• وبلاگ : نوشته هاي حامد عبداللهي
  • يادداشت : نامه سروش به رهبر و پاسخ آن
  • نظرات : 48 خصوصي ، 457 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >
     
    + بي نام و نشان 

    به شب آويز

    به نكه خوبي اشاره نموديد:

    (( آيا هدف از نفي بدي بهتر شدن جامعه است يا انتقام گيري از مجرم ؟ ))

    حرف ماهم همين است . رهبري هم از ابتداي آغاز اين جريان فتنه گون همين را گفت.

    به جاي اينكه به رفع نواقص و كژي ها اعتراض شود با جنجال و هيجان آفريني و به خيابان ريختن و هتاكي و و توهين ، شروع به انتقام گيري از احمدي نژاد كردند.

    كه چه؟

    كه اينكه آقا چرا شما قيافت بيريخته؟ شما اصلا شكل رئيس جمهور نيستي! شما دروغگو هستيد! و . . .

    اين ادبيات توهين و هتاكي چندين ساله كه رواج پيدا كرده و اگر بدونيد كه كجا طرحش ريخته شده هيچوقت دنباله چنين كارهايي رو نميگرفتيد.

    اي كاش سران اين فرقه هتاك به جاي توهين كردن از فرصت حضور باشكوه و غرور آفرين مردم ، براي فعال تر كردن نقد سران سياسي كشور استفاده مي كردند و كشور را به آشوب نميكشيدند.

    + شئهد 
    احسنت به اين دهنكوبي و خداوند نگهدارد همچين مشتي كه بر دهان اين ابلهان كوبدي .
    + شب آويز 

    يکي از جالب توجه ترين بخشهاي ميرات فرهنگي ايران زمين نوع نگرش به نيکي و بدي و سرچشمه آن است. پيشينيان خوب ميدانستند که تنها با نفي بدي (انسان بد) نمي توان کژي و تباهي را از ميان برد.

    برخلاف تمدن يونان که بدي را زاييده خشم خداوندان ميدانستند در فرهنگ فارسي بدي و بلا نتيجه ي مستقيم کم خردي و يا نفي انديشه و آزمندي است. فردوسي در جاي ديگري چه خوب مي گويد :

    به يزدان که ما گر خرد داشتيم * کجا اين سرانجام بد داشتيم ؟

    به خدا اگر کمي عقل تو کله مان بود اين سرانجام بد و تباه بهره مان نميشد. اينکه يک جامعه نتيجه اعمال خود را به جاي خداوندان و يا ماوراء الطبيعه به خود و عملکرد خود نسبت دهد يک دستاورد بزرگ فکري و يک ميراث مهم فرهنگي است.

    اين موضوع خيلي مهمي هست. چون دقيقا نگرش حقوقي و قضايي يک ملت را ميسازد. اينکه آيا هدف از نفي بدي بهتر شدن جامعه است يا انتقام گيري از مجرم ؟ چيزي که ميراث همسايگان عرب زبان ما بود.

    هنوز کم نيستند ملتهايي که براي جبران خطاهاي خود و رهايي از شرايط سختي که خودشان (يا بي خرديشان) ساخته دست نياز به سوي مردگان و يا ماواء (جادو و خرافه) دراز ميکنند.

    البته اشتباه نشود. ندامت از اشتباه و نيايش فرق دارد با انداختن گناه ناداني به گردن طبيعت و خدايان.

    باز هم مي گويم : ارزشمند ترين دستاوردهاي يک ملت آنهايي است که در يک نسل بدست نمي آيند. اگرچه در يک نسل از بين بروند.


    + سعيد 
    عزيز دل برادر دست من و تو نيست . اگر بخوان بشه همچين ميشه كه خودت نفهمي چي شد . تاريخ همه چيز را مشخص ميكند . فقط اميدوارم اگر تا 30 سال بعد زنده بوديم به عقايد و نظرات امروزمون نخنديم .
    پاسخ

    ما توانستيم ! ما مي‏توانيم! :لَهُ مُعَقِّباتٌ منْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِه يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللّهِ إنَّ اللّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ و إِذا أَرادَ اللّهُ بِقَوْمٍ سُوءً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِه مِنْ والٍ براى او فرشتگانى است كه پى در پى او را به فرمان خدا از پيش رو و از پشت سرش پاسدارى مى‏كنند. در حقيقت، خدا حال قومى را تغيير نمى‏دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند. و چون خدا براى قومى آسيبى بخواهد، هيچ برگشتى براى آن نيست، و غير از او حمايتگرى براى آنان نخواهد بود. سوره رعد آيه 11
    + سعيد 
    فردوسي در توصيف اوضاع مملکت در زمان ضحاک مي گويد :

    نهان گشت آيين فرزانگان * پراکنده شد نام ديوانگان

    هنر خوار شد جادوي ارجمند * نهان راستي آشکارا گزند

    شده بر بدي دست ديوان دراز * نبودي ز نيکي سخن جز به راز

    و حال ميبينيم كه بنده خدا پر بيراه هم نمي گفته . ظاهرا اين داستان قرار است در طول تاريخ بارها تكرار بشه .

    پاسخ

    مي خواد تكرار بشه اما ما نمي ذاريم چون قصه پرداز نيستيم حماسه سازيم!
    + بهنام 

    دوست عزيز مکتبي!!!؟؟؟سواد وعلم ،اولين کاري که با آدم ميکند،اعطاي يك ادبيات كاملا مودبانه! و دنيايي سعه ي صدر و تحمل است.شايد عده اي مكتبي(ايندفعه مجبورم مرادم از مكتبي را واضحتر بنويسم: مكتب رفته و محضر ملا درك كرده) ساده لوح و فقط مفاتيح خوان،باور كنند كه شما در خور بحث با بزرگي هستيد اما خود چه ميگوييد؟متاسفانه در اين چند سال، جمود و تحجر و ساده لوح انگاري مردم بدبخت كه قرنها تيشه بر ريشه ي اسلام عزيز زده بود،اين بار در قالب يك تشكيلات و با ابزار قدرت به ميدان امد. اما حقيقتا كه بسياري از مسائلي را كه كشف و فهم انها زمان مي برد،جانانه بر ملا ساخت و ميشود گفت كار روشنگري را اسان كرد.جهد بيهوده ميكني براي كاري باطل و عبث!

    + آزاد از مراغه 

    خيلي بي تربيتي آقاي عبدالهي شرم را خورده و حيا راقورت داده اي وجدانا بيني و بين الله سروش دروغ گفته ؟؟؟ همه جاي حرفاش درست نبود؟؟ به قيامت پروردگار ايمان داري؟؟ پس بدان و آگاه باش كه آنروز يوم تبلي السرائر است و حافظ گفته

    گوئيا باور نميدارند روز داوري كاين همه قلب و دغل در كار داور ميكنند

    اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد

    + ميلاد 

    يه عده ميگن روز عاشورا باتوم بود نشد نظام رو عوض كنيم .

    دفعه بعد بدتر هم ميشه !!!

    دوستان منافق مواظب باشيد

    + ميلاد 

    24 خرداد همه سبز باشيد

    .

    ..

    ...

    16 آذر همه دانش آموز سبز باشيد

    .

    ..

    ...

    و...

    روز عاشورا

    .

    ..

    ..

    بابا ...

    + بي نام و نشان 

    حامد عزيز

    باوجود اينكه (( گل آقا )) قواعد ادبياتي تعامل فکري رعايت نکرده است اما به نظر اين حقير حذف ايشان موجب پائين آمدن دماي بحث نوشتاري مي شود لذا من به شخصه خواهش مي کنم اگر قرار شما بر اين بود که ايشان حذف شوند با سعه صدر فرصت اظهار نظر را براي ايشان باز بگذاريد.

    توفيق حضرتعالي را از حضرت حق خواستارم.

    پاسخ

    آن آقا در اين مدت يا حرفهاي بي ارزش را تكرار مي كرد يا با نام هاي ديگر مي آمد و بي ادبي و گاه هم اداي آدم هاي باشرف را در مي آورد. به نظرم ديگر وز وز هاي اين مگس براي ديگران هم آزار دهنده شده است.
    + احد 

    درياب کنون که نعمتت هست به دست

    کاين دولت و ملک ميرود دست به دست

    + گل آقا 

    از گل آقا به عبدالعلي بازرگان

    سلام ، عذر ميخواهم اول سوال كنم شما جدي جدي آقاي بازرگان فرزند مرحوم مهندس بازرگان هستيد يا اسم مستعار است ؟

    به هر حال از مطالب شما واقعا استفاده كرديم . بسيار زيبا و متين بود . نمي دانم شما مطالب اين حامد حقوق بگير و بعضي افراد بي نزاكت كه در اين وبلاگ فحش و ناسزا مي نويسند را خوانده ايد يا نه ( در قسمت پايين يكي از دوستان نام وبلاگ حامد جيره خوار را فحش بلاگ گذاشته ، خيلي جالب بود . من هم از اين به بعد به اين وبلاگ منحوس مي گويم فحش بلاگ ) .

    خدمت شما كه عرض كنم ، ملت ايران به اين بي ادبي و فحش و ناسزا و تهمت و افترا و ...... اين آخوندهاي شكم پرست كاملا عادت دارند . اساسا اينها وقتي روي منبر مي روند جز فحش چيزي بلد نيستند كه بدهند . فحش و ناسزا تهمت كه خلاف عادي و سبك اين دين فروشان است . تنها كار خلافي كه اين شيادان انجام نمي دهند ايستاده ادرار كردن است . دزدي ، زنا و خانم بازي و..... اينها را همه مي دانند . موارد متعدد اين قبيل خلافها را همين حامد ( مخلص ولايت ) به خوبي مي داند .

    يك مطلب به حامد بگويم : آقاي محترم يا يك مقدار تمرين املا لغات فارسي بكن و يا ببند اين فحش بلاگ را . دماغ را با ( غ ) مي نويسند نه با ( ق )

    نكته بعدي كه گفتي روز عاشورا به همه مقدساتتان اهانت شد . پس معلوم شد همه مقدسات شما فقط و فقط در وجود يك نفر خلاصه مي شود . همه مقدسات شما همين يك نفر است و لاغير .

    پاسخ

    آقاي دماگ شما بهتره بينيت و پاک کني . تو چه مي فهمي مقدسات چيه عاشورا چيه امام حسين کيه ولايت چيه؟ اگر من فحش هاي رکيک تو و هم آخوري هات و پنهون نکنم که رسواتر مي‌شين . برات متاسفم که که ديگه نمي تونم بذارم از اين به بعد اين جا به گند کاري هات ادامه بدي . ادرار ايستاده گواراي وجود!
    + بي نام و نشان 

    استاندارد سبز لجن مال ( سبز اموي ):

    (( هرجا كم آوردي بزن تو خط ادب و كمالات

    اگه طرفت كوتاه اومد دوباره توهين كن ، فحش بده ، مسخره كن ، مقدسات فكري و عقيدتي اش رو به تمسخر بگير. ))

    + رضا 

    سلام.

    اولا واقعا براي صاحب اين وبلاگ متأسفم كه چنين وبلاگي را مديريت مي كنند.

    دوما براي خودم متاسفم كه وقت با ارزشم را صرف خواندن يك مشت فحش و نا سزا كردم.

    ثالثا به تمام دوستان عزيز منتقد دولت اعلام مي كنم همه ي ولايت مداران مثل اين عزيزان بي تربيت نيستند و اشكالات نظام را متوجه مي شوند.

    رابعا از آقايان صاحب وبلاگ و بي نام و نشان (كه مطمئنم اين دو يكي هستن-چون به غير از صاحب وبلاگ هيچ كس ديگر در اين فحشبلاگ نظر نمي گذارد ) آيا به مادر و خواهر خود توصيه مي كنند در اين فحش بلاگ نظر بگذارند ؟

    خدانگهدارتان.

    پاسخ

    از بس به نوك دماغت نگاه كردي ديگه چشمات ضعيف شده خيلي چيزا رو نمي خواي ببيني آقاي با ادب.
    + بي نام و نشان 

    از فيلهاي سپاه ابرهه تا بيانيه هاي موسيوي ابلهه!

    http://saharyar.blogfa.com/post-337.aspx

     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >