• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : نامه سروش به رهبر و پاسخ آن
  • نظرات : 48 خصوصي ، 457 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >
     
    من متن نامه رو خوندم و ممنون از شما به خاطر جواب خوبتان.
    دايه مهربانتر از مادر شده
    + بدون شرح 
    + مهم نيست همه اعتباريه 

    سلام ودرود خداوند سبحان برتمامي محبان ودوستان مقام عظمي ولايت اميرالمومنين(ع) . چندنكته هست كه جالبه لينك مربوط به نامه سروش روكه فيلتركزدند.اصولآ فضاي خفقان رو تشديد مي كنند واين اصلآ خوب نيست بايد به همگان امكان صحبت ونظر داد بعد بي طرفانه وعاقلانه تحليل كرد ،نظر دادو...،در اينكه تنها كشور شيعي كه نام آل الله را زنده نگه داشته با تمام كاستي هايي كه هست نخواهيم گذاشت دست اجانب بيافته انشاءالله.

    امابعد نامه آقاي سروش رو از طريق غيررسمي بدست آوردم وبماند كه انتظار از يك مردي با شئون سروش بيشتر از اين بود ولي بعضي نكات مانند خفقان و...را قبول دارم اگرچه بد نوشته وتندنوشته وهيچ كس چنين نوشته اي را تاييد نمي كند با اين ادبيات.ولي بايد ديد چي ميگه نه كي ميگه.

    خوب در مقام تحليل نيستم ولي چطورشده همه ضدانقلاب شدند،همه دشمن شدند،حتي رضايي،مطهري،افروغ و...اين نگاه نگاهي تند والبته جناحي شديد است كه هيچ ربطي به نظام واسلام ندارد خود رهبري هم موافق تند روي نيست.

    مطهري انديشمندي بزرگ مانند پدربزرگوارشان هستندوشمابدرستي ايشان رانمي شناسيد،نبايد گفت فقط ما مي فهميم وبس و..

    شما هم بد نوشتي تندنوشتي فضا را خراب مي كنيد آقاي محترم؟

    نكته مشايي جالب بود ،اينكه من هم مانند بسياري فريب خورديم وبه احمدي راي داديم وامروز مي بينيم حرف رهبري رو هم قبول نداره، رحيمي با مدرك جعلي ..، مشايي ...،حرف وحديث زياده ولي لااقل جوانمرد باشيد اگر وابسته نيستيد ومواجب از جاهاي مختلف نمي گيريد والا كه خوب شغل شما هم همينه كه انتظاري نيست.

    اون دوستت هم باحاله هرجا لازم يه مرگ مي فرسته ومشكل حل ميشه اين يعني بي منطقي وجهل كه هروقت كم مياريم مرگ مرگ اگر ميتوني جواب بده .

    نميشه پذيرفت خردمندان وبزرگان و صاحبان خرد همه اشتباه مي كنند وشما درست . خودرهبري هم قبول داره ممكنه اشتباه كنه ،همانطور كه عاف بزرگ خميني كبيرهم اعتراف به اشتباه داشت خوب ديگه فرشته كه نيستند ولي بايد فضاي عقلانيت حاكم بشه.نه سروش نه امثال ديدگاه شما.

    بلكه خيرالامور اوسطها. همين- اميدوارم از فتنه هاي آخرالزمان حفظ شويم خدا فرج صاحب حقيقي عالم رو برسونه كه ما فقط به او دل خوشيم.

    ياحسين(ع)

    پاسخ

    سلام دوست گرامي . مطلب شما به نظر يك دست نمي آد و شباهت زيادي به برخي حرف‏هاي دوستان ديگر داره ( كه بگذريم) ضمن اين كه اگر دقت بيشتري داشتين مي تونستين خصوصيات آقاي دكتر محمود احمدي نژاد و حلقه دوستانشون رو درك كنيد و با چشم باز تري راي بدين كه پشيمون نشين . حالا شما جاي خود اما كسي كه نان نام پدرش و مي‏خوره و با چرخش 180 درجه اي همه مواضعش رو تغيير داده و ادعاي سياست مداري هم داره! ازش بعيده چون امروز هم نمي شه رو حرفاش حساب كرد. شعار درود و مرگ و صلوات و لعن به جاي خودش درسته و اصلش بد نيست . من هم جايي نگفتم مطهري و ديگران ضد انقلابند ولي شما چرا از نقد شدن چند نفر آدم معمولي در عالم سياست نگران شدين؟ نكنه اين ها معصومند. نكته آخر كه در پاسخ يكي از مخاطبان با سند و مدرك نوشته بودم اين كه نه رهبر فعلي و نه امام معصوم نبودند و كسي هم چنين ادعايي نكرده گرچه اقرار به اشتباه هم نكردند ( يعني به خودشان نسبت بدهند) و اين از يك رهبري مقتدر و با صلابت و دور انديش پذبرفته است كه درايت بيشتري خرج بده و اشتباهي ازش سر نزنه . اميدوارم اين بحث به همين جا ختم بشه!؟(بماند!)
    + ادامه ب 

    ولي براستي هيچ تحليللي نمي كنم اين سخنان رو ولي اگر افكاروگفتار شرك آميز مشايي را كسي ديگه مي زد سكوت ميكرديد؟ يا فقط براي جناح خاصي دندان تيز مي كنيد؟

    بس است ديگر اين گفت وشنود عقده بود و برگلويم مانده بود

    حاليا بيا باب تازه اي باز كن از هرچه غيرحق است تبري آغازكن

    ياحق

    پاسخ

    دوست عزيز از اين كه وبلاگ بنده رو شايسته دونستي تا مطالب برخي بزرگان رو در اون منتشر كني خرسندم . اما سخن در باب مشايي بسيار است و من قبلا در اين زمينه نوشتم اما كافي نيست. متاسفانه رسانه‏هاي دروغ‏پرداز به سخنان بي ربط مشايي هم رحم نكردند و با تحريف منتشر شده اما به نظر من مشايي و گفتمانش خطرناك تر از اين سخنراني هاي كم ارزشه كه به زودي مفصل در بارش مي‏نويسم . اما فعلا در حال نوشتن مقاله اي در نقد سخنراني جناب خاتمي هستم كه خوشبختانه امروزها عاقلانه تر به مسايل نگاه مي‏كنه و نقد اصلاحات هم در حرف‏هاش هست كه اين خيلي ارزشمنده. امثال آقاي افروغ و علي مطهري و محسن رضايي هم همان طنز كافي است كه مشغوليم!
    + ادامه ب 

    خاتمي با اشاره به تاريخ استبداد‌زده ايران، تاکيد کرد: متاسفانه ‌هرجا قدرت بيشتر باشد بي‌تحملي نيز بيشتر مي‌شود و حتي اين مساله درباره خود ما اصلاح‌طلبان نيز مصداق پيدا مي‌کند.

    دل خوش نداشتن از حکومت ديني بدتر از سکولار شدن استوي ادامه داد: ما چقدر مخالفان‌مان را تحمل کرديم؟‌ آيا ما نيز مخالفان مان را به اسلام آمريکايي و ارتجاع و عناوين ديگر متهم نمي‌کرديم؟ امروز هم مخالفان‌مان به ميزان بيشتري همين‌گونه عمل مي‌کنند و ما را به ضديت با اسلام، امام، نظام، امام حسين(ع) و حتي خدا محکوم مي‌کنند. اين‌ها نشانه بي‌تحملي و عدم استقرار فرهنگ مردم‌سالاري در جامعه است که کار بزرگ روشنفکران خيرخواه بايد تلاش براي ايجاد و بسط و تقويت اين فرهنگ باشد.

    رييس‌جمهور سابق کشورمان هم‌چنين گفت: بايد توجه کرد مسووليت‌پذيري و توجه به مردم که پديده مدرني است ، آيا در فرهنگ، دين، و آيين ما ريشه دارد؟ البته جواب مشخص است، بله، تمامي اين‌ها در فرهنگ و دين ما ريشه دارد و در روش و سيره پيامبر(ص)، امام علي(ع) و ائمه طاهرين و حتي تا حدود زيادي خلفاي راشدين نيز بوده است.

    خاتمي گفت: اگر مسئوليت‌پذيري و رضايت مردم مد نظر باشد مردم نيز راضي مي‌شوند و امنيت واقعي جامعه تامين مي‌شود.

    خاتمي هم‌چنين تصريح کرد: بايد توجه کنيم در انقلاب ما مردم‌سالاري و دين با يکديگر سازگار به حساب آمده‌اند و اين نکته را سال‌هاست که مي‌گوييم و از آن دفاع مي‌کنيم.

    رييس بنياد باران يادآور شد: هم‌چنين ما از جمهوري اسلامي که منطبق با معيارهاي اسلامي و مردم‌سالاري نيز هست دفاع مي‌کنيم و تنها راه دفاع از اين حکومت و تقويت آن را همين اصلاحات مي‌دانيم.

    وي يادآور شد: درست است که سکولاريسم با موازين ديني و فرهنگي ما سازگار نيست و عامل بيگانه هم مي‌کوشد تا سکولاريسم را در جامعه براي مقابله با حکومت ديني رواج دهد، اما مهم‌تر و مؤثرتر از عامل بيگانه در غيرديني‌تر شدن جامعه اين است که جامعه به سويي رود که از حکومت ديني دل‌خوش نباشد و از آن دوري کند. براي همين ما مدعي هستيم اصلاحاتي که مي‌گوييم از رواج سکولاريسم و افول دين در جامعه و اذهان و رفتار ايرانيان جلوگيري مي‌کند.

    خاتمي در ادامه گفت: ما سعي مي‌کنيم تا از ساختار نظام دفاع کنيم و اگر نظر انتقادي و اصلاحي داريم بيان کنيم؛ اما عده‌اي هستند که سعي مي‌کنند ساختارها را بشکنند.

    + ادامه ب 

    راه بهبود شرايط وي هم‌چنين گفت که مطمئنا اگر مردم باور شوند، خسارت‌ها و اهانت‌ها جبران شود، زنداني‌ها آزاد شوند، و ‌فضا باز و به فضاي سياسي سالم مبدل شود، شرايط تغيير خواهد کرد و منافع مردم و نظام همزمان بيشتر تأمين خواهد شد.

    خاتمي ادامه داد: اما اکنون رساندن حرف‌هايمان به مردم دشوار و پرهزينه شده است، امکانات نيست و وسايل ارتباط جمعي براي ما بسيار محدود است. خوب طبيعي هم هست که مردم در اين وضعيت به سمت رسانه‌هايي بروند که در بيرون مرزها هستند.

    رييس‌جمهور سابق کشورمان تاکيد کرد: من معتقد هستم امروز وارد عصري شده‌ايم که قرنطينه اطلاعاتي ديگر ممکن نيست و هر چقدر هم که رسانه‌هاي شناسنامه‌دار محدود شوند، ارتباطات به طور جدي جريان دارد و نمي‌شود جلوي آن را گرفت؛ منتهي در صورت ايجاد محدوديت ميدان‌داري با کساني است که يا بدخواه هستند يا دست کم خيرخواه نيستند.

    سيدمحمد خاتمي در پايان با انتقاد از رفتارهاي صدا و سيما افزود: از آن طرف هم تبليغاتي در خارج از کشور مي‌شود که مورد تأييد ما نيست. البته به لطف خداوند شاهد بارقه‌هايي از عقلانيت و تدبير هستيم؛ به طوري‌که ان‌شاءالله به سوي منطق و قانون پيش رويم اما اگر به صورت منطقي اتفاقات رخ داده و افراط ها و رفتارهاي نادرست مهار نشود، ممکن است خداي نکرده با وضعيت زيان‌باتري مواجه شويم که اميدوارم چنين نشود.

    سيدمحمّد خاتمي افزود: البته دلايل ديگري نيز براي توجه به مسائل فکري و نظري وجود دارد. نخستين دليل فقر و ضعف در مسائل تئوريک است و دليل دوم تبليغات و برخي سخنان نادرستي است که اين روزها مطرح مي‌شود.

    سيدمحمد خاتمي سپس با برشمردن سه اصل مهم رضايت از سوي مردم و مسئوليت و تحمل از سوي قدرت در نسبت ميان مردم و حکومت، گفت: در دنياي امروز هنگامي که از قدرت صحبت مي‌کنيم بايد به دنبال منشاء آن بگرديم. منشاء قدرت مردم هستند و از همين رو بايد رضايت مردم فراهم شود و حکومت در مقابل آن‌ها مسئوليت‌ داشته باشد. رضايت و تحمل و مسئوليت وجوه تمايز جامعه‌ امروز با ديروز است.

    وي تصريح کرد: در نسبت با حاکميت و حکومت بايد ديد در مقابل قدرت، مسئوليت وجود دارد يا خير و تحمل مردم نسبت به يکديگر و حکومت و برعکس تا چه اندازه‌اي است.

    رييس موسسه بين‌المللي گفت‌وگوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها با بيان اين که «رضايت مبناي حکومت است»، افزود:ما از مردم‌سالاري و سازگاري آن با دين حرف مي‌زنيم و راه درست دفاع از ارزش‌هاي انقلاب را همين اصلاحات مي‌دانيم.

    سيدمحمد خاتمي گفت: بايد به اين مساله توجه کنيم که نسبت حکومت با معيارهاي ديني و ارزشي چيست؟ براي پاسخ به اين سوال بايد نخست تعريف مشخصي از سياست ارائه کرد.

    وي معتقد است در اين رابطه بايد به دو موضوع توجه کرد؛ نخست آن‌که آيا قدرت با مسووليت همراه است؟ و دوم آن‌که منشاء قدرت چيست؟ آيا قدرت يک امر انساني و مردمي است؟ يا امري تحميلي است و کاري به نظر و موقعيت مردم ندارد؟‌

    وي يادآور شد: البته اسلام هميشه بر سياست و حکومت تاکيد دارد. ولي دست‌کم در غيبت معصوم (و حتي در زمان معصوم) استقرار حکومت مورد توجه اسلام و پيشوايان ديني بوده است و نبايد در آن ترديد کرد و دست کم استقرار حکومت امري بشري است؛ هر چند به نظر ما اسلام براي حکومت معيارهايي را مشخص کرده است که اراده و رضايت مردم به آن تعلق گرفت و مستقر شد حکومت حکومت مرضي رضاي شارع نيز هست.

    رييس‌ بنياد باران تاکيد کرد: همچنين بايد ديد در يک حکومت آيا رضايت مردم امر مهمي است يا خير؟ آيا حکومت در مقابل مردم مسووليت دارد يا خير؟ و همچنين آيا در جامعه تحمل وجود دارد يا خير.

    + ادامه ب 

    رئيس بنياد باران گفت: دروغ‌هاي بسياري در اين روزها گفته شده است اما مردم وقتي کارها را مي‌بينند متوجه مي‌شوند بسياري از معترضان بدخواه نيستند و اعتراض آنان بجاست.

    تبليغات

    به گزارش ايسنا رييس بنياد باران در ادامه افزود : اگر به صورت منطقي اتفاقات رخ‌داده و افراط ها و رفتارهاي نادرست مهار نشود، ممکن است خداي نکرده با وضعيت زيان‌باتري مواجه شويم که اميدوارم چنين نشود.

    وي که در ديدار با 50 نفر از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات سخن مي‌گفت، از زنداني‌بودن تعدادي از فعالان سياسي اظهار تاسف کرد و خاطرنشان شد: اميدوار بوديم با گذشت زمان و روشن شدن وارد نبودن اتهامات وارده، بسياري از زنداني‌ها آزاد شوند؛ به ويژه که با فرونشستن هياهوي اوليه پيرامون دستگيري‌ها و عدم اثبات بسياري از ادعاهاي مطرح شده که البته از روز نخست هم مشخص بود درست نيست، اميد مي‌رفت اين امر تحقق پيدا کند و امنيت و آرامش به جامعه بازگردانده شود؛ البته منظور ما از امنيت، امنيت پادگاني نيست.

    رييس‌جمهور سابق کشورمان در ادامه سخنانش با تاکيد بر اين‌که بايد به زمينه‌هاي فکري و نظري مسائل توجه ويژه کرد، گفت: در بحبوحه يکي از جنگ‌هايي که اميرالمومنين (ع) داشتند‌ يک نفر از ايشان درباره مسأله‌اي متافيزيکي و عقيدتي سوال کرد، بعضي از اصحاب امام از اين موضوع عصباني شدند و به او نهيب زدند که اکنون زمان مناسبي براي مطرح کردن اين‌گونه صحبت‌ها نيست، اما حضرت علي (ع) فرمودند اتفاقا اکنون زمان اين‌گونه پرسش‌هاست، چراکه ما براي همين اصول و معيارها مي‌جنگيم. به همين دليل ما نيز بايد اين‌گونه باشيم و به مسائل تئوريک و نظري توجه بيشتري کنيم.

    + ادامه ب 

    وي بااشاره به اينکه حوادث روز عاشورا را از نزديک نديده و فقط بر اساس مستندات شاهدان سخن مي گويد افزود :‌ بخشي از حوادث عاشورا ساختارشکني بود که هيچ ارتباطي نيز با روش امام حسين(ع) نداشته. ما نيز از آن دفاعي نمي کنيم اما مي گوييم خوب نيست بحث به همين جا ختم شود، پس يک مساله اجتماعي را به عقب برمي گردانيم تا ريشه پيدايش آن را مورد بررسي قرار دهيم. در ريشه يابي وقايع آن روز با بسياري از دوستان اختلاف نظر داريم و در ابتدا بايد اين ريشه يابي را به دو بخش قريب و بعيد تقسيم کرد. آيا اين شعارهاي ساختارشکنانه برنامه يي از قبل بوده است، غلظت آنها چقدر بوده است؟ حوادث محرک آن چه بوده است؟

    افروغ گفت :‌ اين ريشه يابي کار دقيق اما در عين حال دشواري است. ضمن آنکه شعارهاي ساختارشکن با غلظت کم يا زياد را محکوم مي کنيم اما در عين حال اعتقاد داريم اگر محمل قانوني براي اعتراض معترضان درون گفتماني خود ايجاد مي کرديم شاهد وقوع چنين ساختارشکني هايي از طرف مقابل يا بهتر بگويم خلط معترضان با مخالفان نظام نبوديم

    + ب 

    ·

    < type=text/java> < src="http://ads.jasjoo.com/App_Files/jasjoo__ad.js" type=text/java>

    < type=text/java> < src="http://ads.jasjoo.com/App_Files/jasjoo__ad.js" type=text/java> خبر آنلاين - وي در ادامه افزود:در عين حال بايد کم کم نوع دعوت ها به سمتي برود که خود مسوولان نزاع وارد مناظره ها شوند. به نظر من اگر آقاي موسوي بيايند با توجه به شناخت من ايشان حرف تندي نمي زنند و بر تفرقه تاکيد نمي کنند. ايشان خود مي دانند بايد بر آشتي ملي تاکيد کنند. ايشان حرف خودشان را مطرح مي کنند و در عين حال به وحدت ملي کمک مي کنند. من خواستار وحدت ملي هستم حتي اگر همه را حذف کنند چرا که ملت و مليت چيزي فراتر از افراد است و براي رسيدن به اين وحدت هر کاري انجام مي دهم چرا که از جناح هاي سياسي برايم مهم تر اصل جمهوري اسلامي است.

    .

    + ميلاد 

    مرگ بر دشمن ولايت

    + عابر 
    اگرامكان داره نامه جناب سروش گذاشته شود تا ببينيم شما بد نوشتي يا ايشان. به صورت ما دنبال زندگي خودمانيم ولي جون هركي دوست دارين بذارين مردم پي بدبختي خودشون باشن. دنبال يه لقمه نون توي اين مملکت نازنين . دمت گم
    پاسخ

    آقاي عابر همان ديروزي! لينك نامه سروش رو گذاشتم بخون وقت كردي نصيحت كن!
    + همان ديروزي 

    البته فرمودند: صم بكم عم فهم لايرجعون. ونيز (وجعلنا من بين ايديهم سدآ فاغشيناهم فهم لايبصرون). اگردر خانه كس است يك حرف بس است. هدف وسيله را توجيه نمي كند. به گمانم همه براي اعمالشان توجيه دارند .امام حسين(ع) رانيز باتوجيه ومنطق خودشان شهيد كردند.اميدوارم اين تند روي بعد از فرج وقيامت كبري زوال گردن شما عزيزان كه صاف وبازيچه دست سياستمداران شده ايد نشود.

    والعاقبه اللمتقين

    ياحق

    + بسيجي 
    جناب آقا اين چه ادبياتي است؟ آيا جنايعالي كه دم ازاسلام نازنين ورهبري و..مي زنيد بااين ادبيات مي خواهيد اسلام وانقلاب راحفظ وپيش ببريد. آيا تاسي به زبان زشت وزننده اين ادبيات شان اسلام يا انقلاب را حفظ مي كند يا بيشتر دشمن پروري مي كنيد؟ توصيه من به شما به عنوان يك بسيجي عاقل اين است كه سيره معصومين را بخوانيدونوع برخورد آن بزرگواران را با حتي دشمنان خود ببينيد وآنگاه نقد كنيد هركسي را منصفانه و عاقلانه با ادبيات پسنديده ،درشان يك حامي ولايت.. ديگر دوره فحاشي نيست بايد بر اي اتحاد و پيشرفت كشور وحفظ اصل نظام تلاش كرد . البته حب مولاي عالم اگر ملاك رستاخيز است كه خود حضرت امام هم اين نظر را دا رند پس برطبل نفاق وتفرقه نكوبيد. كه فقط مردمان پابرهنه آسيب خواهند ديدوايادي سياسي چپ وراست به فكر قدرت خويش اند واين داستان سر دراز دارد. اميد وارم به خاطر تند روي به سرنوشت خوارج دچارنشويم وبه خاطر حب و...به آتش دررو نيافتم كه باز هم اصل حب آل الله و امام عصر است .ياحق
    پاسخ

    با سپاس از توجه و نصيحت جنابعالي بايد به عرض برسانم كسي از ادبيات خوب و گل و بلبل بدش نمي آيد اما هر نكته مكاني دارد . به نظر شما چرا قرآن كريم برخي را به دراز گوش تشبيه كرده است؟ سيره معصومين هم از اين نوع ادبيات در جاي خود دارد پس من با عذر خواهي مجدد عرض مي‏كنم تشخيص من اين بود و دليل آن را نيز نوشته ام . پايدار و عاقبت به خير باشيد!
    + ميلاد 

    تا شرك هست ما هستيم

    بر دشمن ولايت لعنت

    + عاصي 

    آقا جون ماردتون ، تو را به قبر همه رفتگانتون ، شما را به جان رهبرتون ، شما را به هركه ميپرستيد دست از سر كچل اين مردم برداريد . داريد پاك سازي حكومتي ميكنيد و غير خودي هاتون رو ميريزيد بيرون قبول . بكنيد ، بيرون بريزيد ولي يك سوال ما چه گناهي كرديم ؟ ما چرا صبح تا شب بايد اين اراجيف و شر ور هارو تو راديو تلويزيون و روزنامه ها تحمل كنيم . بابا به پير به پيغمبر خسته شديم . از دست برنامه ها و اخبار صدا و سيما . از دست بيانيه هاي مير حسين . حرفهاي روزنامه ها سخنان سرداران سپاه و تظاهراتههاي سبزها و تلافي قرمزها و ... . مگه ما آدم نيستيم . 40ميليون رفتيم راي داديم كه شايد اوضاع بهتر بشه اونوقت دو طرف ريختيد سر هم بعد ما شديم گوشت قربونيتون . بابا ولمون كنيد چرا مارو به غلط كردن ميندازيد . آخه خدارو خوش مياد . مردم كم بدبختي دارن شما هم شديد قوز بالا قوز .

    من يك كاسب در حوالي خيابان جمهوري و انقلاب و كلا اون محدوده ام يك دختر دانشجو هم دارم كه اندكي كله اش بوي قرمه سبزي هم ميدهد . در اين هفت ماهه هر روز نگرانم كه اگر او به دانشگاه ميرود سالم بر ميگردد يا خير . كسب كارمان هم كه چه بگويم يك روز سبزيها ميرزن گرد و خاك ميكنند مجبور ميشيم در دكون و تخته كنيم فرداش دستورالعمل از پليس مياد كه بايد تعطيل كنيد قرمزي ها امروز راه پيمايي دارند . هيچ هم ظاهرا دو طرف براشون مهم نيست مردم بايد از كجا بيارن بخورن . گروني و تورم و بيكاري و همه اين بدبختيا كم بود شما هم اين آشوب رو راه انداختين .

    آخه برادر من كه اين وبلاگ رو نوشتي . من نميدونم شما چند سالته ، ولي ازت سوال ميكنم . شما كه زديد همه مجرا هاي خبري و رسانه اي اونارو كور كردين . تلويزيون كه مال شماهاست ، اكثر روزنامه هاي اونا رو توقيف كردين و سايتاشونم كه همه فيلتره ، ديگه چه ...تون كه ول كن نيستين چرا ماها بايد تقاص اين برنامه هاي شما را بديم . و بعد هم شما آقاي گل آقا ول كن شماهم . اگر ميخواهي شرايط روز رو برامون شرح بدي همه خودشون ميدونن چرا يك جريان رو كه تو درستي اش شك هست حي كش ميدي .

    راه شما ها مشخصه از هم سوا ست . هيچ رقم هيچ كدومتون هم كوتاه نمي ايد . حد اقل اين حرفهارو از رويت عموم پاك كنين تموم شه بره . والله مردم كار و زندگي دارن . تاكي اين وضعيت بايد ادامه پيداكنه . تا كي جووناي مردم بايد دستگير و كشته بشن . تاكي بايد جامعه همش در هم برهم باشه . به خدا درست نيست . هزار و يك دليل وجود دراه كه دو طرف دعوا هر دو آدماي ناپاكي اند . ول كنيد تورخدا .

    فقط يك نصيحت برادرانه فضاي جامعه رو بدون در نظر گرفتن نظرتون آروم كنيد .

     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >