در خودم ميکشم تا به شخصيت شيشه‌اي شما ترکي وارد نشود.
    براي حامد کامنت گذاشته بودي که (( اگر مثل اين آقاي بي نام و نشان ، جوان ساده اي هستي . . . )) تو ميدوني من چند سالمه؟ تو ميدوني من شغلم چيه که به من ميگي فريب اين آخوندها رو خوردم؟ تو ميدوني توي چند اعتراض عليه وضعيت نابسامان مديران دزدمون فعاليت اساسي ( نه نمايش و تظاهراتي و شلوغ بازي ) داشتم؟
    اينجاست که به قول مقام عظماي ولايت ، عزيز دلمون ، نفسمون ، همه عشقمون ، سيد علي عزيزمون (( بصيرت بايد داشت )) و دل به شعارهاي خوش آب و رنگ و به ظاهر قانوني اين ظاهر فريبان منافق ، نبايد بست.
    حاج گلي ،
    چشمها را بايد شست ، حساب امثال گلستاني هاي جنايتکار را از مقام ولايت بايد جدا کرد. تا کي مي‌خواي مثل اين (( سبزهاي لجن مال )) دنبال يه نقطه سياه بگردي که حرفهاي ضد ميهنت رو ثابت کني؟
    گفتي: (( من خودم برادر شهيد هستم و برادرم در سن 15 سالگي در عمليات كربلاي 5 در شلمچه شهيد شد )) فرض من براين است ادعاي جنابعالي سالم و درست است ، در جاي ديگر هم از فرمايشات حضرتعالي است که : ((در نهج البلاغه نيز علي (ع) به صراحت فرموده اند : ملاك و معيار حق شخص نيست )) اگر بازهم اين بيانات را مانعت الجمع ندانيم فقط ميتوان اين استدلال را براي بيانات شيواي حضرتعالي که پيرو راستين علي (ع) هستيد!!!!! آورد: ما که از طلحه و زبير صدر اسلام بالاتر نيستيم که وجود مبارک عشق عالم امکان را درک کرده بودند و در رکاب ايشان براي اسلام خنجر زده بودند مگر همين بهانه هست عالم ( علي (ع) ) مانند کوه آنها بر جاي خود ننشاند؟ ( يه وقت فکر نکنني من اينجوري کامنت ميدم آخوندم ها ؟ )
    ما که از همسر پيامبر به وجود نازنين ايشان نزديک نيستيم ، همين علي مولاي شما ( ما که کافريم ) با ايشان چگونه برخورد کرد؟ آيا جلوي لشگر کشي ايشان را نگرفت؟ آيا ايشان را به حاشيه حکومت اسلامي نفرستاد؟
    و موارد ديگر از تاريخ . . .
    اما مواردي هم از همين دوران خودمان ،
    1- آيت ا . . . شريعتمداري را چه کسي اعدام کرد؟ شايد استدلال مي‌کني آيا يار سفرکرده که همين بسيجياني که به قول شما براي ميهن رفتند فقط ميگفتند امام را دعا کنيد و تنها نگذاريد؟ يا اينها هم دروغ است؟
    2- آيت ا . . . منتظري را چه کسي عزل کرد؟ آيا مگر اين است که ايشان عمرش را در راه آزادي گذاشت؟ آيا ما از ايشان بيشتر زحمت کشيديم؟ چرا امام ايشان را عزل کرد؟ . . .
    3- . . .
    و صدها مورد ديگر که سرگلي‌ات رو درد نميارم.
    فقط خلاصه کنم که به قول خودتان ملاک افراد نيستند ، اگر عملکرد افراد از دايره حق خارج شد نمي‌توان آنها را حق دانست. توهم ببين آيا در دايره حق قدم برميداري اگر آري آنوقت نسبت برادري آن بزرگوار را به عنوان مدال افتخار بر روي سينه‌ات بچسبان.
    پاسخ

    شريعتمداري نگون بخت در قعر ذلت از دنيا رفت و ارزش اعدام نداشت.
    + جوكر 

    حامد جان من رو سَنَنَ . يكي ديگه نظر ميده چرا جوابشو برا من مي نويسي .

    عجب دوره و زمونه اي شده يارو نظر ميده حامد پاكش ميكنه بعد جوابشو به من ميده .

     <    <<    11   12   13   14   15    >>    >